To, co najlepsze w świecie customizacji i wyścigów.

Jak zrobiony na zamówienie Double R wstrząsnął światem customizacji.

Kto by pomyślał, że doskonałość można udoskonalić? Ekipa specjalistów customizacji PRAËM w zbudowanym na zamówienie Double RR w stylu retro lat 70-tych połączyła osiągi i styl w motocyklu, który również nadaje się na tor wyścigowy.

Motocykle poddawano customizacji od czasu, gdy je wynaleziono. Utalentowani mistrzowie customizacji dostosowywali motory zgodnie ze swoim gustem w każdym stylu, jaki można sobie wyobrazić. Jednak PRAËM S 1000 RR znajdzie się chyba w pierwszej dziesiątce najbardziej poszukiwanych motocykli na zamówienie wszech czasów. Pomimo wszystkich modyfikacji, które czynią z niego pierwszej klasy supermotocykl w starym stylu, Double R od PRAËM nie traci na osiągach i nadal jest doskonałym wyborem na tor wyścigowy.

Opracowany przez braci Berneron.

Opracowany przez braci Berneron.

Dwóch braci z Francji, Sylvain i Florent Berneron, stoi za motocyklem custom, który wstrząsnął światem customizacji. Sylvain, który ma 27 lat, jest już członkiem Zespołu Projektowego BMW Motorrad od pięciu lat. Młodszy brat Sylvaina, Florent, 25-latek, również jest miłośnikiem jazdy na motocyklu. Jako były technik wojskowych śmigłowców Florent posiada również niezbędne umiejętności inżynierskie. Razem bracia stanowią idealną drużynę do budowania ekskluzywnych dwukołowców.

+ Dowiedź się więcej

Najlepsze z obu światów:

Najlepsze z obu światów:

Sylvain i Florent Berneron spędzili niezliczoną liczbę godzin na pracy przy PRAËM S 1000 RR. "Chcieliśmy połączyć to, co najlepsze ze świata wyścigów i customizacji" – mówi Sylvain. "Tworzenie motoru wyścigowego jest również formą customizacji. Dawniej było to naprawdę bardzo popularne. Wiele motocykli wyścigowych było prototypami opartymi na motocyklach drogowych. Tak samo jest z customizacją: masz wizję i ją realizujesz. A potem widzisz, jak to działa.

+ Dowiedź się więcej

O 20 kg lżejszy niż model seryjny

Każdy, kto buduje motocykle sportowe, wie, że wymaga to wielkiej ilości pracy technicznej oraz, co najważniejsze, precyzji. Pomimo tego wyzwania bracia Berneron wprowadzili w Double R modyfikacje, które rzucają się w oczy od razu. Zbiornik paliwa jest o 50 mm dłuższy niż standardowy, 70% zostało wykonane z aluminium i zaprojektowane tak, by pasować do systemu szybkiego tankowania Stäubli w stylu endurance. Przednia owiewka jest wzorowana na motocyklach endurance z zawodów Suzuka 8-hours i ma jedno światło po prawej stronie. Siedzienie jest w całości wykonane ręcznie. Koła z włókna węglowego są o około 5 kg lżejsze od lekkich kół do S 1000 RR.

+ Dowiedź się więcej

„Zastosowaliśmy węglowo-ceramiczne hamulce Sicom” - mówi Sylvain. „Ale przednie i tylne zawieszenie jest seryjne, bo chcieliśmy zachować ustawienia elektroniki. System przedniego wlotu powietrza został przeprojektowany, by pasował do owiewki, a tłumik wlotu jest wykonany z aluminium. Seryjny silnik jest wystarczająco mocny. Natomiast zastosowaliśmy tytanowy układ wydechowy 4 w 1 firmy Akrapovič. Chłodnicę zaprojektowano do celów endurance, więc nie musieliśmy nic zmieniać. Przewody hamulcowe i płynu chłodniczego są wszystkie wyposażone w szybkozłącza Stäubli. Mocowanie silnika i akumulatora wykonaliśmy my.”

+ Dowiedź się więcej
Masz wizję i ją realizujesz. A potem widzisz, jak to działa.

Sylvain Berneron

Zaprojektowany, by pokonywać odległość

Jeśli praca inżynierska włożona w PRAËM S 1000 RR nie wystarczy, by Cię przekonać, przyjrzyj się bliżej malowaniu. Strategiczny dobór kolorów to istotny element customizacji i ten motocykl nie stanowi wyjątku od tej reguły. Jego przyciągający wzrok projekt został zainspirowany artystycznym samochodem BMW Alexandra Caldera z 1975 r. I chociaż ten PRAËM S 1000 RR stanowi zdecydowanie dzieło sztuki na kołach, jest również motocyklem wyścigowym gotowym na tor.
Ale co skłoniło dwóch młodych mężczyzn do zbudowania motocykla customowego, który jest w tak wyraźny sposób zainspirowany motocyklami wyścigowymi z lat 70-tych i 80-tych? "Ciągle słyszymy to pytanie" – mówi Sylvain ze śmiechem. "„Istnieją dwie odpowiedzi. Po pierwsze wychowaliśmy się w rodzinie rajdowców. Po drugie motocykle wyścigowe były wówczas równie inspirujące, jak są teraz."
+ Dowiedź się więcej

Dni chwały

Maszyny wyścigowe z lat 80-tych były naprawdę wspaniałe i godne zapamiętania. Dlatego tym ważniejsze było dla braci Berneron, by oddać hołd najważniejszym elementom tamtych motocykli. Owiewka i tylna część odwołują się do motorów-ikon, takich jak Suzuki XR69. Koła są również wspomnieniem po kołach Dymag ze stopu metali z tego okresu. Osłony silnika są wykonane przez PRAËM, by imitować wygląd lat 70-tych. Zgodnie z tym stylem jest tylko jedna przednia lampa.

+ Dowiedź się więcej

„Naszym celem było zbudowanie motocykla, który odzwierciedla swobodę osobistej interpretacji, jednocześnie pozwalając błyszczeć podstawowym elementom oryginalnego motocykla. Chcieliśmy zbudować motocykl, który łączy w sobie osiągi i styl, a nie tylko wygląda stylowo”, mówi Sylvain. Jeśli chcesz ocenić, czy im się to udało, możesz sam obejrzeć motor na wielu różnych imprezach. PRAËM S 1000 RR będzie wystawiany jako oficjalny projekt custom BMW Motorrad na MotoGP we Francji, na festiwalu Wheels and Waves w Biarritz, podczas dni BMW Motorrad oraz wramach innych imprez.

+ Dowiedź się więcej
Więcej ciekawych historii.
Odpowiednie motocykle.