Firma BMW Motorrad jest wizjonerem i pionierem w obszarze innowacji i technologii od ponad 90 lat. Nasza ścieżka rozwoju naznaczona jest przełomowymi i prekursorskimi rozwiązaniami, które zostały tutaj zaprezentowane.
Firma BMW rozpoczęła działalność jako producent statków powietrznych. Jednak w momencie, gdy wyprodukowała swój pierwszy motocykl, jej inżynierowie stworzyli prawdziwy kamień milowy: R 32. Nie był to rower z silnikiem, jak zwykle miało to wówczas miejsce, ale zupełnie nowa koncepcja motocykla. Obejmowała ona doskonałą ramę i silnik, który stanowił prawdziwą część projektu.
Rozpoczynając produkcję R39, BMW po raz pierwszy wykorzystuje zewnętrzny hamulec nożny do hamowania tylnego koła zamiast zwykłego nożnego hamulca klinowego. Umożliwia to kierowcy jeszcze bezpieczniejsze i łatwiejsze hamowanie.
BMW jest także pionierem w obszarze technologii zawieszenia: w modelu turystycznym R 12 i modelu sportowym R 17 zastosowany został pierwszy na świecie hydrauliczny widelec teleskopowy. Odciąża on zwykłe widelce resorów oraz przyczynia się w znacznym stopniu do zwiększenia stabilności i komfortu jazdy.
W modelu sportowym R5 (500 cm³) BMW po raz pierwszy pokazuje stożkowo toczoną owalną ramę rurową. Jest to inteligentna lekka konstrukcja. Nowy proces spawania wprowadzony w tym samym czasie na potrzeby produkcji ramy jest także wysoce innowacyjną techniką produkcji, która wyznacza trendy na kolejne lata. Zalety lekkiej konstrukcji? Wysoka elastyczność przy niskiej wadze.
Innowacyjna rama w pełni oparta na wahaczu została zastosowana przez BMW po raz pierwszy w seryjnej produkcji motocykli w modelach R 50 i R 69. Zapewnia ona dużą stabilność jazdy z zachowaniem dotychczasowego komfortu jazdy. Optymalna odporność na zniekształcenie jest doceniana przez osoby jeżdżące w wózku bocznym.
Pierwszy hydrauliczny tłumik drgań kierownicy w seryjnej produkcji motocykli zapewnia maksymalne bezpieczeństwo jazdy. Po raz pierwszy jest montowany w modelu R 69 S – najszybszym niemieckim supermotorze w tym czasie. Tłumik drgań kierownicy można nawet wyłączyć przy mniejszych prędkościach, aby poprawić prowadzenie.
Osobom, które pragną nadać swojemu motocyklowi BMW spersonalizowany charakter, od początku umożliwiają to specjalne akcesoria i opcjonalne wyposażenie od BMW Motorrad. Osłony silnika i mocowania kufrów zostały dodane do asortymentu już w latach pięćdziesiątych – na początku u dealerów, a od 1961 r. montowane fabrycznie. Obecnie można wykorzystać szeroki asortyment akcesoriów i opcjonalnego wyposażenia, aby stworzyć własny spersonalizowany motocykl BMW.
R 90 S jest wyposażony w pierwszy dwutarczowy hamulec montowany standardowo na przednim kole. Jednocześnie wprowadzamy reflektor H4 w 6 seriach. Tym samym nadal zwiększamy bezpieczeństwo ruchu drogowego.
R100 RS stanowi trampolinę dla szeregu modeli korzystających z nowych odkryć związanych z kanałem powietrza w obszarze aerodynamiki.
Prowadzi to do pierwszej na świecie aerodynamicznie zoptymalizowanej pełnej owiewki w seryjnej produkcji motocykli. Korzyści wynikające z niskiego oporu powietrza i niskiego ciśnienia na kasku są szczególnie odczuwane przez kierowców podróżujących na dalekie dystanse.
Dobry wygląd od stóp do głów i bezpieczna jazda – jest to dla nas ważne od wczesnych lat siedemdziesiątych. W 1976 r. firma BMW Motorrad wkroczyła w nową erę z kaskiem z pełną osłoną. W 1978 r. na rynek wprowadzono pierwsze pełne wyposażenie kierowcy. Nasi projektanci i inżynierowie nadal skupiają się obecnie na ochronie, bezpieczeństwie, funkcjonalności i innowacyjności – w powiązaniu ze swobodnym wyglądem.
Podgrzewane manetki były początkowo pośmiewiskiem, ale obecnie stały się nieodzowną funkcją. Zwiększają one przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo, ponieważ, jak udowodniono, kierowcy o ogrzanych dłoniach podejmują szybsze reakcje.
