G 310 GS - edycja „40 lat GS”

Przygoda z jazdą o legendarnym wyglądzie

Od 40 lat BMW GS łączy wszechstronność z bezgraniczną przygodą. Świętujemy to w tym roku edycją G 310 GS „40 Years GS”. W czarno-żółtym wyglądzie legendarnego R 100 GS ożywia historię GS: spontaniczny, beztroski i wyposażony w typowy GS Flyline. Dzięki Ride by Wire pewnie poprowadzi Cię przez miasto i nie tylko. Z tym rowerem bez wysiłku pokonasz te mile, doświadczysz czystej radości z jazdy od pierwszego obrotu manetki gazu – i poczujesz #SpiritOfGS na każdym kilometrze.

Najważniejsze wydarzenia z edycji „40 lat GS”

Unikalny projekt na rocznicę: zainspirowany R 100 GS i nazywany „Bumblebee”, jego czarno-żółty wygląd jest naprawdę uderzający. Uderzające elementy projektu sprawiają, że legendarny wygląd przyciąga wzrok i sprawia, że motocykl błyszczy blaskiem ponad 40-letniej historii GS.

+ Dowiedz się więcej
40-letni napis GS w jaskrawym żółtym kolorze
Widzimy zbliżenie żółtej naklejki 40 lat GS.
Ruchome ramię, osłona łańcucha i podnóżek w kolorze czarnym
Widzimy wahacz, osłonę łańcucha i podnóżek G 310 GS w widoku z boku.
Typowy GS Flyline w kolorze żółto-czarnym
Widzimy widok z boku przodu z naciskiem na czarno-żółty lakier.
Czarny zbiornik i kierownica
Szczegółowo widzimy zbiornik i kierownicę G 310 GS ukośnie z góry.
Czarna szyba przednia
Widzimy widok z boku przodu G 310 GS z naciskiem na czarną przyciemnioną przednią szybę.
Blok silnika w kolorze czarnym
Widzimy całkowicie czarny blok silnika z napisem G 310.
Taśmy w jaskrawym żółtym kolorze
Widzimy napis GS i wzór taśmy na czarnym zbiorniku.
Czarne felgi
Widzimy szczegółowy przekrój czarnych felg G 310 GS.

G 310 GS – zawsze dobry fundament

Poza „40 Years GS Edition”, wewnątrz wszystkich G 310 GS: Dzięki nowoczesnym funkcjom technicznym i wygodnej ergonomii GS, zabierze Cię w dowolne miejsce w spokojny sposób. Regulowane dźwignie sprzęgła i hamulca dostosowują go teraz jeszcze lepiej do Twoich indywidualnych potrzeb Dowiedz się wszystkiego o wielu funkcjach i wariantach G 310 GS.

+ Dowiedz się więcej

40 lat jazdy po przygodę

Od Afryki po Azję Środkową, od bieguna północnego do bieguna południowego: od 40 lat GS jest obecny na całym świecie. Motocykl, który pokonał każdy teren i każdą drogę – mocny i odważny pomimo żywiołów. GS jest pionierem motocykla dual-sport.

+ Dowiedz się więcej
1980
Wprowadzenie na rynek pierwszego modelu GS, R 80 G/S
6
Generacja GS z licznymi wariantami modelowymi
40
Lata wyjątkowych doświadczeń z legendą GS
1.2
Do tej pory wyprodukowano ponad 1,2 miliona modeli GS

Od 40 lat GS jest synonimem spontaniczności, ucieczki od codzienności – i wyjątkowej społeczności, która żyje #SpiritOfGS z każdym kilometrem. Jego historia sukcesu rozpoczyna się w 1980 roku wraz z R 80 G/S: szybko stał się popularnym rowerem na wszelkie wyzwania, zarówno na drodze, jak i w terenie.

+ Dowiedz się więcej
Od sportu terenowego do drogi

1978 do 1980:

W 1978 roku BMW Motorrad zwróciło uwagę swoim poprzednikiem pierwszego GS: GS 80 zdobył dwa złote medale podczas International Six Days Enduro. Rower został opracowany przez wewnętrzny zespół programistów bez oficjalnego zamówienia. Ale jego sukces dowiódł, że inżynierowie i mechanicy mieli rację: ich rower sprawił, że jazda zarówno w terenie, jak i po szosie była naprawdę przyjemna. Został wprowadzony na rynek w 1980 roku pod nieco inną nazwą, BMW R 80 G/S.

