Gotowi, do startu, start!

Na motocyklu HP4 RACE na wyspie Man.

Spektakularny test na wyspie Man: Peter Hickman jedzie na HP4 RACE po najszybszym torze świata, a innowacyjny motocykl przynosi przyszłość na tor przesiąknięty tradycją. Jazda próbna na granicy.

Gdy bierzesz udział w wyścigu, chcesz wygrać. A jeśli konstruujesz taki motocykl jak ten, chcesz zbudować najlepszy motocykl na świecie.

Josef Mächler, Kierownik Produktu

Zanim HP4 RACE z numerem 001 opuścił zakład BMW Motorrad w Berlinie, mechanik przemysłowy Süleyman Aktepe przygotował motocykl do jego roli. Serwisowanie zakończone, technologia sprawdzona, motocykl uzyskał dopuszczenie. Teraz maszyna wygląda na gotową, być stanąć na pozycji startowej na wyspie Man. Na wyspie sezon jest w pełni, gdy cicha wyspa na Morzu Irlandzkim jak co roku staje się centrum świata.

+ Dowiedź się więcej

Tourist Trophy – tu chodzi o testowanie granic swoich możliwości, od czasu do czasu przekraczanie ich, a w najlepszym przypadku – poszerzanie. Taki zamiar ma w każdym razie Peter Hickman. Na tym niewiarygodnie szybkim i spektakularnym torze wyścigowym zamierza on dosiąść HP4 RACE, wykonać jazdę próbną sprawdzającą możliwości motocykla, i pokonać swoich słynnych rywali: oto wyścig TT na wyspie Man.

+ Dowiedź się więcej

Jedyny w swoim rodzaju

Tor – 61 kilometrów cudownego krajobrazu. Alejki w otoczeniu pradawnych drzew, pasące się stada owiec, wioski. Mijając kamienne mury i płoty ogrodów, za którymi stoją widzowie, odczuwający nie mniejszy przypływ adrenaliny niż zawodnicy. Żaden inny tor wyścigowy na świecie nie ma tylu zakrętów i górek do skakania, i na żadnym nie ma tylu prostych odcinków do rozwijania dużych prędkości. W miejscu rozpoczęcia wyścigu w Douglas flaga idzie w górę i Peter Hickman wjeżdża na odcinek Snaefell Mountain Course, znany mu w najdrobniejszych szczegółach. Każda górka, zagłębienie i mostek. Każdy krawężnik i pokrywa włazu. Na prostej Sulby Straight Anglik znowu dodaje gazu i do maksimum zwiększa obroty 215-konnej maszyny.

+ Dowiedź się więcej
Osiągnąłem średnią 120 mil na godzinę (193 km/h), mimo, że jechałem tym motocyklem pierwszy raz. Potem wykonałem kilka przejażdżek na jednym kole, aby widzowie też mieli trochę radości.

Peter Hickman, motocyklista wyścigowy

Na odcinku Mountain Course.

Na odcinku Mountain Course.

Peter Hickman kończy dwa okrążenia na HP4 RACE wokół toru. Średnia prędkość: 120 mil na godzinę (193 km/h) – w tym kilka jazd na jednym kole na piątym i szóstym biegu. "To było jedyne w swoim rodzaju i wyjątkowe" – mówi Peter po powrocie do Douglas. Rozpromieniony opowiada, z jaką łatwością prowadzi się motocykl. "Po raz pierwszy dosiadałem HP4 RACE i było świetnie. Mówi się, że karbon czyni maszynę nieco surową i sztywną – ale tak nie jest. HP4 RACE reagował lepiej niż mój supermotocykl".

+ Dowiedź się więcej

Supermotocykl jako standard

Peter Hickman potwierdza to, co mówił kierownik projektu Christian Gonschor o wyjątkowej charakterystyce tej ekskluzywnej maszyny. To on na początku 2015 roku wraz z małym zespołem rozpoczął prace nad projektem HP4 RACE. Jako były lider zespołu ds. podwozia w zespole warsztatowym supermotocykla BMW na mistrzostwach świata i zapalony motocyklista szybko stworzył wizję – nierozłącznie związaną z tematem karbonu. Karbonowe obręcze, karbonowy tył i przede wszystkim: wytwarzane przemysłowo w niewielkiej serii w pełni karbonowe podwozie – kamień milowy. "HP4 RACE to przesunięcie wszelkich granic" – mówi Christian Gonschor. "Nigdy wcześniej nie było motocykla tak lekkiego, mocnego, ekskluzywnego i innowacyjnego".

+ Dowiedź się więcej

Stworzony przez motocyklistów wyścigowych.

Stworzony przez motocyklistów wyścigowych.

Dzięki zastosowaniu materiałów wysokiej jakości, np. tytanowych śrub, ale przede wszystkich dzięki użyciu podzespołów z karbonu, projektantom udało się zredukować wagę HP4 RACE do 146 kilogramów masy bez obciążenia. Konstrukcja ta cechuje się konsekwentną lekkością. Dzięki temu motocykl jest lżejszy niż najnowsze produkowane seryjnie motocykle wyścigowe z Mistrzostw Świata Supermotocykli i niewiele cięższy niż seryjne motocykle MotoGP. "Podeszliśmy do tego niczym sportowi motocykliści. Zawsze chcą tego co najlepsze bez żadnych kompromisów, więc stworzyliśmy motocykl o takich cechach" – mówi nam kierownik produktu Josef Mächler. Sam działa aktywnie na torze wyścigowym i kilkakrotnie przetestował HP4 RACE. "Wszyscy, którzy pracowali nad tym motocyklem, złapali wyścigowego bakcyla".

+ Dowiedź się więcej
Stworzyliśmy legendę i nie tylko piszemy historię firmy, lecz także fragment osobistej historii każdej z osób zaangażowanych w stworzenie HP4 RACE.

Christian Gonschor, Kierownik Projektu HP4 RACE

Z niczego.

Z niczego.

Co za tym idzie, Josef Mächler nie mógł doczekać się chwili, gdy maszyna pojawi się na tle imponującej scenerii wyspy Man. Z drugiej strony Peter Hickman doświadcza jednej z wielu specjalnych właściwości HP4 RACE podczas jazd próbnych. Choć nigdy wcześniej nie stał na podium podczas wyścigu TT, w tym roku osiąga sensacyjny wynik, jadąc na S 1000 RR: pięć miejsc na podium w pięciu wyścigach, w tym drugie miejsce w kategorii Senior TT i zwycięstwo w kategorii "Joey Dunlop Championship Trophy" za najlepszy łączny rezultat. Jednak nigdy nie zapomnimy jego jazdy na HP4 RACE. "To niewiarygodne, z jaką łatwością ten motor wchodzi z zakrętu w zakręt. Zwłaszcza przy maksymalnej prędkości robi to ogromną różnicę na torze takim, jak tor wyścigów TT na wyspie Man TT, na którym jest dużo szybkich odcinków. Ten motocykl to przyszłość. Pełnoprawny supermotocykl, doskonała maszyna wyścigowa – bez żadnych wątpliwości".

+ Dowiedź się więcej

HP4 Race

HP4 RACE

Sport

Limitowane 750 sztuk*

Dowiedź się więcej