Zdefiniowana siła na prostej
Roland Sands słynie z odważnych projektów inspirowanych sportem wyścigowym. Łączy style
i nie zna granic. Odbudowując R 18, czerpie inspirację z Drag-Racing Days swojego ojca: redukuje muskularny krążownik do niezbędnego minimum i koncentruje się na uzyskaniu maksymalnej prędkości na prostej drodze. Powstaje prostoliniowy dragster z ikonicznym silnikiem typu bokser - R 18 Dragster.
Krótka charakterystyka
R 18 Dragster
Roland Sands Design (RSD)
Roland Sands
R 18
2020/2020
Dragster
Wzornictwo, które wyznacza nowe horyzonty
Wzornictwo, które wyznacza nowe horyzonty
Roland Sands słynie z łączenia stylów i tworzenia nowych gatunków. Na początku zawsze powstaje szkic. Podchodzi w nim do podstawowego kształtu motocykla i bada możliwości jego geometrii. "Na koniec dzieje się prawdziwa magia, gdy ożywiamy szkice", mówi projektant. Każdy nowy, personalizowany motocykl to proces uczenia się - nawet po ponad 200 przerobionych motocyklach. „Za każdym razem chcemy zrozumieć styl, nad którym pracujemy. To dla nas klucz do tego, aby wynik był autentyczny i funkcjonalny” – wyjaśnia.
Roland Sands
Roland Sands Design
„Mój ojciec był wyścigowym kierowcą dragsterów” – opowiada Roland Sands. Najpierw wychowywał się wśród wyjątkowych motocykli, a później sam się ścigał przez 10 lat. To zainspirowało go do „zredukowania motocykla do tego, co najistotniejsze i ukształtowania go tak, aby jeździł szybko po prostych drogach”. Celem było uzyskanie prostoliniowego dragstera z muskularnym „Big Boxerem” jako wyrazistym elementem centralnym. W tym celu Roland Sands i jego zespół całkowicie rozebrali motocykl R 18 i nadali mu zupełnie nowy kształt. Rezultat: R 18 Dragster.
Szczegółowe informacje o motocyklu
Usunięcie zawieszenia i zmniejszenie masy wahacza o ok. 25 kg powoduje całkowite usztywnienie maszyny i obniżenia ramy.
Standardowa karoseria ze zmodyfikowanymi błotnikami przednimi i tylnymi, przednia część od Superbike'a S 1000 RR, fotel wykonany specjalnie do tego motocykla, dźwignie hamulca i sprzęgła z serii BMW x RSD, koła, osłony zaworów, płyta piersiowa, reflektory i wyświetlacze.
Odwrócone oryginalne zawieszenie z R 18, z 19 x 3-calową obręczą BMW x Roland Sands w kolorze czarnym i wykonanym na zamówienie Dunlop slick.
Odchudzony tylny wahacz z czarną obręczą BMW x Roland Sands 17x 6 cali oraz kanciastymi oponami typu „drag race slick”, dzięki którym uzyskano agresywny „drag racing look”.
Specjalna konstrukcja z rurami ze stali nierdzewnej, w połączeniu z lekko dopasowanymi osłonami końcowymi BMW x RSD zapewnia zwiększony przepływ spalin.
Klasyczny niebieski kolor firmowy BMW w dwóch odcieniach z wiernie odwzorowanym liniowaniem.
Klasyczny krążownik podczas jazdy z maksymalną prędkością
Zespół skupiony wokół Rolanda Sandsa usunął zawieszenie oraz odchudził ramę i tylny wahacz o około 23 kg. Tak obniżony motocykl uzyskał sztywny kształt dragstera do jazdy z maksymalną prędkością. Zachowano pierwotną długość motocykla o klasycznej linii krążownika – od wydłużonego koła przedniego po koło tylne. Przednia część zaczerpnięta z BMW Superbike S 1000 RR nadaje motocyklowi charakterystyczny sportowy wygląd.
„Zdecydowanie najtrudniejsza była elektronika. Dodanie wtryskiwacza podtlenku azotu, usunięcie seryjnego wydechu i drastyczna zmiana wlotu było dużym eksperymentem. Ale wszystko się udało” – podkreśla Sands.
Po trzech miesiącach pracy muskularny R 18 Dragster został ostatecznie wpuszczony na tor wyścigowy, by pokazać pełne walory silnika „Big Boxer”.
Wyłączenie odpowiedzialności
Przedstawione pojazdy mogą być modyfikowane i wyposażane w akcesoria od dostawców zewnętrznych i/lub własne komponenty, które nie są produkowane, dystrybuowane ani testowane przez BMW. BMW nie ponosi żadnej odpowiedzialności za modyfikacje (w tym za montaż, właściwości i wykorzystanie przedstawionych akcesoriów). UWAGA: Modyfikowanie pojazdów seryjnych (w tym montaż i użytkowanie komponentów firm trzecich i własnych) może wpłynąć na właściwości jezdne! Prowadzenie naszych pojazdów w zmodyfikowanym stanie odbywa się na własne ryzyko.
Wyłączenie odpowiedzialności
Przedstawione pojazdy mogą być modyfikowane i wyposażane w akcesoria od dostawców zewnętrznych i/lub własne komponenty, które nie są produkowane, dystrybuowane ani testowane przez BMW. BMW nie ponosi żadnej odpowiedzialności za modyfikacje (w tym za montaż, właściwości i wykorzystanie przedstawionych akcesoriów). UWAGA: Modyfikowanie pojazdów seryjnych (w tym montaż i użytkowanie komponentów firm trzecich i własnych) może wpłynąć na właściwości jezdne! Prowadzenie naszych pojazdów w zmodyfikowanym stanie odbywa się na własne ryzyko.