C evolution

61,400 PLN*

* Wyposażenie seryjne standardowe, cena zalecana niewiążąca, fabryczna bez kosztów transportu, z 23% podatku VAT.

Wszystkie motocykle dostarczane są wyłącznie z wyposażeniem wymaganym przepisami prawa (np. reflektory są zgodne z normą E4). Ilustracje na stronie mogą się różnić od stanu faktycznego.

BMW C evolution.

Dla przyszłości bez kompromisów.

Dzięki BMW C evolution możesz dzisiaj doświadczyć mobilności miejskiej jutra, bez konieczności jakichkolwiek kompromisów. Wręcz przeciwnie: ten elektryczny maksiskuter łączy w sobie zrównoważony charakter, dynamikę i zwinność z designem, który przyciąga wszystkie spojrzenia. Nie tylko pozwala Ci zostawić za sobą spaliny i hałas, ale również z łatwością zostawi za sobą każdy inny pojazd w ruchu miejskim. Ten mocny i w pełni elektryczny napęd zawiezie Cię do miejsca przeznaczenia, zapewniając jednocześnie czystą przyjemność jazdy. A dzięki zakresowi do 160 km Twoja radość będzie trwała cały dzień. Do tego dochodzą cztery tryby jazdy oraz inteligentne odzyskiwanie energii przy hamowaniu i przyspieszaniu. Zmaksymalizowane osiągi jazdy, kompatybilność środowiskowa, innowacyjne technologie - C  evolution to bezkompromisowa przyjemność z jazdy.

Design C evolution

Design, który jest uosobieniem przyszłości.

Sylwetka C evolution jest futurystyczna, ale charakterystyczna BMW Motorrad. Światło do jazdy dziennej LED, światła LED oraz duży wyświetlacz TFT podkreślają przynależność do technologicznej awangardy. Jednocześnie charakterystyczna dzielona czasza od razu przypomina o rodowodzie BMW Motorrad.  Nowe malowanie Metallic mineral grey / Black colour makes nadaje zdecydowania, a w zestawieniu go z czarnym panelem bocznym można doszukać się elegancji. Ponadto nowa grafika z na panelu bocznym elektrycznego maksiskutera sprawia, że wygląda on jeszcze bardziej nowocześnie. Wysoka jakość wykonania i wysmakowane detale takie jak kolorowe przeszycia siedzenia lub przyciemniana szyba dopełniają jego wizerunku.  

+ Dowiedź się więcej

Mocny silnik elektryczny

35
kW (48 KM) przy 4650 obr/min
2,8
s przyspieszenia 0-50 km/h
72
Nm maks. moment obrotowy
160
km zasięgu według WMTC
Napęd elektryczny chłodzony cieczą

Energetyczny napęd.

Energetyczny napęd.

W przeciwieństwie do tradycyjnych silników spalinowych elektryczny napęd C evolution zapewnia spontaniczne i bardzo bezpośrednie przeniesienie mocy. Nie ma opóźnienia wzrostu momentu obrotowego. Dysponujesz pełną mocą od samego startu.

Z teoretyczną mocą szczytową wynoszącą 35 kW (48 KM) i 72 Nm momentu na "wale korbowym" w rzeczywistości i w praktyce daje moment wynoszący prawie 600 Nm na tylnym kole. Maksymalna prędkość jest elektronicznie blokowana na poziomie 120 km/h, by zoptymalizować zużycie energii, a co za tym idzie również zasięg. Przyspieszenie od 0 do 50 km wynosi zaledwie 2,8 sekundy, więc nikt nie ma lepszego startu niż Ty, gdy światło zmieni się na zielone.

+ Dowiedź się więcej

Akumulator i technologia ładowania

Technologia zasilana przez BMW i.

Technologia zasilana przez BMW i.

Urządzenie do magazynowania energii w BMW C evolution składa się z trzech modułów. Każdy z nich posiada dwanaście ogniw litowo-jonowych. Dzięki najnowszej generacji modułów akumulatora o pojemności 94 Ah zamiast 60 Ah zakres C evolution wynosi teraz do 160 km (wg WMTC).

Całkowicie wodoszczelna obudowa akumulatora jest wykonana z odlewu aluminium. Mieści również cały system elektronicznego sterowania i ładowania. Stanowi jednocześnie część ramy nośnej oraz osłony przed uderzeniami dla modułów litowo-jonowych.

Technologiczną inspirację dla akumulatora C evolution dostarczyło BMW i. Wysokiej jakości moduły są identyczne jak zastosowane w BMW i3 i produkuje się je w tym samym zakładzie w Dingolfing. Elementy systemu elektronicznego sterowania również adoptowano z i3 oraz i8. Obejmują one kontrolę napięcia, natężenia prądu oraz temperaturę. Gwarantują bezpieczne włączanie i wyłączanie wysokiego napięcia.

