BMS-X wykrywa obracające się tylne koło poprzez porównanie prędkości na przednim i tylnym kole za pomocą czujników ABS i danych mierzonych przez czujnik położenia kątowego (czujnik nachylenia). W takim przypadku układ sterowania silnikiem wyzwala odpowiednie ograniczenie momentu obrotowego napędu poprzez zredukowanie położenia zapłonu, oddziaływanie na wtrysk paliwa i na położenie zaworu przepustnicy.
W odróżnieniu od poprzednich systemów ASC BMW Motorrad pochyloną pozycję określa się też za pomocą złożonych zestawów czujników i uwzględnia ją w działaniu sterującym układu kontroli trakcji DTC. DTC jest indywidualnie dobrane do każdego z trybów jazdy, przez co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo jazdy przez cały czas.
Wprawdzie dynamiczna kontrola trakcji stanowi cenne wsparcie i znacznie poprawia bezpieczeństwo kierującego podczas przyspieszania, podobnie jak ABS nie może zmienić ograniczeń fizycznych. Nadal możliwe jest przekroczenie tych granic w wyniku nieprawidłowej oceny sytuacji lub błędów w prowadzeniu, co w skrajnych przypadkach może zakończyć się upadkiem. DTC (dynamiczna kontrola trakcji) jednak naprawdę pomaga w lepszym i przede wszystkim bezpieczniejszym korzystaniu z opcji jazdy dynamicznej. W przypadku specjalnych wymagań, np. jazdy wyścigowej, dynamiczną kontrolę trakcji (DTC) można jednak wyłączyć.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii