*Wyposażenie seryjne standardowe, cena zalecana niewiążąca, fabryczna bez kosztów transportu, z 23% podatku VAT.

F 850 GS „Edition 40 Years GS”

Legendarny design, nowoczesne funkcje

BMW GS to ikona, prawdziwy pionier. Od 40 lat łączy w sobie wszechstronność z wyjątkowym doświadczeniem podczas jazdy. Jubileusz ten świętujemy z F 850 GS w wersji „Edition 40 Years GS”. Czarno-żółte barwy przypominają legendarny R 100 GS, ożywiając 40 lat historii GS. Charakterystyczny kształt linii pokazuje, że GS jest zapisany w genach. A dzięki rozwiązaniom technicznym, takim jak rozszerzony tryb jazdy Pro, precyzyjnie i dynamicznie pokonuje każdą trasę. Na szosie czy na bezdrożach – wspólnie przeżywacie #SpiritofGS.

Najważniejsze cechy „Edition 40 Years GS”

Niepowtarzalny design z okazji jubileuszu: ekspresywne czarno-żółte kolory nawiązują do R 100 GS zwanego „Bumblebee” (trzmiel). Przyciągające wzrok elementy konstrukcyjne zmieniają legendarny wygląd w prawdziwy „magnes dla oczu” i sprawiają, że motocykl błyszczy w chwale ponad 40 lat historii GS.

+ Dowiedz się więcej

F 850 GS – zawsze dobra podstawa

F 850 GS – zawsze dobra podstawa

Od zewnątrz „Edition 40 Years GS”, wewnątrz F 850 GS w pełnej krasie: nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniają długą przyjemność z jazdy. Kiedy inni zawracają, Ty jedziesz dalej. Z F 850 GS łatwo pokonasz każdy szlak dzięki 21-calowej przedniej oponie i bogatemu wyposażeniu standardowemu. Z tym motocyklem GS jesteś gotowy na każde wyzwanie. Dowiedz się wszystkiego o wszechstronnych funkcjach i wariantach F 850 GS.

+ Dowiedz się więcej

40 lat (na)pędu ku przygodzie

Od Afryki po Azję Środkową: w ciągu 40 lat GS pojawił się wszędzie na świecie. Motocykl, który opanował każdy teren i każdą drogę, z mocą jeżdżąc przed siebie i dzielnie stawiając czoła żywiołom. GS jest pionierem podróżniczych endurosów.

+ Dowiedz się więcej
1980
Wprowadzenie na rynek pierwszego modelu GS – R 80 G/S
6
Generacja GS z wieloma wariantami modelu
40
Lat wyjątkowych doświadczeń z legendą GS
1.2
Do tej pory zbudowano ponad 1,2 miliona modeli GS

GS ma swoje korzenie w sportach rajdowych – i od razu to widać. Pierwsze prototypy były z powodzeniem wykorzystywane w wyścigach terenowych, a w 1980 roku pojawiły się na drogach jako R 80 G/S. Był to pierwszy duży turystyczny enduro na świecie. Od 40 lat jeździ dalej, kiedy inni zawracają. Żadna przeszkoda go nie zatrzyma. 

+ Dowiedz się więcej
  • od 1978 do 1980 r.:

    W 1978 roku BMW Motorrad wywołał sensację prekursorem pierwszego motocyklu GS. GS 80 zdobył dwa złote medale na Sześciodniowych Mistrzostwach Świata. Wewnętrzny zespół ds. rozwoju opracował go bez oficjalnego zlecenia. Jednak sukces dowodzi, że inżynierowie i mechanicy mieli rację: ich motocykl dostarczył wiele radości zarówno w terenie, jak i na szosie i został wprowadzony na rynek w 1980 roku pod nieco zmienioną nazwą BMW R 80 G/S.

  • od 1980 do 1987 r.:

    Dzięki GS BMW Motorrad wypracowuje idealne połączenie motocykla offroadowego i szosowego. Bez względu na powierzchnię kierowca sprawuje kontrolę nad motocyklem w każdej sytuacji i może cieszyć się maksymalnym komfortem, nawet na długich dystansach. Główną cechą jest jednostronny wahacz, czyli pierwszy na świecie monolever zamontowany na motocyklu – zmniejsza on masę i pozwala na szybką wymianę tylnego koła.  Wprowadzając model R 80 G/S,  BMW Motorrad tworzy segment rynku dużych, komfortowych podróżniczych enduro – i panuje na nim niepodzielnie po dziś dzień.

  • od 1987 do 1996 r.: 

    Nowy topowy model R 100 GS koncentruje się na dużej pojemności skokowej – będzie najpotężniejszym i najszybszym enduro na rynku. Na tylnym kole dwuprzegubowy wahacz paralever zapewnia bezwysiłkowe prowadzenie zarówno na jezdni, jak i w terenie. Ze względu na swoje wyraziste czarno-żółte barwy znany jest jako „Bumblebee” (trzmiel). Kolory te nadal stanowią prawdziwą atrakcję dla entuzjastów i są ozdobą tegorocznych modeli specjalnych „Edition 40 Years GS”.

  • od 1994 do 2003 r.:

    GS jest na drodze do stania się ikoną, ale jednak ciągle się zmienia. W 1994 roku R 1100 GS zostaje pierwszym enduro z czterozaworowym silnikiem bokserskim. Przekonuje łatwą obsługą w terenie i właściwościami doskonałymi na długie wyprawy. Właściwości turystyczne są celowo dalej rozwijane i w 2002 roku, z chwilą pojawienia się modelu R 1150 GS Adventure, stają się jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb podróżników długodystansowych. Powstaje rodzina Adventure. 

  • od 2000 do 2008 r.:

    Bardzo popularne i przyjazne dla początkujących modele „Funduro” F 650 i F 650 ST na początku nowego tysiąclecia przechodzą modyfikację koncepcji silnika. Dzięki nowemu jednocylindrowemu, chłodzonemu wodą zespołowi napędowemu kierowcy F 650 GS i F 650 GS Dakar doświadczają nie tylko mocy silnika wystarczającej do codziennego użytku, ale także typowego ducha enduro. W 2008 r. dwa całkowicie nowo opracowane modele Enduro F 650 GS i F 800 GS zostają wyposażone w rzędowy, dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą. To oznacza czystą przygodę nawet w klasie średniej.

  • od 2004 do 2017 r.:

    W 2004 roku BMW Motorrad ponownie wprowadza R 1200 GS. Uzyskuje on większą pojemność skokową, moc i moment obrotowy, co czyni go jeszcze bardziej dynamicznym w każdym terenie – przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wagi o 30 kilogramów. Prawie dziesięć lat później zaczyna się nowa era, ponieważ inżynierowie BMW Motorrad wyposażają R 1200 GS w chłodzony wodą silnik bokserski – jest to absolutna nowość. Ponadto motocykl otrzymuje półaktywne podwozie z Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), które nadaje nowy wymiar komfortu jazdy i prowadzenia pojazdu.

  • In the following years, BMW Motorrad continued to build on the GS legend. The popular R 1250 GS appears with a redeveloped two-cylinder boxer engine: Thanks to its variable BMW ShiftCam camshaft control, it provides more power in all speed ranges and makes the GS even more effortless. In addition, the mid-range F 750 GS and F 850 GS models undergo constant development and make riding more enjoyable with their larger displacement and modified chassis.

#spiritofgs

Od 40 lat #SpiritofGS zrzesza społeczność swoich motocyklistów na całym świecie. Po prostu ruszaj, przeżywaj nowe przygody i odkrywaj nieznane. Razem zawsze piszemy nowe historie. Niech społeczność GS zainspiruje Cię do nowych doświadczeń. Poczuj #SpiritofGS.

+ Dowiedz się więcej

Przeżyj przygody ze społecznością GS

Weź udział w ekscytujących przygodach z GS dzięki naszej nowej serii „Adventures of a Lifetime“.

+ Dowiedz się więcej

Więcej o #SpiritofGS