+ Dowiedź się więcej

Naładowana do pełna przyjemność z jazdy.

Naładowana do pełna przyjemność z jazdy.

Akumulator w BMW C evolution ładuje się za pomocą wbudowanego urządzenia ładującego, ze zwykłego domowego gniazda elektrycznego lub na stacji ładowania. Wtyczka w pojeździe jest kompatybilna z samochodowym gniazdem typu 1. Standardowy przewód do ładowania ma odpowiednią krajową wtyczkę pasującą do domowych gniazd elektrycznych. Alternatywnie możliwe jest zastosowanie kabla do ładowania Mode 3, aby można było korzystać z publicznych stacji ładowania czy szaf ściennych. Zapewnia on dostęp do prądu o natężeniu 16 A do szybszego ładowania.

Krótki czas ładowania jest szczególnie praktyczny w codziennym użytkowaniu. Podobnie jak nowy tryb cichego ładowania, który wydłuża nieco czas ładowania, ale czyni go o wiele cichszym.

+ Dowiedź się więcej

Najważniejsze cechy C evolution

Charakterystyczny przód.
Wygodne ładowanie.
Duży kolorowy wyświetlacz TFT.
Wiele wysokiej jakości detali.
Opcjonalny uchwyt mocujący do smarfona.
Mocny silnik elektryczny
Panel osłony bocznej z grafiką
Praktyczny schowek do przechowywania kasku.

Napędzany innowacją.

Napędzany innowacją.

C evolution wyznacza standardy technologiczne i charakteryzuje się wielką uniwersalnością. Dzięki czterem trybom jazdy C evolution zaspokaja wszystkie pragnienia i obiecuje zmienną jazdę doskonale dostosowaną do wymogów kierowcy. Ale innowacyjne cechy, jak praktyczny asystent cofania oraz kontrola przeciwpoślizgowa dzięki funkcji Torque Control Assist (TCA) czynią jedno bardzo jasnym: na C evolution jesteś pionierem nowego ruchu, bezkompromisowego, jeśli chodzi o osiągi jazdy i kompatybilność środowiskową.

+ Dowiedź się więcej
  • Torque Control Assist (TCA).

    By mieć pewność, że jego bogaty moment pozostaje pod kontrolą kierowcy przez cały czas, elektroniczny system kontroli monitoruje prędkość tylnego koła i w razie potrzeby redukuje moment napędu. System kontroli momentu (Torque Control Assist - TCA) działa podobnie do ASC (automatycznej kontroli stabilności), zapobiegając niekontrolowanemu obracaniu się tylnego koła, w szczególności przy ruszaniu.

    Dzięki znacznemu odzyskiwaniu energii i powiązanemu wysokiemu momentowi hamowania TCA zapobiega również blokowaniu się tylnego koła, podobnie jak ABS przy hamowaniu, który zresztą również zainstalowano w standardzie w C evolution.
  • Asystent cofania dla wyjątkowo łatwego parkowania.

    Ta złożona pod względem technologicznym funkcja w skuterach z silnikiem spalinowym jest standardowym wyposażeniem w BMW C evolution. W mieście ułatwia manewrowanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych o ograniczonej przestrzeni. Asystent parkowania aktywuje się poprzez przełącznik na kierownicy, informacja o jego włączeniu pojawia się na wyświetlaczu.
  • Odzyskiwanie energii podczas hamowania i przyspieszania.

    Słowo „rekuperacja” pochodzi z łaciny i oznacza „odzyskiwanie”. Pod względem konstrukcji silnika pojazdu pojęcie to dotyczy technologicznej metody odzyskiwania energii.

    BMW C evolution również posiada tę innowacyjną funkcję technologiczną. W przypadku użycia hamulca silnik elektryczny automatycznie włącza prądnicę i energia hamowania jest kierowana z powrotem do akumulatora w postaci energii elektrycznej. Konsekwencją jest zwiększenie wydajności energetycznej i dalszy zasięg.

    Odzyskiwanie wiąże się z generowaniem sztucznego momentu hamowania, którego siła zależy od stopnia rekuperacji. Dla kierowcy ten moment hamowania daje znajome uczucie „hamowania silnikiem”, które zachodzi, gdy zdejmuje się nogę z gazu w przypadku silnika spalinowego.
  • Cztery tryby jazdy dla przyjemności i wydajności.
    BMW C evolution posiada cztery tryby jazdy i kierowca może je przełączać w trakcie jazdy za pomocą przełącznika po prawej stronie kierownicy:

    ROAD:
    średni odzysk hamowania, maksymalne przyspieszenie. Tryb Standard.

    ECO PRO:
    maksymalny odzysk hamowania, ograniczone przyspieszenie. Optymalizacja zasięgu o +10 do 20%.

