HP4 RACE

Limitowane 750 sztuk*

Tylko na tor wyścigowy.

BMW HP4 RACE

Maksymalizacja najważniejszych osiągów.

HP4 RACE to więcej niż tylko suma części. Ten motocykl to czysta emocja. Od etapu projektowania po tor wyścigowy – pasja uczyniła ten motocykl tym, czym jest. Oto lider innowacji, zaprojektowany, by przesuwać granice. HP to pierwszy na świecie motocykl z ramą i kołami wykonanymi wyłącznie z karbonu. Przy mocy 158 kW (215 KM) waży zaledwie 146 kilo (masa na sucho). Ręcznie wykonane spełnienie marzeń 750 entuzjastów.

Czyste osiągi pomnożone przez 750

HP4 RACE to dzieło inżynieryjnego kunsztu. Każda z limitowanej serii 750 maszyn wyścigowych została ręcznie wykonana przez specjalistów i opatrzona plakietką z numerem. Koncentrowana pasja: robimy wyłącznie dla tych, którzy ją podzielają. Dla tych, którzy nie znają granic i zawsze zmierzają dalej. Wymagania tych, którzy przekraczają granice zostały nie tylko spełnione przez HP4 RACE, ale również przedefiniowane. Istnieje ich niewielu. Ściślej: siedmiuset pięćdziesięciu.

+ Dowiedź się więcej

Nowy wzorzec lekkości konstrukcji.

Rama HP4 RACE wykonana z ciągłego włókna węglowego jest jednolitym elementem od główki ramy po mocowanie wahacza Jest o 4 kg lżejsza od standardowej ramy. W wykorzystaniu technologii karbonowej w BMW HP4 RACE nie chodzi jednak o wygląd, ale o jej właściwości. Właściwości te umożliwiają wstępne obliczenie oraz wykorzystanie skrętności i sztywności uwarunkowanej funkcją. Sztywne jak aluminium, wytrzymałe jak stal. Wszystkie zalety włókien węglowych zostały w pełni wykorzystane w kołach. Koła zachowują optymalną elastyczność.

+ Dowiedź się więcej

Wzornictwo HP4 Race

HP4 RACE w bezruchu. Motyw tak rzadki, że przez to cenny.

Perfekcja w najdrobniejszym szczególe.

Zbudowany z przeznaczeniem na tor HP4 RACE ma samonośny przód z włókna węglowego, który praktycznie pożera opór powietrza swą agresywną dzieloną czaszą wyposażoną we wlot. Kopułowa szyba przednia zapewnia optymalną ochronę kierowcy i utrzymuje go poza przepływem powietrza Doskonale zgrane połączenie lakieru i carbonu sprawia, że HP4 RACE wygląda olśniewająco i nadaje się do podziwiania w bezruchu. Nadchodzi świt nowej ery kolorystyki. Na HP4 RACE prezentujemy nową gamę kolorystyczną HP motorsport: Llight white uni uni / Rracing blue metallic / Rracing red uni uni.

+ Dowiedź się więcej

Czterocylindrowy czterosuwowy silnik rzędowy

158
kW (215 HP) przy 13 900 obr./min (maks. prędkość obrotowa 14 500 obr./min)
999
cm3 pojemności skokowej
120
Nm / moment obrotowy
14.500
U/min / maks. moment obrotowy
Chłodzony wodą/olejem 4-cylindrowy silnik rzędowy

Wykonany ręcznie. Skonfigurowany dla uzyskania maksymalnych osiągów.

Wykonany ręcznie. Skonfigurowany dla uzyskania maksymalnych osiągów.

Silnik HP RACE ręcznie wykonany w Berlinie stanowi kolejny etap rozwoju silnika klasy długodystansowej WM oraz World SBK. Generuje 58 kW (215 KM) mocy, a maksymalne obroty zwiększono do 14500 obr/min Maksymalny moment obrotowy wynosi 120 Nm przy 10 000 obr/min Pierwszy serwis z wymianą oleju wykonywany jest po dotarciu silnika na hamowni (z rejestracją osiągów) przez naszych specjalistów. Wówczas silnik poddaje się szczegółowej kontroli z użyciem endoskopu i reguluje zawory. Oznacza to, że HP4 RACE jest gotów osiągnąć pełen swój potencjał na torze już od chwili dostarczenia z fabryki.

