F 850 GS – edycja „40 lat GS”

Legendarny projekt, nowoczesne funkcje

BMW GS to ikona, prawdziwy pionier. Od ponad 40 lat łączy wszechstronność z wyjątkowymi wrażeniami z jazdy. Świętujemy jubileusz z edycją F 850 GS „40 Lat GS”. Jego czarno-żółty wygląd nawiązuje do legendarnego R 100 GS, ożywiając 40 lat historii GS. Efektowna linia dużo pokazuje swoje geny GS. A operator maszynowy jest mistrzem, który ma teraz funkcjom, jak ma być tryby jazdy Pro, jest mistrzem każdej trasy. Maska od tego, czy na drodze, czy w terenie, poznaj #SpiritofGS razem.

Najważniejsze wydarzenia z edycji „40 lat GS”

Unikalny projekt na rocznicę: zainspirowany R 100 GS i nazywany „Bumblebee”, jego czarno-żółty wygląd jest naprawdę uderzający. Uderzające elementy projektu sprawiają, że legendarny wygląd przyciąga wzrok i sprawia, że motocykl błyszczy blaskiem ponad 40-letniej historii GS.

+ Dowiedz się więcej
40 lat napis GS w kolorze żółtym
Widzimy napis 40 Years GS w kolorze żółtym.
Wysokiej jakości układ hamulcowy Brembo
Widzimy czarny układ hamulcowy Brembo.
Legendarny czarno-żółty wygląd
W widoku trzech czwartych widzimy czarno-żółtą kolorystykę.
Osłona dłoni w kolorze żółtym jako wizualna atrakcja
Widzimy żółtą osłonę dłoni.
Uderzający napis GS na siedzeniu
cZabezpieczenia w jaskrawożółtym kolorze chronie i elementy środków przed wiatrem, warunki pogodowymi, gałęziami i gruzem.
Osłona chłodnicy GS
Szczegółowo widzimy osłonę chłodnicy z logo GS.
Felgi anodowane na złoto
Widzimy felgi w kolorze anodowanego złota.
Siedzisko w kolorze czarno-żółtym
Siedzisko widzimy w kolorze czarno-żółtym.

F 850 GS – zawsze dobry fundament

F 850 GS – zawsze dobry fundament

Edycja „40 Years GS” na zewnątrz, całkowicie F 850 GS w środku: dzięki nowoczesnym funkcjom technicznym ten rower daje radość z jazdy i pozwala kontynuować jazdę tam, gdzie inni się odwracają. 21-calowe przednie opony i bogate wyposażenie standardowe zapewnią Ci bezpieczeństwo na każdym torze – cokolwiek tam na Ciebie czeka. Z tym GS jesteś przygotowany na każde wyzwanie. Dowiedz się wszystkiego o wielu funkcjach i wariantach F 850 GS.

+ Dowiedz się więcej

40 lat jazdy po przygodę

Od Afryki po Azję Środkową: od 40 lat GS jest obecny na całym świecie. Motocykl, który pokonał każdy teren i każdą ulicę – mocny i odważny pomimo żywiołów. GS jest pionierem motocykla dual-sport.

+ Dowiedz się więcej
1980
Wprowadzenie na rynek pierwszego modelu GS, R 80 G/S
6
Generacja GS z licznymi wariantami modelowymi
40
Lata wyjątkowych doświadczeń z legendą GS
1.2
Do tej pory wyprodukowano ponad 1,2 miliona modeli GS

GS ma swoje korzenie w sportach rajdowych – i widać to, gdy spojrzysz na ten rower. Pierwsze prototypy zwycięsko wykorzystywane są w wyścigach terenowych, a motocykl pojawia się na ulicy w 1980 roku jako R 80 G/S. Staje się pierwszym dużym motocyklem typu dual-sport na świecie. Od ponad 40 lat ten rower jeździ tam, gdzie inni zawracają. Nie ma przeszkody, która mogłaby to powstrzymać.

+ Dowiedz się więcej
Od sportu terenowego do drogi

1978 do 1980:

W 1978 roku BMW Motorrad zwrócił uwagę na swojego poprzednika pierwszego GS: GS 80 zdobył dwa złote medale podczas International Six Days Enduro. Rower został opracowany przez wewnętrzny zespół programistów bez oficjalnego zamówienia. Ale jego sukces dowiódł, że inżynierowie i mechanicy mieli rację: ich rower sprawił, że jazda zarówno w terenie, jak i po szosie była naprawdę przyjemna. Został wprowadzony na rynek w 1980 roku pod nieco inną nazwą, BMW R 80 G/S.

