* Wyposażenie seryjne standardowe, cena zalecana niewiążąca, fabryczna bez kosztów transportu, z 23% podatku VAT.

G 310 GS w wersji „Edition 40 Years GS“

Radość jazdy wcielona w legendarne kształty

Od 40 lat BMW GS łączy w sobie wszechstronność i bezgraniczną przygodę. W tym roku świętujemy to z G 310 GS w wersji „Edition 40 Years GS“. Czarno-żółty wygląd legendarnego R 100 GS ożywia historię GS: spontaniczny, lekki i wyposażony w typową GS Flyline. Dzięki Ride by Wire prowadzi Cię pewnie przez miasto i poza jego granice. Dzięki niemu jazda będzie dziecinnie łatwa, doświadczysz czystej przyjemności z jazdy już od pierwszego obrotu manetką i będziesz czuć #SpiritOfGS na każdym kilometrze.

Najważniejsze cechy „Edition 40 Years GS”

Niepowtarzalny design z okazji jubileuszu: Ekspresywne czarno-żółte kolory nawiązują do R 100 GS zwanego „Bumblebee” (trzmiel). Przyciągające wzrok elementy konstrukcyjne zmieniają legendarny wygląd w prawdziwy „magnes dla oczu” i sprawiają, że motocykl błyszczy w chwale ponad 40 lat historii GS.

+ Dowiedz się więcej
Logotyp „40 Years GS” w mocnym, żółtym kolorze
Na zdjęciu: żółta naklejka „40 Years GS” widziana z bliska.
Wahacz, osłona łańcucha i podnóżki w kolorze czarnym
Widzimy wahacz, osłonę łańcucha i podnóżek G 310 GS z boku.
Typowy GS-Flyline w kolorze czarno-żółtym
Na zdjęciu: boczny widok przodu, podkreślający czarno-żółty lakier.
Black tank and handlebars
We see the tank and handlebars of the G 310 GS from diagonally above in detail.
Czarny deflektor
Na zdjęciu boczny widok przedniej części G 310 GS z focusem na przyciemniony na czarno deflektor.
Czarny blok silnika
Widzimy całkowicie czarny blok silnika z napisem G 310.
Taśmy w mocnym, żółtym kolorze
Na zdjęciu: napis GS i wzór linii na czarnym zbiorniku.
Czarne felgi
Na zdjęciu: detal czarnych felg G 310 GS.

G 310 GS - zawsze dobra podstawa

Z zewnątrz „Edition 40 Years GS”, wewnątrz G 310 GS w pełnej krasie: Dzięki nowoczesnym funkcjom technicznym i komfortowej ergonomii GS komfortowo dotrzesz w dowolne miejsce. Regulowane dźwignie sprzęgła i hamulca pozwalają teraz jeszcze lepiej dostosować je do indywidualnych potrzeb. Dowiedz się wszystkiego o wszechstronnych funkcjach i wariantach G 310 GS.

+ Dowiedz się więcej

40 lat (na)pędu ku przygodzie

Od Afryki po Azję Środkową, od Bieguna Północnego po Południowy: w ciągu 40 lat GS był na całym świecie. Motocykl, który opanował każdy teren i każdą drogę, z mocą jeżdżąc przed siebie i dzielnie stawiając czoła żywiołom. GS jest pionierem podróżniczych endurosów.

+ Dowiedz się więcej
1980
Wprowadzenie na rynek pierwszego modelu GS – R 80 G/S
6
Generacja GS z wieloma wariantami modelu
40
Lat wyjątkowych doświadczeń z legendą GS
1.2
Dotychczas zbudowano ponad 1,2 miliona modeli GS

Od 40 lat GS jest symbolem spontaniczności, oderwania się od codzienności i wyjątkowej społeczności, która z każdym kilometrem żyje #SpiritOfGS - duchem GS. Historia jego sukcesu zaczyna się w 1980 roku, od R 80 G/S: Szybko staje się popularnym motocyklem do wszelkich wyzwań na drodze i w terenie.

+ Dowiedz się więcej
Ze sportów terenowych na szosę

od 1978 do 1980 r.:

W 1978 roku BMW Motorrad wywołał sensację prekursorem pierwszego motocyklu GS. GS 80 zdobył dwa złote medale na Sześciodniowych Mistrzostwach Świata. Wewnętrzny zespół ds. rozwoju opracował go bez oficjalnego zlecenia. Jednak sukces dowodzi, że inżynierowie i mechanicy mieli rację: ich motocykl dostarczył wiele radości zarówno w terenie, jak i na szosie i został wprowadzony na rynek w 1980 roku pod nieco zmienioną nazwą BMW R 80 G/S.