R 80 G/S jest pierwszą dwucylindrową turystyczną maszyną Enduro, a zatem prekursorem nowego segmentu. Od tego czasu G/S jest utożsamiany z nieograniczonymi motocyklowymi przygodami. Posiada pierwszy jednostronny wahacz tylny dla dużych motocykli. Wyróżnia się o 50% większą odpornością na skręcanie w porównaniu z konwencjonalnymi wahaczami dwustronnymi przy takiej samej redukcji wagi. Możliwość szybszej i łatwiejszej wymiany tylnego koła także stanowi dużą zaletę.
Pierwszy na świecie składany kask motocyklowy łączy w sobie dwie cechy: łatwo wyjmowana część szczękowa umożliwia noszenie go jako kasku typu jet lub kasku integralnego. Dzięki temu kask zapewnia duży komfort noszenia i działania.
Pierwszy na świecie motocyklowy kombinezon z tkaniny Gore-Tex od BMW na pewno spowoduje sporo zamieszania i zrewolucjonizuje branżę motocyklową.
Wahacz z dwoma przegubami zaprojektowany przez BMW Motorrad – o nazwie Paralever – zasadniczo eliminuje niepokojące przenoszenie momentu napędowego do układu zawieszenia i został zastosowany w modelach R 80 GS i R 100 GS w 1987 r.
BMW jest pierwszym na świecie producentem, który wprowadził na rynek system ABS dla motocykli w 1988 r. Tym samym firma BMW ustanowiła punkt odniesienia dla produkcji motocykli. Począwszy od 2013 r., wszystkie motocykle BMW są standardowo wyposażone w ABS.
BMW K1 jest kamieniem milowym w konstrukcji motocykli dzięki swojej aerodynamice. Zaprezentował on także po raz pierwszy cyfrowe układy zarządzania silnikiem. Układ sterowania Motronic obejmuje elektroniczne układy zapłonu i wtrysku, a tym samym zapewnia wydajność paliwa i spełnienie wymogów dotyczących stosowania regulowanego katalizatora.
Regulowany katalizator trójdrożny może być początkowo zamawiany do modeli K z cyfrowymi układami zarządzania silnikiem jako wyposażeniem specjalnym. BMW oferuje pierwszy na świecie regulowany katalizator dla motocykli. W przypadku modeli skonstruowanych po 2000 r. cały asortyment BMW Motorrad jest wyposażony standardowo w regulowany katalizator.
BMW R 1100 RS jest pierwszym motocyklem w produkcji seryjnej wyposażonym w przednie zawieszenie Telelever z wahaczem koła tylnego Paralever. W tym przypadku Telelever działa jak mechaniczny system zapewniający odporność na „nurkowanie” i zapewnia optymalną przyczepność nawet podczas pełnego hamowania. W powiązaniu z ABS droga hamowania ulega ponownie znacznemu skróceniu.
Pierwszy na świecie podwójny reflektor z technologią elipsoidalną w produkcji seryjnej motocykli zapewnia lepsze oświetlenie drogi.
Elektroniczna regulacja zawieszenia (ESA) jest innowacją elektroniczną dla seryjnie produkowanych motocykli BMW. Pierwszy raz była zastosowana w modelu K 1200 S, a obecnie dostępna jest w większości modeli dwucylindrowych, czterocylindrowych i sześciocylindrowych motocykli. ESA umożliwia elektroniczną regulację układu zawieszenia za pomocą przycisku, zgodnie z warunkami jazdy i stanem obciążenia. Idealna w przypadku zmieniających się warunków jazdy, ESA oferuje kierowcom doskonałe właściwości tłumienia, optymalne osiągi i najwyższy poziom bezpieczeństwa jazdy.
Technologia magistrali CAN w powiązaniu z systemem jednoprzewodowym BMW Motorrad (SWS) jest koncepcją transmisji danych, która wymaga tylko jednej linii przesyłu danych. Jej przewaga nad połączeniem punkt-punkt polega na szerszym zakresie funkcjonalności ze znacznie ograniczonym okablowaniem. Inne korzyści z cyfrowego przesyłu danych obejmują oszczędności wagi, wysoką odporność na zakłócenia, możliwość przeprowadzania pełnej diagnostyki i więcej informacji dla kierowcy.
BMW jest pierwszym producentem motocykli oferującym adaptacyjne lampy przednie przeznaczone specjalnie dla motocykli montowane fabrycznie. Są to lampy zwiększające bezpieczeństwo jazdy na motocyklu po zmroku i w nocy, oświetlające drogę i jej zakamarki.
Dzięki BMW C evolution możesz dzisiaj doświadczyć mobilności miejskiej przyszłości, bez konieczności dokonywania jakichkolwiek kompromisów. Ten elektryczny maksi skuter łączy w sobie trwałość, dynamikę i zwinność. Mocny, w pełni elektryczny napęd zapewnia szybki dojazd do celu podróży oraz pozwala na ograniczenie emisji i hałasu. Zmaksymalizowane osiągi jazdy, kompatybilność środowiskowa i innowacyjne technologie – celem C evolution jest bezkompromisowa przyjemność z jazdy.