Dane i wyposażenie
BMW M 1000 XR
Brutalna siła pożera asfalt i chcesz tylko jednego: nigdy nie zsiadać. Nic dziwnego, siedzisz przecież na M XR — najlżejszym i najpotężniejszym seryjnie produkowanym motocyklu-crossover świata. Wszystkiego, co sprawia, że ten techniczny majstersztyk łączący sportowy charakter M z przystosowaniem do pokonywania długich dystansów XR, jest tym, czym jest, dowiesz się na tej stronie.
Technical data
Silnik
Moc znamionowa
148 kW (201 PS) przy 12 750 obr./min
Typ
Chłodzony olejem/wodą czterocylindrowy, czterosuwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder
Średnica cylindra x skok tłoka
80 mm x 49,7 mm
Pojemność skokowa
999 cm3
Maks. moment obrotowy
113 Nm przy 11 000 obr./min.
Stopień sprężania
13,3 : 1
Wzbogacenie mieszanki
Elektroniczny wtrysk do kolektora dolotowego / cyfrowe zarządzanie silnikiem BMS-O z elektrycznym nastawnikiem przepustnicy
Norma spalin
EU 5+
Max. RPM
14 600 obr./min
Parametry jazdy / zużycie paliwa
Prędkość maksymalna
powyżej 275 km/h
Zużycie na 100 km według WMTC
6,5 l
Emisja CO2 wg WMTC
152 g/km
Rodzaj paliwa
Super Plus bezołowiowa (maks. 5% etanolu, E5), 98 ROZ/RON, 93 AKI
Instalacja elektryczna
Alternator
Alternator z magnesami trwałymi o mocy 450 W (moc znamionowa)
Akumulator
12 V / 5 Ah, litowo-jonowy
Przeniesienie siły
Sprzęgło
Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej, Anti-Hopping, z funkcją samowzmacniania
Skrzynia biegów
6-biegowa skrzynia biegów kłowa, zintegrowana w obudowie silnika
Napęd wtórny
Łańcuch 525 17/47
Zawieszenie/hamulce
Rama
Rama z połączeniem aluminiowym, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe
Odwrócony widelec teleskopowy, średnica 45 mm, stopień odbicia i kompresji sterowany elektronicznie (Dynamic ESA)
Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
Aluminiowy wahacz dwuramienny, DDC Dynamic Damping Control (centralny amortyzator teleskopowy), regulacja ugięcia wstępnego amortyzatora, elektroniczna regulacja stopnia odbicia i ściskania
Droga pracy sprężyny przód/tył
138 mm / 138 mm
Rozstaw osi
1548 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
117,4 mm
Kąt głowicy skrętnej
64,9°
Koła
Kuta obręcz aluminiowa
Wymiary obręczy przedniej
3,50" x 17"
Wymiary obręczy tylnej
6,00" x 17"
Opony przednie
120/70 ZR17
Opony tylne
200/55 ZR17
Hamulec przedni
Hamulec dwutarczowy, średnica 320 mm, 4-tłokowy zacisk stały
Hamulec tylny
Hamulec jednotarczowy, średnica 220 mm, 1-tłokowy zacisk pływający
ABS
BMW Motorrad Integral ABS (zintegrowanie częściowe, przełączany)
Wymiary/masy
Wysokość siedzenia przy masie własnej
850 mm
Długość łuku krokowego przy masie własnej
1905 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa
ok. 20 l
w tym rezerwa
ok. 4 l
Długość
2170 mm (nad tylnym kołem)
Wysokość
1382 mm (nad lusterkiem, przy masie własnej DIN)
Szerokość
850 mm (bez części domontowanych)
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy, z pełnym bakiem paliwa
223 kg
1)
Dopuszczalna masa całkowita
450 kg
Dopuszczalne obciążenie (przy wyposażeniu standardowym)
227 kg
Masa na sucho
211 kg
1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 168/2013 z masą płynów, standardowym wyposażeniem oraz paliwem zatankowanym do co najmniej 90% pojemności użytkowej zbiornika.
Wyposażenie
Wyposażenie standardowe
- Winglety M
- Hamulec M
- Tryby jazdy Pro (tryby jazdy Rain, Road, Dynamic, Race, Race Pro 1-3) z Pit-Lane-Limiter, Launch Control, dynamiczna kontrola trakcji (DTC) +/- Shift, Wheelie Control, Slide Control
- Dynamiczna kontrola hamowania (DBC)
- Asystent zmiany biegów Pro
- Automatyczne wspomaganie ruszania na wzniesieniach (HSC) Pro)
- Podgrzewane manetki
- Tempomat
- Wyświetlacz TFT z animacją rozruchu M
- Asystent zmiany biegów Pro
- DDC (Dynamic Damping Control)
- Akumulator M Lightweight
- Kute obręcze M
- Tytanowa końcówka tłumika M
- Fotel M
- Dźwignia hamulca i sprzęgła M
- RDC (kontrola ciśnienia w oponach)
- Keyless Ride
- Sportowa przyciemniana szyba przednia
- Headlight Pro z adaptacyjnym światłem doświetlającym zakręty
- BMW Motorrad ABS Pro
- Łańcuch M Endurance
Opcje wyposażenia
- Pakiet M Competition (z obręczami karbonowymi M, Blackstorm met. / M Motorsport, pakietem elementów frezowanych M, pakietem M Carbon, M GPS-Laptrigger (kod aktywacyjny))
- Lusterko końcowe kierownicy M
- Niskie siodło sportowe M o wysokości fotela 820 mm
- Wysokie siodło sportowe M o wysokości fotela 870 mm
- Szyba serii S1000XR (nie z pakietem M Competition)
- Obręcze M Carbon
- Przygotowanie pod montaż urządzenia nawigacyjnego
- Alarm motocyklowy
+ Dowiedz się więcej