+ Dowiedź się więcej

Posłuchaj, jak brzmi HP4 Race

Pakiet oprogramowania 2D

Oprogramowanie do analizy i konfiguracji Twojego HP4 Race.

Odkryj ją teraz
Oprogramowanie Race Calibration Kit
  • Pobierz oprogramowanie Race Calibration Kit
    ZIP   |   56.37 MB

Najważniejsze cechy HP4 RACE

Samonośny karbonowy przód z dzieloną czaszą
Pulpit 2D
Moduł przełączników HP4 Race WSBK do układu Brembo RCS
Widelec Öhlins FGR 300
Tytanowy układ wydechowy HP4 Race Akrapovič
Samonośny karbonowy tył z myszą GPS 2D
Zacisk Brembo GP 4 PR
Amortyzator Öhlins TTX 36 GP
Szczegółowe omówienie najważniejszych elementów
  • Silnik

    Moc i perfekcja Korpus silnika poddany "HIPed", z każdej poszczególnej części silnika usunięto nawet najmniejsze kieszenie powietrzne pod nadciśnieniem. Lekkie i wytrzymałe korbowody wykonane ze stali klasy motorsport zostały sparowane do 0,5 g i poruszają się w precyzyjnie wyważonym wale korbowym. Cztery tłoki zostały sparowane i zoptymalizowane tak, by wytrzymać zwiększone prędkości obrotowe i obciążenia. Maksymalne regulowane ciśnienie pompy oleju zmniejszono z 6 do 5 barów, co w połączeniu z zastosowaniem rzadkiego oleju 0W40 powoduje znacznie mniejsze straty mocy. Każdy silnik HP4 RACE jest dostosowywany pod kątem zapłonności. PO wyjęciu silnika bada się endoskopowo komorę spalania, aby wykryć ewentualne kolizje tłoków ze sklepieniem komory spalania. Silnik zdjęty z hamowni jest w pełni odporny od startu.

  • Hamulce

    Najwyższa skuteczność hamowania. Zaciski hamulcowe Brembo GP 4 PR cieszą się renomą w serii Moto GP. Współpracują z tarczą „T-floated” o średnicy 320 mm. tarcza o grubości 6,75 mm zniesie największe obciążenia. Monoblokowy zacisk hamulca jest wyjątkowo odporny na wysoką temperaturę, a skuteczności działania hamulców dopełniają tytanowe tłoki o zmniejszonym tarciu. Na zaciski hamulcowe założone są wyścigowe okładziny Brembo /04.

  • Podnóżki + podnośnik

    Sześciobiegowa skrzynia biegów EVO ma skrócony skok dźwigni i jest wyposażona w przekładnię wtórną. Skrzynią biegów steruje asystent zmiany biegów HP RACE Assistant proPro. Kierowca odczuwa wyraźnie każdą zmianę biegów, gdyż nie ma siłownika sprężynowego. Ponadto nie ma luzu i pierwszy bieg znajduje się na górze, co jest typowe w sporcie motorowym. Biegi 2-6 zmienia się ruchem dźwigni w dół. W razie potrzeby mechanizm zmiany biegów można przerobić na format uliczny. Działanie systemu zapobiegającego uniesieniu przedniego koła i maksymalny moment obrotowy są dostrojone do odpowiednich trybów jazdy WET, INT, DRY1, DRY2. Ogranicznik prędkości w pitlane jest gotowy do użycia po wrzuceniu pierwszego biegu. Kiedy motor znajduje się w bezruchu, automatycznie uruchamia się system kontroli startu. Pozwala to kierowcom w pełni skupić się na starcie wyścigu.

  • Główka ramy + półka widelca

    Każdy HP4 RACE jest wyposażony w karbonowa płytkę z kolejnym numerem seryjnym, wstawioną w otwór półki widelca. Podwozie funkcjonalne HP4 RACE można wyregulować odpowiednio do każdego typu toru. Wykorzystując regulację przesunięcia zmiennego kierowca może dostosować ustawienia fabryczne 30 mm w zakresie 26-32 mm i 30-28 mm. Kąt główki ramy jest o 0,5° spłaszczony względem standardowego kąta 65,5°. Można go regulować w zakresie od +0.5° do +1°. Dzięki tym ustawieniom można uzyskać after-run wynoszący 95-112 mm.

