Cudeńko wykonane z tytanu

Revival Cycles prezentuje duże silniki typu boxer

Alan Stulberg jest fanem silników typu boxer. On i jego zespół stworzyli unikalny motocykl na zamówienie, korzystając ze swojej wyobraźni stworzyli prototyp dwucylindrowego silnika typu boxer. Pomysł zainspirowany był motocyklami BMW z lat 30-stych i samochodami wyścigowymi z początku lat 60-tych, ten jedyny w swoim rodzaju motocykl zostanie po raz pierwszy pokazany na Handbuilt Motorcycle Show w Austin w Teksasie: The Revival Birdcage!

OPIS MOTOCYKLA

Motocykl

Birdcage

Sklep

Revival Cycles

Wykonawca

Alan Stulberg

Rocznik

2018/2019

Model

Land Speed Racer

MIĘDZY ROZWOJEM A RUTYNĄ

Konstruktor Alan Stulberg już w 2016 roku zademonstrował motocykl Revival Henne BMW Landspeeder. Zainspirowany historią BMW Motorrad Alan przywrócił ducha tamtych czasów, kiedy Ernst Henne ustanawiał światowe rekordy na motocyklach BMW, dzięki konstrukcji Birdcage przypominającej samochody wyścigowe z początku lat 60-tych. Zastosowany w projekcie został potężny silnik typu boxer.

+ Dowiedz się więcej

Cudeńko wykonane z tytanu i 134 części

Cudeńko wykonane z tytanu i 134 części

Rama zaprojektowana przez Alana zapewnia doskonały widok na silnik i drążek napędowy. Użytkownik może patrzeć na nie przez ramę ponieważ jej pręty są bardzo cienkie. Wykonawca po raz pierwszy zastosował 9-milimetrowe pręty tytanowe. Zespawał ze sobą 134 części, aby stworzyć imponujący i delikatny projekt oparty na ramie z rur birdcage Maserati. Projekt, który na nowo odrodził się w tym wyjątkowym sklepie. „Chciałem, aby silnik był absolutnie najbardziej niezwykłą cechą konstrukcji”. Alan bawi się również asymetrią, motywem, który stanowi motyw przewodni dla ramy i motocykla: ułożone naprzemiennie cylindry, drążek napędowy po prawej stronie motocykla i inne komponenty zamontowane asymetrycznie.

+ Dowiedz się więcej

Do granic możliwości

Do granic możliwości

Alan zwykle woli subtelne, eleganckie linie, motywy, materiały i kolory od stylów jawnych, jasnych, dziwnych i przyciągających wzrok. Budując Birdcage, wybrał mniej subtelne podejście: „Stałem się bardziej efektowny i zacząłem przesuwać granice”. Sklep Revival Cycles skupia się również na wyjątkowości opon: te prototypy używają 23-calowych slicków firmy Dunlop, które są czystymi prototypami. „Jesteśmy jedynymi na świecie, którzy je mają”. Współpracowaliśmy też z: Craig Rodsmith (Rodsmith Motorcycles) który był gościem przez cztery dni na Revival Cycles. Ten specjalista obróbki metalu uzupełnił osłony silnika wykonane z naturalnie polerowanego aluminium zaprojektowane przez Alana. Obecne osłony podkreślają krzywizny i owalny kształt silnika.

+ Dowiedz się więcej

Potężny silnik typu boxer posiadający ogromną moc i doskonały moment obrotowy posiada duży potencjał.

 ”

Alan Stulberg

Revival Cycles

DANE MOTOCYKLA

Rama

9 mm pręt tytanowe , 134 części

 

Przednie zawieszenie

Widełki wykonane przez Revival Cycles

Tylne zawieszenie

Koło zębate wykonane przez Revival Cycles

Układ wydechowy

Ręcznie wykonane z tytanu przez Revival Cycles

Nadwozie (zbiornik, panel poszycia i siedzisko)

Wszystkie elementy sterujące, takie jak kierownica, podnóżki, dźwignie zmiany biegów i hamulca, a także siedzenie są wykonane i wykańczane ręcznie w Revival Cycles

Lakier

Aluminiowy i czarny

Birdcage by Revival Cycles
Front shock absorbers of Birdcage
Side view of Birdcage
Rear suspension from Birdcage
Detail view of the frame construction
View of the rear wheel with brake disc
Birdcage from behind and from above
Birdcage with engine and seat

INNOWACJA I TECHNOLOGIA

Marzenia stają się rzeczywistością

Marzenia stają się rzeczywistością

Już od pierwszego spojrzenia na nowy silnik BMW Motorrad Alan był pod wrażeniem jego wyglądu. „Ten potężny silnik typu boxer, ze swoją mocą i momentem obrotowym, ma ogromny potencjał”, wyjaśnia Alan. Pomysł zaprojektowania takiego motocykla powstawał w jego głowie przez wiele lat, a wraz z tym silnikiem BMW Motorrad pojawiła się okazja. Rozpoczął się bardzo czasochłonny proces. Tylko sześć miesięcy na koncepcję wraz z rysunkami i liniami. Alan zdecydował o rozmiarach kół i opon przed stworzeniem rysunków CAD dla geometrii i mechaniki. Następnie pracował nad motorem, aby połączyć estetykę i funkcjonalność.

+ Dowiedz się więcej

Na przeciw rutynie

Revival Birdcage jest obok ulicy Alana. „To był bardzo fascynujący i przyjemny projekt, ponieważ miałem swobodę twórczą, aby zbudować motocykl zgodnie z moją wizją”, podsumowuje Amerykanin. Alan znał już motocykle, ich konstrukcję i mechanikę. Fascynuje go technologia, czuje jego magię. Po odejściu z pracy w sprzedaży w 2007 roku, Alan zamienił swoje hobby w pracę, która przyniosła mu wystarczająco dużo pieniędzy, by nigdy nie musiał wracać do nie lubianej pracy od dziewiątej do piątej. „Po prostu nie mogłem przestać zmieniać i modyfikować każdego elementu mechanicznego, który posiadałem lub nad którym pracowałem”. Wziąłem sprawy w swoje ręce. Zawsze jest przebudzenie do rozwoju. Obecnie Alan ożywił ten niestandardowy motocykl Birdcage.

+ Dowiedz się więcej

Departed

Spektakularna konstrukcja motocykla autorstwa Custom Works ZON

Dowiedz się więcej

Motocykle Heritage.

spinner