Rozpoczyna się jego wzrost

1980-1987:

Wraz z GS, BMW Motorrad stworzyło idealną syntezę jazdy terenowej i drogowej: niezależnie od rodzaju nawierzchni, kierowcy mają kontrolę nad swoim motocyklem w każdej sytuacji, jednocześnie ciesząc się maksymalnym komfortem na długich trasach. Punktem kulminacyjnym jest jednostronny wahacz jednokierunkowy, który jest pierwszym na świecie montowanym na motocyklu. Zmniejsza to wagę i umożliwia szybką wymianę tylnego koła. Wraz z R 80 G/S, BMW Motorrad stworzył segment dużych, wygodnych motocykli typu dual-sport – segment, w którym nadal dominuje.

GS nabiera rozpędu: więcej pojemności, więcej mocy

1987-1996:

Nowy topowy model, R 100 GS, skupia się na dużej pojemności skokowej: jest najmocniejszym i najszybszym enduro na rynku. Wahacz Paralever Dual Pivot na tylnym kole zapewnia łatwe prowadzenie w terenie i na drodze. Dzięki uderzającej czarno-żółtej farbie jest znany jako „Bumblebee”. Kolor nadal cieszy się ogromną popularnością wśród fanów i zdobi tegoroczną edycję specjalną modelu „40 Years GS”.

Nowy rozdział w motocyklach dual-sport

1994 do 2003:

GS jest na dobrej drodze, aby stać się ikoną, która podlega ciągłym zmianom: w 1994 roku wraz z R 1100 GS pojawia się pierwsze enduro z czterozaworowym silnikiem typu bokser. Rower jest popularny, ponieważ dobrze radzi sobie w terenie i doskonale sprawdza się na długich trasach. Koncepcja ta została celowo dalej rozwijana z myślą o turystyce, a w 2002 roku została jeszcze bardziej dostosowana do potrzeb długodystansowych podróżników dzięki R 1150 GS Adventure – narodziła się seria Adventure.

Od jednocylindrowego do dwucylindrowego

2000 do 2008:

Bardzo popularne i przyjazne dla nowicjuszy modele „Funduro”, F 650 i F 650 ST, mają przerobione silniki na początku nowego tysiąclecia. Dzięki chłodzonej wodą jednocylindrowej jednostce, motocykliści F 650 GS i F 650 GS Dakar mają wystarczająco dużo napędu do codziennej jazdy, a także do typowych wrażeń enduro. W 2008 roku modele F 650 GS i F 800 GS, oba całkowicie przeprojektowane modele enduro, są wyposażone w dwucylindrowy silnik rzędowy chłodzony cieczą. Oznacza to czystą przygodę, nawet w segmencie średniej klasy.

Od chłodzonego powietrzem do chłodzonego wodą silnika boksera

2004 do 2017:

W 2004 roku BMW Motorrad ponownie wypuściło R 1200 GS. Rower ma większą pojemność, moc i moment obrotowy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej dynamiczny w każdym terenie, a jednocześnie waży o 30 kilogramów mniej. Nowa era zaczyna się prawie dziesięć lat później, kiedy inżynierowie BMW Motorrad wyposażyli R 1200 GS w chłodzony wodą silnik typu bokser – coś, czego nigdy wcześniej nie robiono. Rower posiada również półaktywne zawieszenie z Dynamic ESA (elektroniczna regulacja zawieszenia), które przenosi prowadzenie i komfort jazdy na nowy poziom.

GS staje się jeszcze silniejszy

W kolejnych latach BMW Motorrad kontynuował rozwój legendy GS. Popularny R 1250 GS pojawia się z unowocześnionym dwucylindrowym silnikiem typu bokser: dzięki zmiennemu sterowaniu wałkiem rozrządu BMW ShiftCam zapewnia większą moc we wszystkich zakresach prędkości i sprawia, że GS jest jeszcze bardziej bezwysiłkowy. Ponadto modele średniej klasy F 750 GS i F 850 GS są stale rozwijane i dzięki większej pojemności skokowej i zmodyfikowanemu podwoziu sprawiają, że jazda jest przyjemniejsza.

3 lata gwarancji

Jedź i jedź i jedź. Dajemy Ci dodatkowy rok.

Teraz wszystkie motocykle objęte są 3-letnią gwarancją.

Dowiedz się więcej

 

#spiritofgs

Od ponad 40 lat #SpiritofGS łączy motocyklistów, a jego społeczność podziela tego ducha na całym świecie. Po prostu zacznij jeździć, przeżywaj nowe przygody i odkrywaj nieznane – razem zawsze piszemy nowe historie. Pozwól społeczności GS zainspirować Cię do nowych doświadczeń. Poznaj #SpiritofGS.

+ Dowiedz się więcej

Przeżyj przygodę społeczności GS

Wybierz się na ekscytującą przygodę na GS z naszą nową serią „Przygody życia”.

+ Dowiedz się więcej

Więcej o #SpiritofGS

spinner