Inteligentne połączenie alarmowe (ECALL)
Podczas wypadku motocyklowego liczy się każda minuta. Firma BMW Motorrad w celu zapewnienia natychmiastowej pomocy osobom poszkodowanym opracowała opcjonalną funkcję "„inteligentnego połączenia alarmowego”" (ECALL). W razie wypadku funkcja "inteligentnego połączenia alarmowego" automatycznie łączy się z centrum obsługi telefonicznej BMW w celu jak najszybszego uruchomienia łańcucha ratunkowego oraz, jeśli to możliwe, nawiązania pierwszego kontaktu z ofiarą. Ponadto system można również uruchomić ręcznie. Wykazano, że korzystanie z tego rodzaju systemów ECALL umożliwia służbom ratunkowym szybsze dotarcie do miejsca wypadku.
BMW Motorrad jest pierwszym producentem, który oferuje tę opcję wyposażenia jako funkcję montowaną fabrycznie.
Zarówno w przypadku automatycznego, jak i ręcznego uruchomienia, funkcja „inteligentnego połączenia alarmowego” przesyła współrzędne pojazdu bezpośrednio do centrum obsługi telefonicznej zamiast jedynie połączyć kierowcę z lokalnym ośrodkiem koordynacji działań ratunkowych. Dzięki tym danym oprócz lokalizacji wypadku można ustalić kierunek podróży, więc służby ratunkowe mogą szybko dotrzeć do nawet trudnych do zlokalizowania celów, co jest innowacją w branży motocyklowej.
Po poinformowaniu centrum obsługi telefonicznej jego pracownicy próbują nawiązać kontakt z ofiarą. W celu aktywacji łańcucha ratunkowego nie są wymagane inne informacje. Wyjątkowe jak BMW: komunikacja z ofiarą i jej wsparcie odbywa się w języku wybranym przez klienta. Wobec tego odpowiedź na początkowe ważne pytania można uzyskać jeszcze przed przybyciem służb ratunkowych.
Informacje o konsekwencjach zderzenia i stanie motocykla są przesyłane za pośrednictwem czujników na motocyklu, więc łatwo rozpoznać wypadek i odróżnić go od typowych w jeździe motocyklem sytuacji. Kierowca może rozpoznać, że uruchomione zostało połączenie alarmowe na podstawie ikony na elektronicznej tablicy przyrządów i sygnału dźwiękowego. System komunikacji w kasku nie jest konieczny do nawiązania połączenia głosowego z centrum obsługi telefonicznej, ponieważ stacjonarny głośnik pojazdu i mikrofon są instalowane na prawym uchwycie kierownicy.
System „inteligentnego połączenia alarmowego” obsługuje następujące podstawowe scenariusze:
ECALL jest obecnie dostępny w większości krajów południowej, zachodniej, środkowej i północnej Europy jako wyposażenie opcjonalne (6AC) i stopniowo będzie udostępniane na potrzeby zamówień w kolejnych europejskich krajach. Aby uzyskać dalsze informacje, należy skontaktować się z lokalnym dealerem.