  • Moduł przełączników

    Panel przycisków z frezowanego aluminium o wyjątkowo precyzyjnym działaniu zapewnia dostępność wszystkich ważnych ustawień podczas jazdy. Z lewej strony przełącza się ekrany panelu wyświetlacza oraz dokonuje ustawień DTC i EBR. Ustawienia trybów jazdy ( WET - INT - DRY1 - DRY2 ), przycisk rozruchowy, ogranicznik prędkości w pitlane i wyłącznik znajdują się z prawej strony.

  • Siedzenie + ergonomia

    Optymalna ergonomia dla każdego motocyklisty. Standardowa wysokość siedzenia wynosi 831 mm, najniższe ustawienie (-15 mm) to 816 mm, a najwyższe ustawienie (+15 mm) to 846 mm. Ponadto system frezowanych podnóżków ma 8-stopniową regulację. Można także regulować kąt kierownicy w zakresie 15°.

  • DTC + EBR

    System dynamicznej kontroli trakcji otrzymuje informacje z czujnika prędkości kątowej. Trakcję można regulować w skali od +7 do -7 i dostępne są cztery tryby jazdy do wyboru. Tryby te: WET - INT - DRY1 - DRY2 różnią się pod względem progresywnego mapowania biegów, względnego maksymalnego momentu obrotowego oraz specyfikacji działania systemu zapobiegania podnoszeniu przędnego koła. Wraz z EBR (hamulcem silnikowym), motocyklista może wpłynąć na charakterystykę hamowania i przyspieszenia oraz optymalnie dostosować ją do warunków panujących na torze. 

  • Karbonowe koła

    Obręcze z włókna węglowego oraz specyficzna budowa kół pozwalają zaoszczędzić dodatkowe 1540 g w porównaniu do kół kutych. Znacznie zmniejszone wymiary kół, a w szczególności ich obwód są szczególnie odczuwalne przy zmianie kierunku oraz podczas hamowania. Trwałe połączenia materiałowe wykonywane są poprzez obkurczanie i wprasowywanie części takich jak aluminiowe mocowania. Pozwala to uniknąć rozwiązań wsuwanych i zwiększa stabilność.

  • Tytanowe śruby

    Uzyskanie masy na sucho wynoszącej 146 kg (wg DIN w stanie pustym 171 kg) to ciężka prawa. Każdy komponent został zoptymalizowany pod względem masy, a ponadto zrezygnowano z wszelkich zbędnych elementów. Sprawdzono w najdrobniejszym szczególe, gdzie jeszcze można zaoszczędzić choć gram, nie wpływając na funkcję, a nawet polepszając działanie. Przykładowo zastosowano tytanowe śruby w silniku i ramie. Śruby tytanowe w rozmiarach 6, 8 i 10 to nie tylko redukcja masy, ale oszczędność na wymaganych narzędziach.

HP4 RACE w szczegółach

Eksperci wyjaśnią najważniejsze elementy

Przejdź do filmu

Wycieczka po fabryce w Berlinie

Za kulisami: produkcja HP4 RACE

Przejdź do filmu

Pogoń za niemożliwym

HP4 RACE

Dla wielu ograniczenia oznaczają koniec. Dla niektórych są zaledwie początkiem. Na przykładzie HP4 RACE pokazujemy pasję tych, którzy chcą wyjść poza swoje ograniczenia. Cokolwiek może się z tym wiązać – chodzi o coś, co wcześniej było niewyobrażalne.

Dowiedź się więcej

Akcesoria do HP4 Race

Mocny wygląd na drodze.

BMW Motorrad Motorsports

BMW Motorrad Race Trophy

Dowiedz się więcej

Więcej sportowych modeli

Pogoń za niemożliwym

HP4 RACE

Dla wielu ograniczenia oznaczają koniec. Dla niektórych są zaledwie początkiem. Na przykładzie HP4 RACE pokazujemy pasję tych, którzy chcą wyjść poza swoje ograniczenia. Cokolwiek może się z tym wiązać – chodzi o coś, co wcześniej było niewyobrażalne.

Dowiedź się więcej