Opcjonalna adaptacyjna lampa przednia jest również wyposażona w silnik elektryczny, dzięki któremu standardowe lustro reflektora staje się lustrem obrotowym. Lustro obraca się wokół osi zależnie od pozycji pojazdu w osi podłużnej i kompensuje kąt przechyłu pojazdu. Dzięki temu światło mijania może zarówno kompensować pochylenie w osi podłużnej, jak i poprzecznej. Oba ruchy nakładają się na siebie, więc światło oświetla zakręt. Bardzo poprawia to widoczność drogi przy jeździe po zakrętach, co oznacza znaczną poprawę aktywnego bezpieczeństwa jazdy.
Pozycję pojazdu w osi podłużnej określa centralnie umieszczony czujnik położenia kątowego. Informacja jest przesyłana przez magistralę CAN i może być również wykorzystywana przez system kontroli trakcji DTC. Złożone algorytmy wykorzystywane przez ten system zostały opracowane wyłącznie na potrzeby BMW Motorrad i do tej pory są jedynymi tego rodzaju.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii

spinner