Zaczyna się triumfalny pochód

od 1980 do 1987:

Dzięki GS BMW Motorrad wypracowuje idealne połączenie motocykla offroadowego i szosowego. Bez względu na powierzchnię kierowca sprawuje kontrolę nad motocyklem w każdej sytuacji i może cieszyć się maksymalnym komfortem, nawet na długich dystansach. Główną cechą jest jednostronny wahacz, czyli pierwszy na świecie monolever zamontowany na motocyklu – zmniejsza on masę i pozwala na szybką wymianę tylnego koła. Wprowadzając model R 80 G/S, BMW Motorrad tworzy segment rynku dużych, komfortowych podróżniczych enduro – i panuje na nim niepodzielnie po dziś dzień.

GS przyciąga: większa pojemność, większa moc

od 1987 do 1996 r.:

Nowy topowy model R 100 GS koncentruje się na dużej pojemności skokowej – będzie najpotężniejszym i najszybszym enduro na rynku. Na tylnym kole dwuprzegubowy wahacz paralever zapewnia bezwysiłkowe prowadzenie zarówno na jezdni, jak i w terenie. Ze względu na swoje wyraziste czarno-żółte barwy znany jest jako „Bumblebee” (trzmiel). Kolory te nadal stanowią prawdziwą atrakcję dla entuzjastów i są ozdobą tegorocznych modeli specjalnych „Edition 40 Years GS”.

Nowy rozdział w historii podróżniczych motocykli enduro

od 1994 do 2003 r.:

GS jest na drodze do stania się ikoną, ale jednak ciągle się zmienia. W 1994 roku R 1100 GS zostaje pierwszym enduro z czterozaworowym silnikiem bokserskim. Przekonuje łatwą obsługą w terenie i właściwościami doskonałymi na długie wyprawy. W 1999 roku jego śladem idzie R 1150 GS. Właściwości turystyczne są celowo dalej rozwijane i w 2002 roku, z chwilą pojawienia się modelu R 1150 GS Adventure, stają się jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb podróżników długodystansowych. Powstaje rodzina Adventure.

Od jedno- do dwucylindrowca

od 2000 do 2008 r.:

Bardzo popularne i przyjazne dla początkujących modele „Funduro” F 650 i F 650 ST na początku nowego tysiąclecia przechodzą modyfikację koncepcji silnika. Dzięki nowemu jednocylindrowemu, chłodzonemu wodą zespołowi napędowemu kierowcy F 650 GS i F 650 GS Dakar doświadczają nie tylko wystarczającej mocy silnika do codziennego użytku, ale także typowego feelingu Enduro. W 2008 r. dwa całkowicie nowo opracowane modele Enduro F 650 GS i F 800 GS zostały wyposażone w rzędowy, dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą. To oznacza czystą przygodę nawet w klasie średniej.

Od silnika bokserskiego chłodzonego powietrzem do chłodzonego wodą

od 2004 do 2017 r.:

W 2004 roku BMW Motorrad ponownie wprowadza R 1200 GS. Uzyskuje on większą pojemność skokową, moc i moment obrotowy, co czyni go jeszcze bardziej dynamicznym w każdym terenie – przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wagi o 30 kilogramów. Prawie dziesięć lat później zaczyna się nowa era, ponieważ inżynierowie BMW Motorrad wyposażają R 1200 GS w chłodzony wodą silnik bokserski – jest to absolutna nowość. Ponadto motocykl otrzymuje półaktywne podwozie z Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), które nadaje nowy wymiar komfortu jazdy i prowadzenia pojazdu.

GS stale wzmacnia pozycję

W kolejnych latach BMW Motorrad kontynuuje prace nad legendą GS. Popularny R 1250 GS posiada zaawansowany dwucylindrowy silnik bokserski. Dzięki zmiennej kontroli wałka rozrządu BMW ShiftCam oferuje więcej mocy we wszystkich zakresach prędkości obrotowych silnika i sprawia, że GS jest jeszcze bardziej niezależny. Ponadto modele klasy średniej F 750 GS i F 850 GS są również stale rozwijane i dzięki większej pojemności silnika i zmodyfikowanemu podwoziu zapewniają jeszcze więcej radości z jazdy.

#spiritofgs

Od 40 lat #SpiritOfGS skupia motocyklistów - dzięki tej społeczności GS jest obecny na całym świecie. Po prostu ruszaj, przeżywaj nowe przygody i odkrywaj nieznane. Razem zawsze piszemy nowe historie. Niech społeczność GS zainspiruje Cię do nowych doświadczeń. Poczuj #SpiritofGS.

+ Dowiedz się więcej

Przeżyj przygody społeczności GS

Weź udział w ekscytujących przygodach z GS dzięki naszej nowej serii „Adventures of a Lifetime”.

+ Dowiedz się więcej

More on the #SpiritOfGS

spinner