System zarządzania silnikiem BMS-X
Pionier w dziedzinie elektronicznego zarządzania silnikiem
Nowy sześciocylindrowy silnik BMW wyposażono w obecnie najbardziej zaawansowany cyfrowy system zarządzania silnikiem na rynku (BMS-X = sterowanie silnikiem BMW X). Jego najważniejsze funkcje to w pełni sekwencyjny dostosowany indywidualnie do każdego cylindra wtrysk paliwa do sześciu cylindrów, szybkie przetwarzanie kompleksowych sygnałów czujników z wykorzystaniem najnowocześniejszej mikroelektroniki, kompaktowa budowa, niska waga i system autodiagnostyki. W rezultacie BMW Motorrad dalej rozwija się w roli pioniera w dziedzinie elektronicznego zarządzania silnikiem, którą pełni już od dawna.
Sterowanie silnikiem oparte na algorytmie Alpha N z czujnikiem momentu obrotowego zintegrowanym z interfejsem bierze pod uwagę wiele oddziałujących czynników. Umożliwia precyzyjne dostosowanie wyznaczonej wydajności momentu i pracy silnika do bardzo szerokiego zakresu warunków granicznych.
Sterowanie to odbywa się w oparciu o ilość powietrza wlotowego, którą określa się pośrednio na podstawie kąta otwarcia i prędkości obrotowej. System sterowania silnikiem ustala indywidualnie skoordynowane wartości dawki wtryskiwanego paliwa i czasu zapłonu, wykorzystując dodatkowe parametry silnika i otoczenia (łącznie z temperaturą silnika, temperaturą powietrza, ciśnieniem atmosferycznym) wraz z zapisanymi mapami charakterystyki i funkcjami korekty. Zalecanym typem paliwa jest paliwo super, bezołowiowe, tj. co najmniej 95-oktanowe.
+ Dowiedz się więcej