Dane i wyposażenie
R 18 łączy w sobie szereg symboli z naszej historii, takich jak odkryty wał Cardana. Konsekwentnie rozwijaliśmy te cechy i przenieśliśmy je do czasów współczesnych. Tutaj dowiesz się wszystkiego o danych technicznych i standardowym wyposażeniu.
Dane techniczne
Silnik
Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy czterosuwowy silnik typu bokser z dwoma napędzanymi łańcuchowo wałkami rozrządu umieszczonymi nad wałem korbowym.
107.1 mm x 100 mm
1802 cm³
67 kW (91 KM) przy 4750 obr./min
158 Nm przy 3000 obr./min
9.6 :1
Elektroniczny układ wtryskowy kolektora dolotowego/cyfrowe zarządzanie silnikiem: BMS-O z elektroniczną manetką
regulowany katalizator 3-drożny
Moc układu jezdnego / zużycie paliwa
powyżej 180 km/h
5.6 l/100km
Bezołowiowa super (maks. 15% etanolu, E15) ROZ 95 90 AKI
Instalacja elektryczna
Alternator z magnesami trwałymi 600 W (moc nominalna)
12 V/26 Ah, nie wymaga serwisowania
Przenoszenie mocy
Sprzęgło jednotarczowe suche
Sześciobiegowa kłowa skrzynia biegów w oddzielnej obudowie
Wał Kardana
Podwozie/hamulce
Stalowa rama typu „double-cradle” z przykręconymi podciągami
Widelec teleskopowy
Stalowy wahacz dwustronny z centralnym zawieszeniem
120 mm / 90 mm
1731 mm
150 mm
57,3°
Koło szprychowe (tylko z przodu)
3,5" x 19"
5,0" x 16"
120/70 R 19
180/65 B16
Hamulec dwutarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
Hamulec jednotarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
Zintegrowany system ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
Wymiary/masa
690 mm
1630 mm
ok. 16 l
ok. 4 l
2440 mm
1126 mm
1232 mm
964 mm
345 kg
560 kg
215 kg
1) Zgodnie z dyrektywą 93/93/EWG ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany co najmniej w 90% użytecznej objętości zbiornika.