Dane i wyposażenie
R 18 Transcontinental z jego silnikiem Big Boxer jest całkowicie nastawiony na pokonywanie długich tras. Poznaj tutaj wszystkie dane techniczne.
Dane techniczne
Silnik
Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy czterosuwowy silnik typu bokser z dwoma napędzanymi łańcuchowo wałkami rozrządu umieszczonymi nad wałem korbowym
107,1 mm x 100 mm
1802 cm3
67 kW przy 4750 obr./min
158 Nm przy 3000 obr./min
9,6 :1
Elektroniczny wtrysk do kolektora dolotowego / cyfrowy układ sterowania silnika: BMS-O z elektrycznym nastawnikiem przepustnicy
Regulowany katalizator 3-drożny
Parametry jazdy / zużycie paliwa
Powyżej 180 km/h
5,8 l
Bezołowiowa super (maks. 15% etanolu, E15) RON 95 90 AKI
Instalacja elektryczna
Alternator z magnesami trwałymi o mocy 660 W (moc znamionowa)
12 V / 26 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu
Sprzęgło jednotarczowe suche
Sześciobiegowa skrzynia kłowa w oddzielnej obudowie skrzyni biegów
Wał Kardana
Zawieszenie/hamulce
Rama stalowa typu „double-cradle” z przykręconymi podciągami
Widelec teleskopowy
Stalowy wahacz dwustronny z centralnym zawieszeniem
120 mm / 120 mm
1695 mm
183,5 mm
62.7°
Przednie koło odlewane, aluminiowe
3,5 x 19"
5.0 x 16"
120/70 R19
180/65 B16
Hamulec dwutarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
Hamulec jednotarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
System Integral ABS firmy BMW Motorrad (w pełni zintegrowany)
Wymiary/masy
740 mm
1710 mm
ok. 24 l
ok. 4 l
2640 mm
1500 mm
970 mm
427 kg
630 kg
203 kg
1) Zgodnie z Dyrektywą (UE) 168/2013 ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, z wyposażeniem standardowym i zatankowanym w ilości min. 90% pojemności użytkowej zbiornika paliwa.