    DYNAMIC:
    maksymalny odzysk hamowania, pełne przyspieszenie. Daje wrażenie „jazdy bez hamowania”/„jazdy na jednym pedale”.

    SAIL:
    Brak odzysku hamowania, pełne przyspieszenie, jazda bez momentu hamowania. Płynna jazda bez wytracania prędkości.
  • Kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny TFT.

    Zamiast analogowych okrągłych przyrządów BMW C evolution posiada jeden centralny wyświetlacz cyfrowy. Duży i czytelny kolorowy wyświetlacz TFT zawiera wszystkie znane informacje oraz funkcje komputera pokładowego, takie jak prędkość, temperatura, przebieg itp. Widnieje na nim również wskaźnik naładowania akumulatora oraz dwa wskaźniki kreskowe zużycia energii (ePOWER) oraz odzysku (CHARGE).

    Oprócz znanych wskaźników stanu lampki ostrzegawcze obejmują również nowe symbole, których posiadanie przez pojazdy z napędem elektrycznym jest wymagane przez prawo. Przykładowo są to wskaźniki pokazujące potencjalny błąd izolacji lub ograniczenie mocy w przypadku przeciążenia.
  • Rama hybrydowa z niskim środkiem ciężkości.

    Celem opracowania zawieszenia w BMW C evolution było połączenie najlepszych elementów z obu światów: najlepszej stabilności kierunkowej przy wysokich prędkościach praz optymalnego prowadzenia w dużym ruchu ulicznym. Nisko położony środek ciężkości, za który odpowiada akumulator, ułatwia prowadzenie oraz zapewnia doskonałe własności przy wolnej jeździe.

    Zintegrowanie napędu elektrycznego wymaga zupełnie nowego podejścia do projektowania zawieszenia. Obudowa akumulatora zajmuje miejsce znanej głównej ramy: mieści łożysko jednostronnego wahacza układu napędowego.

    Mocowania przedniego i tylnego koła wyglądają niemal jak tradycyjne. Widelec teleskopowy typu upside-down z przodu ma skok 120 mm. Tylne koło prowadzone jest przez pojedynczy wahacz o skoku sprężyny 115 mm.

    Koła i hamulce pochodzą z C 650 Sport czy C 650 GT. Standardowy ABS BMW Motorrad opiera się również na 2-kanałowym systemie Boscha, znanym z dwóch maksiskuterów. Jednak dodano do nich dwa dodatkowe czujniki na potrzeby odzyskiwania energii oraz odpowiednio dostosowano oprogramowanie ABS. Aby kontrolować odzyskiwanie energii, wbudowano dwa dodatkowe czujniki i zmodyfikowano oprogramowanie ABS.
  • Wypróbowana i sprawdzona ergonomia oraz nadwozie.

    Nadwozie i ergonomia BMW C evolution są inspirowane jego napędzanym benzyną bratem, C 600 Sport. Przednia szyba w sportowym stylu zapewnia wystarczającą ochronę w warunkach miejskich, zarazem dając kierowcy dobrą ogólną widoczność. Wysoka szyba przednia, dostępna jako wyposażenie specjalne, zapewnia większy komfort i lepszą ochronę przed wiatrem.

    Pojazd waży 275 kg, czyli nieznacznie więcej niż maksiskutery BMW z silnikiem spalinowym. Stosunkowo niewielką dodatkową masę uzyskano dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów kompozytowych.

  • Praktyczne rozwiązania przestrzeni do przechowywania.
    Pod sporych rozmiarów siedzeniem pasażera mieści się schowek na kask integralny i inne przedmioty. Alternatywnie jest też mnóstwo miejsca na codzienne zakupy lub torebkę. Zamykany schowek po prawej stronie miejsca na nogi mieści kabel ładowania lub inne drobne przedmioty. Posiada gniazdo 12 V. Duży kufer centralny, dostępny jako wyposażenie opcjonalne, zapewnia jeszcze więcej miejsca do przechowywania.

    Siedzenie odpowiednie dla kierowcy. Oprócz standardowego siedzenia o wysokości siedzenia 785 mm jest również dostępne siedzenie komfortowe o obniżonym siedzisku na wysokości 765 mm, dla większej wygody.

Więcej indywidualności

Wyposażenie specjalne i akcesoria.

Szeroki asortyment specjalnego wyposażenia i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad stanowi uzupełnienie tego wyrazistego elektrycznego maksiskutera.

Dowiedz się więcej

Odkryj świat E-mobilności

Społecznościowa jazda testowa.

Poznaj wszystkie najważniejsze informacje.

Akcesoria do C evolution

Odzież na maksiskuter

Odzież od BMW Motorrad.

Odzież i wyposażenie idealnie dopasowane do maksiskutera, abyś był przygotowany zarówno pod względem stylu, jak i funkcjonalności.

Znajdź dealera

Więcej modeli do miasta