Rozpoczyna się jego wzrost

1980-1987:

Dzięki GS, BMW Motorrad stworzyło idealną syntezę jazdy terenowej i drogowej: niezależnie od rodzaju nawierzchni, kierowcy mają kontrolę nad swoim motocyklem w każdej sytuacji, jednocześnie ciesząc się maksymalnym komfortem na długich trasach. Punktem kulminacyjnym jest jednostronny wahacz jednokierunkowy, który jest pierwszym na świecie montowanym na motocyklu. Zmniejsza to wagę i umożliwia szybką wymianę tylnego koła. Wraz z R 80 G/S BMW Motorrad stworzył segment dużych, wygodnych motocykli typu dual-sport – segment, w którym nadal dominuje.

GS nabiera rozpędu: więcej pojemności, więcej mocy

1987-1996:

Nowy topowy model, R 100 GS, skupia się na dużej pojemności skokowej: jest najmocniejszym i najszybszym enduro na rynku. Wahacz Paralever Dual-Pivot na tylnym kole zapewnia łatwe prowadzenie w terenie i na drodze. Dzięki uderzającej czarno-żółtej farbie jest znany jako „Bumblebee”. Kolor nadal cieszy się ogromną popularnością wśród fanów i zdobi tegoroczną edycję specjalną modelu „40 Years GS”.

Nowy rozdział w motocyklach dual-sport

1994 do 2003:

GS jest na dobrej drodze, aby stać się ikoną, która podlega ciągłym zmianom: w 1994 roku wraz z R 1100 GS pojawia się pierwsze enduro z czterozaworowym silnikiem typu bokser. Rower jest popularny, ponieważ dobrze radzi sobie w terenie i doskonale sprawdza się na długich trasach. W 1999 r. w jego ślady idzie R 1150 GS. Koncepcja ta została celowo dalej rozwijana z myślą o turystyce, a w 2002 roku, dzięki R 1150 GS Adventure, została jeszcze bardziej dostosowana do potrzeb długodystansowych podróżników – narodziła się seria Adventure.

Od jednocylindrowego do dwucylindrowego

2000 do 2008:

Bardzo popularne i przyjazne dla nowicjuszy modele „Funduro”, F 650 i F 650 ST, mają przerobione silniki na początku nowego tysiąclecia. Dzięki chłodzonej wodą jednocylindrowej jednostce, motocykliści F 650 GS i F 650 GS Dakar mają wystarczająco dużo napędu do codziennej jazdy, a także do typowych wrażeń enduro. W 2008 roku modele F 650 GS i F 800 GS, oba całkowicie przeprojektowane modele enduro, są wyposażone w dwucylindrowy silnik rzędowy chłodzony cieczą. To czysta przygoda, nawet w segmencie średniej klasy.

Od chłodzonego powietrzem do chłodzonego wodą silnika boksera

2004 do 2017:

W 2004 roku BMW Motorrad ponownie wypuściło R 1200 GS. Rower ma większą pojemność, moc i moment obrotowy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej dynamiczny w każdym terenie, a jednocześnie waży o 30 kilogramów mniej. Nowa era zaczyna się prawie dziesięć lat później, kiedy inżynierowie BMW Motorrad wyposażyli R 1200 GS w chłodzony wodą silnik typu bokser – coś, czego nigdy wcześniej nie robiono. Rower posiada również półaktywne zawieszenie z Dynamic ESA (elektroniczna regulacja zawieszenia), które przenosi prowadzenie i komfort jazdy na nowy poziom.

GS staje się jeszcze silniejszy

W kolejnych latach BMW Motorrad kontynuował rozwój legendy GS. Popularny R 1250 GS pojawia się z przebudowanym dwucylindrowym silnikiem typu bokser: dzięki zmiennemu sterowaniu wałkiem rozrządu BMW ShiftCam zapewnia większą moc we wszystkich zakresach prędkości i sprawia, że GS jest jeszcze bardziej bezwysiłkowy. Ponadto modele średniej klasy F 750 GS i F 850 GS są stale rozwijane i dzięki większej pojemności skokowej i zmodyfikowanemu podwoziu sprawiają, że jazda staje się przyjemniejsza.

3 lata gwarancji

Jedź i jedź i jedź. Dajemy Ci dodatkowy rok.

Teraz wszystkie motocykle objęte są 3-letnią gwarancją.

Dowiedz się więcej

 

#spiritofgs

Od ponad 40 lat #SpiritOfGS łączy motocyklistów, a jego społeczność podziela tego ducha na całym świecie. Po prostu zacznij jeździć, przeżywaj nowe przygody i odkrywaj nieznane – razem zawsze piszemy nowe historie. Pozwól społeczności GS zainspirować Cię do nowych doświadczeń. Poznaj #SpiritOfGS.

+ Dowiedz się więcej

Przeżyj przygodę społeczności GS

Wybierz się na ekscytującą przygodę na GS z naszą nową serią „Przygody życia”.

+ Dowiedz się więcej

More on the #SpiritOfGS

spinner