Kompaktowa obudowa mieści się pomiędzy silnikiem a tylnym napędem (wahaczem z zintegrowanym wałem napędowym). Cała skrzynia biegów waży zaledwie 13 kilogramów.
Zasada wytrzymałych zębów skośnych pozwala na bardziej płynne zazębianie, co daje cichszą pracę kół zębatych i sprawia, że indywidualne biegi włączają się bardziej precyzyjnie. Ta precyzja jest łatwo wyczuwalna podczas zmiany biegu. Inaczej niż w konwencjonalnych motocyklowych skrzyniach biegów, gdzie zmiana biegu odbywa się poprzez ruch kół zębatych na wałkach, w skrzyniach biegów BMW Motorrad ze skośnym zazębieniem bieg zmienia się za pomocą wału kłowego z trzema tulejami przesuwnymi, więc koła zębate wciąż się zazębiają i są uruchamiane bezpośrednio. Zaletą tulei przesuwnych jest fakt, że są lżejsze i mniejsze niż koła zębate z wałkami, co pozwala im poruszać się bardziej gładko nad widelcami zmiany biegów na odpowiednich wałkach. Przesunięcia elementów są więc bardzo krótkie i precyzyjne. W celu zoptymalizowania masy i łatwości obsługi bęben wybierający przełożenia jest pusty w środku i wsparty na łożyskach kulkowych.
Tryby wolnych obrotów zamontowano na łożyskach igiełkowych o niskim współczynniku tarcia, a wałki - na łożyskach kulkowych. Są to tzw. „czyste łożyska”, zabezpieczone przed przedostaniem się ciał obcych do ich wnętrza. Takie rozwiązanie przedłuża okresy międzyprzeglądowe: olej w skrzyni biegów należy wymieniać co 40 000 km.
Wałek sterujący zmianą biegów znajduje się z lewej strony obudowy. Ułatwia to montaż mechanizmu łączącego dźwignię zmiany biegów przy podnóżku.
Optymalne przełożenie na aktywnym, niskim 6. biegu zapewnia imponującą siłę ciągu. Skrzynia biegów jest standardowo wyposażona w potencjometr wskazujący aktualnie wybrane przełożenie na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. Potencjometr ten można wymienić bez konieczności demontażu skrzyni biegów, aby skrócić czas i zmniejszyć wysiłek związany z czynnościami obsługowymi.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii