Po ustawieniu prawidłowego napięcia podczas pierwszego serwisu pasek sprawdza się co 10 000 km i wymienia rutynowo co 40 000 km. Pasek zębaty jest napinany za pomocą wału mimośrodowego, który prowadzi tylne koło w wahaczu jednostronnym. Jednostronny wahacz zapewnia również prawidłowe ułożenie tylnego koła w kierunku wzdłużnym.
Ponieważ pasek zębaty jest ciągle napięty, minimalizowane są możliwe reakcje na zmiany obciążenia. Daje to paskowi ogromną przewagę nad konwencjonalnym napędem łańcuchowym. Reakcje na zmiany obciążenia są dodatkowo redukowane przez tłumik z czterema bloczkami elastomerowymi. Trwałość układu napędowego zapewnia zębaty pasek napędowy wykonany ze stali nierdzewnej oraz zdawcze koło zębate o stalowym rdzeniu. Koło zębate wykonane jest ze spiekanego stopu metali. Taka kombinacja zapewnia minimalną podatność na zużywanie. Dzięki redukcji masy tylnego napędu w porównaniu do napędów łańcuchowych, zredukowano również siły odśrodkowe, tym samym poprawiając wydajność przeniesienia mocy.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii

spinner