Główna przednia lampa LED.
BMW Motorrad od dziesięcioleci przoduje w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy na motocyklu. Dzięki swojej innowacyjności producent szybko zaczął wyznaczać trendy w tej dziedzinie i będzie czynić kolejne postępy na polu bezpieczeństwa jazdy na motocyklu w przyszłości. Najnowszym przykładem potęgi innowacji BMW Motorrad w tej dziedzinie jest przednia lampa w całości składająca się z diod LED z wbudowanym światłem do jazdy dziennej, która jest po raz pierwszy dostępna w motocyklu produkowanym seryjnie, w modelu R 1200 GS. Przednia lampa LED oświetla drogę światłem o niespotykanej do tej pory przejrzystości, jakie do tej pory nie daje żadna inna lampa na świecie. Lampa LED do świateł drogowych jest całkowicie odmienna. Daje światło o mocnym natężeniu dzięki dwóm szklanym soczewkom. Ponadto jako dodatkowe akcesorium dostępne jest światło tylne, które zapewnia jeszcze lepszy widok do tyłu dzięki dwóm prętom.
Przełączenie między światłem do jazdy dziennej a światłem mijania odbywa się automatycznie w zależności od ustawień w menu panelu instrumentów.
Przy włączonym świetle do jazdy dziennej motocyklista jest o wiele lepiej widoczny i w związku z tym o wiele bezpieczniejszy. Prócz tego charakterystyczną cechą lampy jest kształt poziomego „U”, który podobnie, jak świetlne pierścienie w modelach serii K 1600, stanowi znak rozpoznawczy nowego GS.
Lampa jest wyposażona w po 2 diody LED do światła mijania i światła drogowego oraz w cztery dodatkowe diody LED do światła do jazdy dziennej i światła pozycyjnego. Są one przymocowane do środkowej osłony chłodnicy wykonanej z odlewanego aluminium. Za osłoną chłodnicy znajduje się wentylator osiowy. Kolejny nawiew powietrza kieruje ciepłe powietrze na szybkę i w ten sposób tworzy obieg powietrza w przedniej lampie. Obieg powietrza umożliwia rozmrażanie szronu na lampie, a także przyczynia się do odmrażania soczewki przedniej lampy w zimie.
+ Dowiedz się więcej