Technologia magistrali CAN w połączeniu z instalacją jednoprzewodową BMW Motorrad stanowi przykład koncepcji sieci danych wymagającej tylko jednej linii przesyłu danych. Łączy ona różne jednostki sterujące podobnie jak przystanki na trasie autobusu (stąd też angielska nazwa bus - ang. autobus, szyna, magistrala), pozwalając na stały dostęp do wszystkich danych w systemie.
Podstawową zasadą działania tej technologii jest fakt, że wszystkie jednostki sterujące, czujniki i odbiorniki są podłączone do sieci za pośrednictwem jednego, współdzielonego kanału, którym płyną wszystkie sygnały, niezależnie od ich późniejszej funkcji. Taka sieć stale udostępnia wszystkie informacje wszystkim podłączonym do niej elementom.
Kierowca ma również dostęp do danych SWS i może uzyskać wiele informacji, korzystając z płaskiego ekranu informacyjnego. Informacje dostępne na cyfrowym wyświetlaczu obejmują wybrany bieg, poziom paliwa, temperaturę oleju, aktualny czas i odległość pozostałą do osiągnięcia rezerwy paliwa. Fotokomórka wykrywa poziom jasności otoczenia i automatycznie dostosowuje oświetlenie urządzenia w zależności od warunków. A fani wyświetlacza analogowego docenią wygląd kokpitu: dwa okrągłe instrumenty z białymi tarczami pokazują prędkość pojazdu i obroty silnika.
+ Dowiedz się więcej

Więcej szczegółowych informacji na temat technologii