Stworzony z myślą o mocy i wyrazistym charakterze

BMW R 18 The Wal autorstwa Shinyi Kimury

Zbiorniki i koszulki, kaski i narzędzia, kaligrafie i fotografie: pamiątki oraz wszelkiego rodzaju zadziwiające elementy wypełniają warsztat (a raczej wspaniale zorganizowany chaos) Shinyi Kimury, jednego z najbardziej rozchwytywanych stylistów świata ‒ i jednego z najbardziej interesujących. Co roku maksymalnie dwa lub trzy motocykle opuszczają jego święte hale. W trakcie przebudowy koncentruje się na jednym motocyklu, aby w pełni otworzyć się na projekt. Decydującą rolę odgrywają przy tym flow, harmonia i wabi-sabi japońskiej estetyki. Patyna i żywy charakter przeważnie starych motocykli są dla niego równie ważne jak cechy osobowości przyszłego kierowcy. Ponieważ to on dopełnia dzieła. Tym bardziej interesujący jest fakt, że Shinya ma tym razem w swoim warsztacie nowy R 18, a kierowcą jest nie kto inny, jak on sam.

Moje podejście wynika z procesu tworzenia, z intuicji. Całkowicie bez szkiców, rysunków, projektów ani modeli.

 ”

Shinya Kimura

Chabott Engineering

Skąd pochodzi ta intuicja, na której opiera się w swej pracy Shinya? Wychowywał się w Tokio w fabryce nitów należącej do rodziców. Towarzyszył mu ciężki zapach oleju i zimnej stali oraz ciągły huk maszyn. Wszystko to ukształtowało jego podświadomość. Tak powstały podwaliny pod jego przyszły warsztat. Ojciec był dodatkowo poetą, a mama zajmowała się kaligrafią artystyczną. Shinya miał więc od urodzenia od kogo czerpać poczucie estetyki. Dlatego też w przypadku każdego motocykla, który przebudowuje, dokładnie studiuje dziedzictwo, korzenie i charakter oraz uwzględnia je w całej ich godności. W przypadku R 18 bez wątpienia jest tego wiele. Shinya bardzo szybko to zauważył.

+ Dowiedz się więcej

Równie szybko zdał sobie sprawę z tego, co tak naprawdę oznacza stojący przed nim Big Boxer: po prostu największy silnik, z jakim mógł do tej pory pracować. Początkowy respekt odszedł na bok już po pierwszych metrach. Jazda przypominała Shinyi o wielu silnikach o przeciwległym układzie cylindrów w jego karierze, przede wszystkim o R 69 S. Szybko wrażenie zrobiła na nim łatwość użytkowania i reagowanie R 18. Jednak po pierwszym porządnym obrocie nadgarstka nieograniczona moc 1800 ccm otworzyła go na zupełnie nowe doświadczenia związane silnikiem o przeciwległym układzie cylindrów. Od razu ogarnęła go wielka radość z jazdy, Shinya prawie nie schodził z siedzenia. Wyraźnie wyczuwał przy tym, że „nie była to chaotyczna moc, ale pełna niezależności i elegancji. Coś, co potrafi zapewnić tylko BMW”. Nazwa zmodyfikowanego modelu szybko się znalazła „The Wal” ‒ połączenie czystej siły i dynamicznego wdzięku.

+ Dowiedz się więcej

W ten sposób szybko ustalony został profil maszyny: „The Wal” musiał pasować do Shinyi i jego stylu jazdy. „Sports Endurancer” ‒ tak nazwał swój wyznacznik. Wyprostowana, dynamiczna pozycja siedząca i niektóre osłony były niezbędne do zaspokojenia głodu długich dystansów z Big Boxerem. W szczególności jedna rzecz ucieszyła przy tym twórcę: mógł modyfikować R 18 zgodnie z własną intuicją i życzeniami, nie zmieniając nawet minimalnie efektownych właściwości jezdnych i wrażenia z jazdy maszyną. W ten sposób R 18 zadziwił nawet pana i mistrza wspaniale zorganizowanego chaosu.

+ Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje o motocyklu

Ramy i zawieszenia

Ramy i zawieszenia są zgodne z oryginalnymi. Shinya nie widział tu potencjału usprawnienia swojego modelu „Sports Endurancer”.

Lakierowanie

Shinya najpierw uderza młotkiem wszystkie części przeznaczone do lakierowania i uzyskuje w ten sposób równomierną teksturę. Następnie nanosi powłokę proszkową w odcieniu brązu.

Siedzenie

Siedzenie Shinya zaprojektował samodzielnie. Wyprodukowane zostało przez BACKDROP Leathers w Japonii. Siedzenie kubełkowe łączy się w niemal jedną całość z maszyną.

Zbiornik

Ikoniczny kształt kropli musiał ustąpić kilku dodatkowym kroplom: zbiornik w kształcie rozciągniętej skrzynki ma pojemność większą o ok. jeden galon.

Wydech

Po zakończeniu wszystkich prac przy karoserii Shinya po długim zastanowieniu doszedł do wniosku: odpowiednio poprowadzone linie rur nie potrzebują niczego więcej niż lakierowania w kolorze czarnym.

Oprawa siedzenia i tył

Część jest wykonana ręcznie z aluminium, podobnie jak wszystkie pozostałe elementy karoserii. Dopełnia ona harmonię prowadzonych linii i flow maszyny i obejmuje wyraziste okrągłe światło tylne.

A jak Ty stworzysz swój własny R 18?

A jak Ty stworzysz swój własny R 18?

Budowa i ikonografia R 18 przyprawia każdego stylistę o szybsze bicie serca. Również nasz konfigurator na pewno przyspieszy tętno.

+ Dowiedz się więcej

Disclaimer

Przedstawione pojazdy mogą być modyfikowane i wyposażone w akcesoria i/lub części zastrzeżone innych firm, które nie są produkowane, dystrybuowane ani testowane przez BMW. BMW nie ponosi odpowiedzialności za modyfikacje (w tym instalację, charakterystykę i użytkowanie przedstawionych akcesoriów).

UWAGA: Modyfikacja pojazdów produkcyjnych (w tym instalacja i użytkowanie części innych firm i części zastrzeżonych) może pogorszyć właściwości jezdne! Prowadzenie naszych pojazdów w zmodyfikowanym stanie odbywa się na własne ryzyko.

Więcej na temat #Soulfuel

Zapisz się do newslettera Heritage

Zasubskrybuj tutaj newsletter Heritage, aby już niczego nie przegapić.

Zarejestruj się teraz
spinner