Działanie amortyzujące dostosowuje się do bieżących warunków manewrowania i nawierzchni drogi w ciągu milisekund za pośrednictwem elektronicznie uruchamianych zaworów sterujących na podstawie parametrów mierzonych przez czujniki. Na przykład HP4 oferuje kierowcom optymalne ustawienia amortyzacji we wszystkich sytuacjach jazdy, przetwarzając wstrząsy na drodze mające postać fal długich lub krótkich z większą lub mniejszą dokładnością, co maksymalnie zwiększa trakcję i bezpieczeństwo. DDC reaguje automatycznie na manewry kierowcy, takie jak hamowanie, przyspieszanie lub branie zakrętów, gwarantując doskonały kontakt z nawierzchnią drogi.
DDC posiada rozszerzone informacje i funkcje, takie jak wyświetlanie menu konfiguracji DDC. Za jego pomocą kierowca wybiera jeden z trzech schematów charakterystyki dla podstawowych ustawień „Comfort”, „Normal” i „Sport” za naciśnięciem przycisku, wyłącznie według własnego zapotrzebowania i odpowiednich wymogów danego odcinka drogi.
Menu konfiguracji umożliwia jeszcze bardziej zindywidualizowane dostosowanie amortyzacji do potrzeb kierowcy. Podobnie jak w przypadku regulacji mechanicznej zawieszenie można ustawić na bardziej miękkie (-7) lub sztywniejsze (+7). Podstawowe ustawienie sprężyny (naprężenie sprężyny) dostosowuje się jak zwykle ręcznie za pomocą klucza 17 mm.
W trybach „Deszcz” i „Sport” ustawienia DDC koncentrują się na pełnym i łagodnym działaniu amortyzacji, jakiego wymaga się na drogach wiejskich lub drogach asfaltowych o różnej jakości nawierzchni. W trybach „Wyścig” i „Slick” ustawienie DDC jest jednak ukierunkowane na osiągi i wspiera bardzo sportowy tryb jazdy, w szczególności na torze wyścigowym. Ustawienie amortyzatora jest sztywne i przez cały czas dostarcza kierowcy przejrzyste informacje zwrotne na temat bieżącej sytuacji jazdy.
Przed rozpoczęciem jazdy lub włączeniem zapłonu następuje kontrola systemu i uruchamia się przepływ informacji z układu sterowania silnikiem, czujnika położenia kątowego i czujnika przesunięcia sprężyn do modułu Dynamic Damping Control DDC. Moduł sterowania DDC przetwarza wiele informacji dotyczących jazdy dynamicznej, takich jak przesunięcie tylnej sprężyny, prędkość motoru i położenie sterownika zaworu by-pass. Ponadto czujnik położenia kątowego DTC dostarcza informacji o nachyleniu motocykla i innych parametrach.
Dwie sprężyny widelca w odwróconych widelcach DDC mają identyczną konstrukcję i różnią się jedynie tym, co dzieje się wewnątrz rury zewnętrznej i wewnętrznej. Mechanizm regulacyjny podstawowego ustawienia sprężyny (naprężenia sprężyny), które można zmieniać w zakresie 15 mm (RR 20 mm) znajduje się w prawej goleni widelca. Zawór odpowiedzialny za dynamiczne magazynowanie siły amortyzacji umieszczony jest, wraz z połączeniami elektrycznymi, w kartridżu amortyzatora w lewej goleni widelca. W obszarze kompensacji w dolnej części lewej goleni widelca znajduje się silnie sprężony gaz. Kompensuje on objętość oleju tłoczonego tłoczyskiem w zamkniętym kartridżu.
Amortyzacja widelcem teleskopowym jest uruchamiana całościowo w standardzie i nie dzieli się w zależności od etapów kompresji i rozprężania. Nowy amortyzator sprężynowy DDC jest przymocowany śrubowo na ramie za pomocą wkładki ze stopu metali, znanej jako blok przesuwny. Motocykl jest dostarczany z wkładką 0-mm. Przy użyciu dwóch załączonych wkładek (1,5 mm i 3 mm) można podnieść lub opuścić tył pojazdu i szybko dostosować geometrię zawieszenia do danych warunków drogi i wymogów konkretnego kierowcy. W przypadku użycia innego bloku przesuwnego konieczne jest dokonanie kalibracji czujnika przesunięcia tylnej sprężyny za pośrednictwem menu konfiguracji. Z przodu wysokość ramy dostosowuje się jak zwykle za pomocą łącznika półki przedniego zawieszenia.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii

spinner