BMW Motorrad Race ABS to nowo opracowany system, który znów jest znacząco lżejszy od wcześniejszych częściowo zintegrowanych systemów. Dzięki modułowi sterowania ważącemu jedynie 1,5 kg i całkowitej wadze tylko 2,5 kg doskonale spełnia wymagania zastosowań w supersportowych motocyklach. System jest nie tylko lekki, ale także robi szczególne wrażenie dzięki lepszemu czasowi reakcji.
Umożliwił to zestaw czterech czujników idealnie zestrojonych między sobą i z całym systemem. W połączeniu z bardzo skomplikowanym układem wykrywania podnoszenia tylnego koła umożliwia systemowi lepsze niż w przypadku poprzedniego systemu odróżnianie nierówności powierzchni od blokady tylnego koła. W przypadku uruchomienia dźwigni hamulca ręcznego aktywuje się przedni hamulec dwutarczowy, przy jednoczesnym tylko lekkim zwiększeniu ciśnienia hamowania w hamulcu na tylnym kole. W przypadku uruchomienia dźwigni hamulca nożnego aktywuje się tylko hamulec na tylnym kole. W trybie jazdy „Wyścig” i „Slick” wykrywanie podnoszenia tylnego koła nie zakłóca uruchamiania hamulca przez kierowcę. Tryb „Slick” umożliwia zaawansowanym kierowcom wykonywanie tak zwanego kontrolowanego poślizgu (driftu), bez konieczności rezygnowania z korzyści ABS na przednim kole.
Zastosowanie czwartego czujnika ciśnienia w układzie przedniego koła umożliwia bardziej czułą regulację ciśnienia w hamulcu na przednim kole niż w poprzednim zintegrowanym systemie BMW ABS II, ponieważ wartości ciśnienia w układach sterowania i koła można porównywać bezpośrednio. Dzieje się to również bez otwierania przepustnicy, czego wynikiem jest optymalny punkt hamowania i doskonała możliwość kontrolowania pojazdu. W przypadku specjalnych wymagań można wyłączyć system BMW Motorrad Race ABS.
Wprawdzie nowy system, podobnie jak wszystkie inne systemy ABS, nie może zmienić fizycznych ograniczeń, nowy BMW Motorrad Race ABS zapewnia cenne wsparcie i daje wielkie korzyści, jeśli chodzi o bezpieczeństwo kierowcy.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii