Rura i półka zawieszenia są wykonane z aluminium, które zapewnia, że powierzchnie idealnie dopasowują się do siebie pod wpływem ciśnienia. Jednocześnie wartości masy nieresorowanej nie są niższe niż w przypadku widelca tradycyjnego. Wprawdzie wewnętrzne rury ślizgowe mają mniejszą średnicę niż zwykłe rury ślizgowe w systemie odwróconym, lecz w istocie są wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości. W rezultacie ich waga w rzeczywistości jest większa, a w niektórych przypadkach nawet większa niż w tradycyjnych widelcach z aluminium lub nawet stopów magnezu. Główna korzyść wynika z bardzo długiej drogi prowadzenia rury ślizgowej przez stałą rurę widelca.
Odwrócony widelec marki Marzocchi ze stałymi rurami widelca wykonanymi z anodowanego aluminium ze stopu stali manganowej o stabilnej średnicy rury stałej 45 mm przykładowo daje F800 GS firmy BMW Motorrad czułość reakcji zawieszenia i maksymalną stabilność nawet przy dużych obciążeniach. Półki zawieszenia prowadzą odporniejsze na skręcanie rury zewnętrzne o większej średnicy, ponieważ występują tu większe siły nacisku, które są bardzo przydatne w przypadku jazdy terenowej. Ani widelca teleskopowego, ani odwróconego nie da się regulować w fazie kompresji lub odbicia.
W modelu BMW Supersport S 1000 RR przednie koło prowadzi odwrócony widelec o dużej średnicy rury stałej wynoszącej 46 mm. Ten spory rozmiar zapewnia znacząco wysoką stabilność hamowania w porównaniu do tradycyjnej średnicy 43 mm, a także wyraźniejszą charakterystykę reakcji. Jest zamocowany do główki ramy za pośrednictwem lekkiej rury wału kierownicy prowadzonego w dwóch szerokich aluminiowych łożyskach kulkowych i dwóch półkach zawieszenia zoptymalizowanych pod względem wagi i wykutych z aluminium.
W celu dostosowania wysokości pojazdu w obszarze przedniego odcinka można wykorzystać wysuwanie rur ślizgowych widelca. Wykorzystując łączną wielkość 15 mm, przedni odcinek można obniżyć o maks. 5 mm i podnieść o maks. 10 mm. Odwrócony widelec jest wyposażony na wewnętrznej stronie w tak zwane kartridże. Jest to oddzielny system hydraulicznego tłoka w cylindrze z opcjami regulacji do faz wstępnego naprężenia i kompresji/odbicia. Całkowite przesunięcie sprężyny wynosi 120 mm, z czego 75 mm to przesunięcie dodatnie, a 45 mm to ujemne. Dostępne są stopnie regulacji od 1 do 10 do łatwego ustawiania naprężenia sprężyny i amortyzacji w fazie odbicia/kompresji. Oznacza to, że nie ma konieczności liczenia kliknięć, jak gdzie indziej, a bieżące ustawienie ma zastosowanie przez cały czas. Ustawienia fazy odbicia i kompresji są również wyróżnione kolorem.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii