BMW K 1600 GT z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 1600 cm³.

Nowe dzieło BMW, jednostka napędowa o wielkości 1649 cm³, dostarcza 118 kW/160 KM przy około 7750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy około 175 Nm przy około 5250 obr./min. Od 1500 obr./min w górę dostępne jest już ponad 70% maksymalnego momentu. Umożliwia to spokojną jazdę rejsową, a także świetną jazdę sportową.

Rzędowy silnik sześciocylindrowy waży zaledwie 102,6 kg, łącznie z alternatorem, systemem pobierania powietrza, sprzęgłem i skrzynią biegów. Konsekwentna lekkość konstrukcji, wynikająca przykładowo z pustych wałków rozrządu, czyni go najlżejszym sześciocylindrowym silnikiem rzędowym dostępnym aktualnie w seryjnych konstrukcjach motocykli. A jego szerokość wynosząca 555 mm jest o około 100 mm mniejsza niż w przypadku nawet najbardziej kompaktowych dostępnych wcześniej produkowanych seryjnie sześciocylindrowych silników rzędowych. Niewielką szerokość konstrukcyjną uzyskano przede wszystkim dzięki lekko podkwadratowemu stosunkowi średnicy cylindra do skoku tłoka 67,5 do 72 mm (0,938) przy stosunkowo długim skoku i bardzo małej odległości między osiami cylindrów wynoszącej 77 mm. Dodatkowo wszystkie podzespoły elektryczne umieszczono za wałem korbowym w dostępnej pustej przestrzeni ponad skrzynią biegów.

+ Dowiedz się więcej

Podobnie jak w przypadku obecnych silników czterocylindrowych BMW rząd jest pochylony do przodu pod kątem 55 stopni. Taki sposób montażu obniża środek ciężkości motocykla, a jednocześnie zapewnia zrównoważony rozkład masy. Zintegrowany układ smarowania z suchą miską olejową, dzięki któremu zbędna jest tradycyjna miska olejowa ze zbiornikiem oleju, umożliwia niższy montaż. Nachylenie powoduje również powstanie przestrzeni na aerodynamiczny system pobierania powietrza bezpośrednio ponad silnikiem.

Wydajne spalanie, niskie obroty przy wysokiej prędkości przyspieszania i minimalne tarcie skutkują sześciocylindrowym silnikiem o bardzo wysokim współczynników wydajności, czyli odpowiednim do współczesnych wymagań niskim zużyciu paliwa. Z uwagi na potencjał osiągów silnik otrzymuje najwyższe noty w tym obszarze, porównywalne z motocyklami czterocylindrowymi.

+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii