Model Concept R 18 /2 debiutuje na targach EICMA
Zaledwie sześć miesięcy temu BMW Motorrad szturmem przejęło scenę niestandardowych motocykli dzięki światowej premierze Concept R 18 na Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Obecnie światło dzienne ujrzała wersja dwusilnikowa, będąca owocem drugiego studium projektowego, o pojemności 1800 cm3 z dwoma przeciwległymi cylindrami. Spotkała się ona ze znacznym entuzjazmem po zaprezentowaniu jej w Mediolanie na międzynarodowej wystawie motocykli EICMA.
Concept R 18 /2 toruje sobie drogę.
Concept R 18 /2 toruje sobie drogę.
Model nazwany po prostu „Concept R 18 /2” to zupełnie nowa i wyraźnie odmienna interpretacja cruisera o bardzo dynamicznych osiągach, która demonstruje prawdziwą wszechstronność platformy „big-boxer” i mocno sugeruje fanom tego gatunku, czego mogą się spodziewać, gdy cruiser seryjnej produkcji BMW Motorrad wejdzie na rynek w 2020 roku.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy kilkakrotnie kuszono już miłośników cruiserów, nie tylko modelem Concept R 18, ale także dwoma fascynującymi niestandardowymi wersjami z Japonii i USA, w których wykorzystano silnik big boxer BMW Motorrad jako bazę — były to „Departed” produkcji CUSTOM WORKS ZON oraz „Birdcage” produkcji Revival Cycles.
Oczekuj nieoczekiwanego.
Oczekuj nieoczekiwanego.
Nikt jednak nie spodziewał się, co dalej nastąpi — bezpośrednio ze studia projektowego BMW Motorrad w Monachium model został perfekcyjnie wykończony przez szwedzkich konstruktorów UCC. Zapraszamy do świata Concept R 18 /2, bardziej dynamicznej, nowoczesnej interpretacji cruisera, która pozostaje w czołówce tego segmentu, jeśli chodzi o osiągi, ale wciąż zachowuje eleganckie proporcje swoich poprzedników.
/2 to ucieleśnienie bardziej ekstrawertycznego charakteru, którego estetyka odbiega od chromowanego stylu retro oryginalnego motocykla Concept R 18. Najnowszy big boxer dumnie prezentuje głębokie kolory warstwowego lakieru kontrastującego z ciemną ramą, widelcami, pokrywami zaworów i siedziskiem.
Bart Janssen Groesbeek
BMW Motorrad Design
Dynamiczne szczegóły.
Dynamiczne szczegóły.
Po bliższym przyjrzeniu się dostrzegamy czarno-białe, odlewane koła (zamiast kół szprychowych) na srebrnych felgach o wymiarach 19 cali z przodu i 16 cali z tyłu. Zmodyfikowane, dwuczęściowe, profilowane siedzisko R nineT Racer zostało osadzone na pochylonych widelcach oraz trypletach i stanowi ono jednocześnie stylową ochronę przed żywiołami. Wysokiej klasy hamulce Brembo zapewniają natomiast siłę hamowania godną tego wydajnego cruisera.
Zniknęło „pływające” skórzane siodło Concept R 18, które zastąpiono siedziskiem w stylu choppera „na półtorej osoby”, które nadaje motocyklowi bardziej dynamiczny charakter. Pod ramą pomocniczą znajduje się tylny błotnik, który został podniesiony i przymocowany do ramy, a więc wydaje się, że obejmuje on tylne koło.
Aż prosi się, aby na nim jeździć, a nie tylko podziwiać.
Aż prosi się, aby na nim jeździć, a nie tylko podziwiać.
Podczas gdy oryginalny Concept R 18 jest niewątpliwie piękny, jego rodzeństwo zostało zaprojektowane tak, by pokazać, jak bardzo wszechstronny jest jego silnik podstawowy oraz podwozie. Było to punktem wyjścia do personalizacji i ułatwiło rozbicie jego estetyki na różne style — w tym przypadku postawiono na współczesny, dynamiczny softtail o charakterze niestandardowego motocykla produkcyjnego, a nie wyjątkowość Concept R 18.
Bart Janssen Groesbeek
BMW Motorrad Design
Podczas gdy twórcy Concept R 18 inspirowali się historią marki, model /2 ma raczej w sobie ducha lat 80. i ewidentnie został zaprojektowany z myślą o wyższych prędkościach i dłuższych dystansach. Motocykl został obniżony, jednak nie jest tak niski jak Concept R 18. Motocyklista cieszy się więc bardziej dynamiczną pozycją siedzącą, bez konieczności rozciągania się, aby sięgnąć do górnych drążków kierownicy.
Obniżone i wydłużone proporcje są typowe dla tego segmentu a zbiornik i rama okalają potężny, muskularny silnik z wykończonymi na czarno metalowymi pokrywami zaworów ze stali nierdzewnej. Wersja /2 osadzona wyżej niż Concept R 18 to ucieleśnienie sportowego, ale nie nadmiernie agresywnego charakteru.
Rama współdzielona z modelem Concept R 18 stanowi dopełnienie oryginalnej strategii projektowej — zachowano jej wymiary, krzywizny oraz charakterystyczną linię flyline. Pozostawiono też odsłonięty napęd wału oraz klasyczny zbiornik w kształcie łzy. Aby dopełnić spersonalizowany produkcyjny wygląd tego modelu, wyposażono go w układ wydechowy wykonany przez Niemiecką firmę Hattech, która cieszy się ugruntowaną renomą, jeśli chodzi o produkcję tłumików do klasycznych i niestandardowych motocykli BMW.
Proces produkcyjny
Mniej eleganckie, bardziej surowe podejście
W przypadku /2 celem było podkreślenie elastyczności zawdzięczanej oryginalnej koncepcji projektowej, która pozwala na wprowadzanie niewielkich zmian w różnych elementach nadwozia bez konieczności modyfikowania głównych komponentów (ramy/ zbiornika/ silnika itp.).
Zaprojektowany przez BMW Motorrad i ręcznie wykonany przez szanowanych entuzjastów, model /2 zdecydowanie przejawia tę elastyczność — emanuje zupełnie innym charakterem, pomimo tego samego szkieletu podstawowego.
To udana kontynuacja historii, która coraz bardziej przybliża nas do prawdziwego seryjnego cruisera, który pojawi się w 2020 roku. Do tego czasu możesz podziwiać Concept R 18 /2 na imprezach motocyklowych na całym świecie.
Wyłączenie odpowiedzialności
Przedstawione pojazdy mogą być modyfikowane i wyposażane w akcesoria od dostawców zewnętrznych i/lub własne komponenty, które nie są produkowane, dystrybuowane ani testowane przez BMW. BMW nie ponosi żadnej odpowiedzialności za modyfikacje (w tym za montaż, właściwości i wykorzystanie przedstawionych akcesoriów). UWAGA: Modyfikowanie pojazdów seryjnych (w tym montaż i użytkowanie komponentów firm trzecich i własnych) może wpłynąć na właściwości jezdne! Prowadzenie naszych pojazdów w zmodyfikowanym stanie odbywa się na własne ryzyko.