Zamiast działać jako system samowystarczalny Dynamic ESA może komunikować się z wykorzystaniem innych systemów sterowania: ABS BMW Motorrad i automatycznej kontroli stabilności ASC. Podstawowe ustawienia Dynamic ESA są również powiązane z trybami jazdy „Deszcz”, „Droga”, „Dynamiczny”, „Enduro” i „Enduro Pro”, które kierowca może łatwo wybierać za naciśnięciem przycisku. W każdym trybie jazdy kierowcy przypisuje się ustawienie tłumienia zalecone przez ekspertów firmy BMW Motorrad. Kierowca może dostosować koordynację między Dynamic ESA, sterowaniem silnikiem (charakterystyką), ABS i ASC do warunków jazdy odpowiednio poprzez wybranie preferowanych trybów i danych ustawień. Oprócz tego można spersonalizować ustawienie tłumienia we wszystkich trybach zgodnie z życzeniami kierowcy. Dostępne są ustawienia „Miękkie”, „Normalne” i „Twarde”. W zależności od potrzeb kierowcy obciążenie ustawia się na jedną osobę, jedną osobę z bagażem lub dwie osoby.
W trybie „Deszcz” amortyzatory działają według podstawowego ustawienia miękkiego. ASC w trybie „Deszcz” jest ustawione na szczególnie szybkie działanie kontrolne, aby zapewnić jak największe bezpieczeństwo. ABS konfiguruje się do zastosowania drogowego.
Jeśli kierowca wybierze tryb „Droga”, Dynamic ESA będzie mieć bardziej sztywne ustawienia. ASC zapewnia optymalną trakcję na suchej drodze, a ABS jest w tym trybie również skonfigurowane do zastosowania drogowego.
W trybie „Dynamicznym” Dynamic ESA BMW daje jeszcze sztywniejsze ustawienie amortyzatora, które jest całkowicie dostosowane do jazdy sportowej w zastosowaniu drogowym. W tym profilu użytkowania ASC ma jeszcze sztywniejszą charakterystykę i nawet pozwala doświadczonym kierowcom na lekką nadsterowność. Ustawienie ABS jest w tym przypadku również dostosowane do zastosowania drogowego, z jednoczesną bardziej dynamiczną reakcją silnika na przepustnicę.
„Enduro” opracowano z myślą o jeździe terenowej, z ustawieniem amortyzatora do wysokiego poziomu trakcji. W tym przypadku ASC pozwala na większy ślizg tylnego koła, więc możliwa jest lekka nadsterowność na nierównym terenie. Ustawienie ABS zaprojektowano do jazdy po luźnym podłożu, takim jak żwir, na oponach drogowych, z odpowiednio wysokim poziomem ślizgu. ABS działa z wykorzystaniem funkcji częściowo zintegrowania, tak, jak na drodze, czyli w przypadku użycia przedniego hamulca część siły hamowania jest kierowana również na tylny hamulec. Strategię kontroli zaprojektowano tak, aby zapobiegać blokowaniu kół, lecz przy zachowaniu dobrego poziomu spowalniania.
Kierowca może uzyskać dostęp do trybu „Enduro Pro” zaprojektowanego do potrzeb wymagających zastosowań terenowych za pomocą dodatkowej wtyczki kodującej. Umożliwia to wprowadzenie ustawień ze znacznie większymi rezerwami mocy. W tym trybie, który zaprojektowano do jazdy terenowej wyłącznie na oponach wzmacnianych, posiadający odpowiednie umiejętności kierowcy mogą rozmyślnie zablokować tylne koło poprzez działanie ASC skoordynowane do profesjonalnej jazdy enduro. Jest to specjalna wersja charakterystyki ASC, ponieważ sterowanie jest specjalnie dostosowane do jazdy po luźnych podłożach na wzmacnianych oponach. Oprócz tego kontrola ABS wyłącza się na tylnym kole w przypadku zastosowania tylnego hamulca, co pozwala również na jazdę bokiem podczas hamowania, przykładowo przed ostrymi zakrętami.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii