Zdefiniowana siła na prostej

Dragster R 18 od Roland Sands Design

Roland Sands słynie z odważnych projektów inspirowanych sportem wyścigowym. Łączy style
i nie zna granic. Odbudowując R 18, czerpie inspirację z Drag-Racing Days swojego ojca: redukuje muskularny krążownik do niezbędnego minimum i koncentruje się na uzyskaniu maksymalnej prędkości na prostej drodze. Powstaje prostoliniowy dragster z ikonicznym silnikiem typu bokser - R 18 Dragster.

Krótka charakterystyka

Motocykl

R 18 Dragster

Kuźnia

Roland Sands Design (RSD)

Specjalista od indywidualizacji

Roland Sands

Podstawa

R 18

Budowa/Przebudowa

2020/2020

Kategoria

Dragster

Wzornictwo, które wyznacza nowe horyzonty

Wzornictwo, które wyznacza nowe horyzonty

Roland Sands słynie z łączenia stylów i tworzenia nowych gatunków. Na początku zawsze powstaje szkic. Podchodzi w nim do podstawowego kształtu motocykla i bada możliwości jego geometrii. "Na koniec dzieje się prawdziwa magia, gdy ożywiamy szkice", mówi projektant. Każdy nowy, personalizowany motocykl to proces uczenia się - nawet po ponad 200 przerobionych motocyklach. „Za każdym razem chcemy zrozumieć styl, nad którym pracujemy. To dla nas klucz do tego, aby wynik był autentyczny i funkcjonalny” – wyjaśnia.

+ Dowiedz się więcej
Prostliniowy Dragster z ikonicznym silnikiem Boxer. Pościgajmy się! ”

Roland Sands

Roland Sands Design

„Mój ojciec był wyścigowym kierowcą dragsterów” – opowiada Roland Sands. Najpierw wychowywał się wśród wyjątkowych motocykli, a później sam się ścigał przez 10 lat. To zainspirowało go do „zredukowania motocykla do tego, co najistotniejsze i ukształtowania go tak, aby jeździł szybko po prostych drogach”. Celem było uzyskanie prostoliniowego dragstera z muskularnym „Big Boxerem” jako wyrazistym elementem centralnym. W tym celu Roland Sands i jego zespół całkowicie rozebrali motocykl R 18 i nadali mu zupełnie nowy kształt. Rezultat: R 18 Dragster.

+ Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje o motocyklu

Rama

Usunięcie zawieszenia i zmniejszenie masy wahacza o ok. 25 kg powoduje całkowite usztywnienie maszyny i obniżenia ramy.

Karoseria

Standardowa karoseria ze zmodyfikowanymi błotnikami przednimi i tylnymi, przednia część od Superbike'a S 1000 RR, fotel wykonany specjalnie do tego motocykla, dźwignie hamulca i sprzęgła z serii BMW x RSD, koła, osłony zaworów, płyta piersiowa, reflektory i wyświetlacze.

Prowadnica przedniego koła

Odwrócone oryginalne zawieszenie z R 18, z 19 x 3-calową obręczą BMW x Roland Sands w kolorze czarnym i wykonanym na zamówienie Dunlop slick.

Prowadnica tylnego koła

Odchudzony tylny wahacz z czarną obręczą BMW x Roland Sands 17x 6 cali oraz kanciastymi oponami typu „drag race slick”, dzięki którym uzyskano agresywny „drag racing look”.

Wydech

Specjalna konstrukcja z rurami ze stali nierdzewnej, w połączeniu z lekko dopasowanymi osłonami końcowymi BMW x RSD zapewnia zwiększony przepływ spalin.

Lakierowanie

Klasyczny niebieski kolor firmowy BMW w dwóch odcieniach z wiernie odwzorowanym liniowaniem.

Klasyczny krążownik podczas jazdy z maksymalną prędkością

Zespół skupiony wokół Rolanda Sandsa usunął zawieszenie oraz odchudził ramę i tylny wahacz o około 23 kg. Tak obniżony motocykl uzyskał sztywny kształt dragstera do jazdy z maksymalną prędkością. Zachowano pierwotną długość motocykla o klasycznej linii krążownika – od wydłużonego koła przedniego po koło tylne. Przednia część zaczerpnięta z BMW Superbike S 1000 RR nadaje motocyklowi charakterystyczny sportowy wygląd.

+ Dowiedz się więcej

„Zdecydowanie najtrudniejsza była elektronika. Dodanie wtryskiwacza podtlenku azotu, usunięcie seryjnego wydechu i drastyczna zmiana wlotu było dużym eksperymentem. Ale wszystko się udało” – podkreśla Sands.


Po trzech miesiącach pracy muskularny R 18 Dragster został ostatecznie wpuszczony na tor wyścigowy, by pokazać pełne walory silnika „Big Boxer”.

 

+ Dowiedz się więcej

Więcej na temat #Soulfuel

spinner