Dwucylindrowy silnik typu bokser o pojemności 1250 cm³ z BMW SHIFTCAM
Nowa generacja dwucylindrowych silników typu bokser to nowa technologia: BMW ShiftCam. Rezultatem jest większa moc - szczególnie w dolnym zakresie prędkości obrotowej silnika, zwiększona efektywność energetyczna i energooszczędność, a zatem bardzo sprawny silnik. Tradycyjny dla BMW Motorrad dwucylindrowy silnik typu bokser osiągał nowy poziom wydajności i momentu obrotowego. Nowy układ napędowy zachwyca mocą i wyjątkowo przyjemnym dźwiękiem.
Rdzeń
Rdzeń
Po raz pierwszy technologia BMW ShiftCam została zastosowana w silniku motocykla BMW - technika zmianych faz rozrządu. Sercem tej technologii jest jednoczęściowy wałek rozrządu, który ma dwie pary krzywek na jeden zawór uruchamiany: krzywkę połoicznego i pełnego obciążenia, z których każdy ma inną i optymalnie zaprojektowaną geometrię.
Pomysłowe zmiany
Pomysłowe zmiany
Podczas gdy krzywka obciążenia częściowego została opracowana pod kątem optymalizacji zużycia i płynnego działania, krzywka pełnego obciążeniem jest zoptymalizowana pod kątem wydajności. Dzięki przesunięciu osiowemu wału rozrządu ssania zawory wlotowe są uruchamiane w zależności od prędkości obrotowej silnika i intensywności obciążenia.
Optymalne rozprowadzanie oleju, optymalne wtryskiwacze paliwa
Optymalne rozprowadzanie oleju, optymalne wtryskiwacze paliwa
Jeśli zwiększysz moc i moment obrotowy, musisz także zoptymalizować smarowanie. Oczywiście tak się stało: dwa tłoki mają dno chłodzone za pomocą natrysku oleju, a układ smarowania jest wyposażony w zmienny pobór oleju - twórcy zapewnili optymalne doprowadzanie oleju Sterowanie cyfrowym silnikiem BMS-O jest również nowe. Jego główne cechy to sekwencyjny wtrysk, kompaktowy układ i niska waga. Przygotowaniem mieszanki zawiaduje elektroniczny wtrysk paliwa nad korpusem przepustnicy o szerokości otwarcia 52 mm. Nowe wtryskiwacze z podwójnym strumieniem zapewniają jeszcze wyższą kulturę pracy i jeszcze lepsze wartości emisji.
Kompensacja wibracji
Kompensacja wibracji
Podobnie jak w poprzednim dwucylindrowym silniku typu bokser, wałek wyrównoważający pracuje z prędkością wału korbowego eliminując niepożądane wibracje układu napędowego. Wałek wyrównoważający jest wykonany jako wydrążony wał pośredni, w którym jednocześnie działa wał sprzęgła. Oznacza to, że nowy napęd działa komfortowo z wyjątkowo niewielkimi drganiami w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Wytrzymały, dwucylindrowy silnik typu bokser zostały wmocnione i osiągają moc na poziomie 100 kW (136 KM) z pojemności 1254 cm³.