Podobnie jak w przypadku widelca teleskopowego funkcja prowadzenia koła jest nadal pełniona przez widelec złożony z dwóch kolumn składających się z rur ślizgowych i rur stałych. Dzięki możliwości pełnego zsunięcia się rur układ ten oferuje dużą stabilność. Wahacz pchany mocowany w przedniej części ramy wspiera widelec i przednie koło. Centralny amortyzator zapewnia resorowanie i tłumienie. W przeciwieństwie do konwencjonalnego widelca teleskopowego widelec w konstrukcji Telelever musi jedynie pochłaniać niskie przechyły podczas hamowania i jazdy po nierównej powierzchni, a więc nie dochodzi do „dobijania” rur ślizgowych i rur stałych.
Kolejnymi zaletami konstrukcji Telelever o mniejszej średnicy rur ślizgowych niż w tradycyjnym widelcu teleskopowym jest niższa masa i bardzo wysoka reaktywność. Dzięki małym masom nieresorowanym i szybkiej reakcji zawieszenie znakomicie utrzymuje kontakt z podłożem w nierównym terenie.
System Telelever pozwala na takie zaprojektowanie jego geometrii, aby golenie widelca, a co za tym idzie przód pojazdu, jedynie lekko opadały przy gwałtownym hamowaniu. Zapewniają to kierowcy lepsze panowanie nad motocyklem. Kolejną zaletą systemu Telelever jest to, że elektroniczna regulacja systemu ABS jest precyzyjniej dostrojona. Pomimo pulsowego charakteru siły hamowania nie występują wibracje na zakrętach. Podsumowując, system Telelever przyczynia się do podniesienia komfortu jazdy, pozwala zaspokoić potrzebę sportowej jazdy, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo w krytycznych sytuacjach drogowych.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii