Cudeńko wykonane z tytanu
Alan Stulberg jest fanem silników typu boxer. On i jego zespół stworzyli unikalny motocykl na zamówienie, korzystając ze swojej wyobraźni stworzyli prototyp dwucylindrowego silnika typu boxer. Pomysł zainspirowany był motocyklami BMW z lat 30-stych i samochodami wyścigowymi z początku lat 60-tych, ten jedyny w swoim rodzaju motocykl zostanie po raz pierwszy pokazany na Handbuilt Motorcycle Show w Austin w Teksasie: The Revival Birdcage!
OPIS MOTOCYKLA
Birdcage
Revival Cycles
Alan Stulberg
2018/2019
Land Speed Racer
MIĘDZY ROZWOJEM A RUTYNĄ
Konstruktor Alan Stulberg już w 2016 roku zademonstrował motocykl Revival Henne BMW Landspeeder. Zainspirowany historią BMW Motorrad Alan przywrócił ducha tamtych czasów, kiedy Ernst Henne ustanawiał światowe rekordy na motocyklach BMW, dzięki konstrukcji Birdcage przypominającej samochody wyścigowe z początku lat 60-tych. Zastosowany w projekcie został potężny silnik typu boxer.
Cudeńko wykonane z tytanu i 134 części
Cudeńko wykonane z tytanu i 134 części
Rama zaprojektowana przez Alana zapewnia doskonały widok na silnik i drążek napędowy. Użytkownik może patrzeć na nie przez ramę ponieważ jej pręty są bardzo cienkie. Wykonawca po raz pierwszy zastosował 9-milimetrowe pręty tytanowe. Zespawał ze sobą 134 części, aby stworzyć imponujący i delikatny projekt oparty na ramie z rur birdcage Maserati. Projekt, który na nowo odrodził się w tym wyjątkowym sklepie. „Chciałem, aby silnik był absolutnie najbardziej niezwykłą cechą konstrukcji”. Alan bawi się również asymetrią, motywem, który stanowi motyw przewodni dla ramy i motocykla: ułożone naprzemiennie cylindry, drążek napędowy po prawej stronie motocykla i inne komponenty zamontowane asymetrycznie.
Do granic możliwości
Do granic możliwości
Alan zwykle woli subtelne, eleganckie linie, motywy, materiały i kolory od stylów jawnych, jasnych, dziwnych i przyciągających wzrok. Budując Birdcage, wybrał mniej subtelne podejście: „Stałem się bardziej efektowny i zacząłem przesuwać granice”. Sklep Revival Cycles skupia się również na wyjątkowości opon: te prototypy używają 23-calowych slicków firmy Dunlop, które są czystymi prototypami. „Jesteśmy jedynymi na świecie, którzy je mają”. Współpracowaliśmy też z: Craig Rodsmith (Rodsmith Motorcycles) który był gościem przez cztery dni na Revival Cycles. Ten specjalista obróbki metalu uzupełnił osłony silnika wykonane z naturalnie polerowanego aluminium zaprojektowane przez Alana. Obecne osłony podkreślają krzywizny i owalny kształt silnika.
Potężny silnik typu boxer posiadający ogromną moc i doskonały moment obrotowy posiada duży potencjał.
”Alan Stulberg
Revival Cycles
DANE MOTOCYKLA
9 mm pręt tytanowe , 134 części
Widełki wykonane przez Revival Cycles
Koło zębate wykonane przez Revival Cycles
Ręcznie wykonane z tytanu przez Revival Cycles
Wszystkie elementy sterujące, takie jak kierownica, podnóżki, dźwignie zmiany biegów i hamulca, a także siedzenie są wykonane i wykańczane ręcznie w Revival Cycles
Aluminiowy i czarny
INNOWACJA I TECHNOLOGIA
Marzenia stają się rzeczywistością
Marzenia stają się rzeczywistością
Już od pierwszego spojrzenia na nowy silnik BMW Motorrad Alan był pod wrażeniem jego wyglądu. „Ten potężny silnik typu boxer, ze swoją mocą i momentem obrotowym, ma ogromny potencjał”, wyjaśnia Alan. Pomysł zaprojektowania takiego motocykla powstawał w jego głowie przez wiele lat, a wraz z tym silnikiem BMW Motorrad pojawiła się okazja. Rozpoczął się bardzo czasochłonny proces. Tylko sześć miesięcy na koncepcję wraz z rysunkami i liniami. Alan zdecydował o rozmiarach kół i opon przed stworzeniem rysunków CAD dla geometrii i mechaniki. Następnie pracował nad motorem, aby połączyć estetykę i funkcjonalność.
Na przeciw rutynie
Revival Birdcage jest obok ulicy Alana. „To był bardzo fascynujący i przyjemny projekt, ponieważ miałem swobodę twórczą, aby zbudować motocykl zgodnie z moją wizją”, podsumowuje Amerykanin. Alan znał już motocykle, ich konstrukcję i mechanikę. Fascynuje go technologia, czuje jego magię. Po odejściu z pracy w sprzedaży w 2007 roku, Alan zamienił swoje hobby w pracę, która przyniosła mu wystarczająco dużo pieniędzy, by nigdy nie musiał wracać do nie lubianej pracy od dziewiątej do piątej. „Po prostu nie mogłem przestać zmieniać i modyfikować każdego elementu mechanicznego, który posiadałem lub nad którym pracowałem”. Wziąłem sprawy w swoje ręce. Zawsze jest przebudzenie do rozwoju. Obecnie Alan ożywił ten niestandardowy motocykl Birdcage.