Zintegrowana skrzynia biegów
Po raz pierwszy w historii BMW Motorrad w przypadku skrzyni biegów silnika poprzecznego twin skrzynia biegów i sprzęgło zostały zintegrowane w obudowie silnika. Po raz pierwszy w poprzecznym silniku typu twin BMW Motorrad cylindry nie są już przykręcone do obudowy wału korbowego, ale zostały bezpośrednio zintegrowane. Dwuczęściową odlewaną skrzynię korbową z pionową linią podziału pośrodku wału korbowego wykonano ze stopu aluminium o dużej wytrzymałości. W rezultacie dwie połówki obudowy tworzą bardzo sztywną konstrukcję złożoną z cylindra i gniazda łożyska dla wału korbowego. Cylinder z płaszczem wodnym ma konstrukcję typu „open deck”. Wnętrze zostało pokryte powłoką z wykorzystaniem nowego procesu natryskiwania łukiem elektrycznym z użyciem odpornego na zużycie stopu żelaza z węglem o niskim współczynniku tarcia, którego używano już wcześniej w silnikach samochodów BMW.