Soulfuel na torze wyścigów równoległych.

Czterosuwowe wyzwanie podczas sprintu bokserów.

Wszystko dotyczy boksera: tacy customiserzy, jak Kengo Kimura, Hayden Roberts czy Jens vom Brauck zaprojektowali własne, kreatywne interpretacje nowoczesnych motocykli typu bokser i wysłali je na tor wyścigowy. Płonący Soulfuel na torze wyścigów równoległych.

Twoją duszę napełnia ogromna ilość energii generowanej przez motocykle bokser, zawodników i widzów. Oto definicja Soulfuel.

Nate Kern

motocyklista wyścigowy

Specjalista od jazdy na flat tracku kontra motocyklista motocrosowy. Dwoje ludzi, którzy uwielbiają brudzić swoje motocykle, zajmuje pozycje na linii startu na torze równoległym: Joy Lewis i Kengo Kimura. To będzie ich pierwszy wyścig sprinterski. Na błyszczących, wypolerowanych motocyklach na czystym asfalcie. Gdy Laura unosi flagę startową, ich motocykle zrywają się do jazdy. Kilka sekund później wyścig dobiega końca i Joy wyciąga w górę zaciśniętą pięść z triumfalnym uśmiechem. Kengo składa jej gratulacje.

+ Dowiedz się więcej

Jak samochód sportowy z lat 70-tych XX wieku

"Cieszę się, że nie przewróciła się ani nie wpadła w belę siana" –żartuje mąż Joy, Hayden Roberts, głaszcząc swojego scramblera. To pierwsza konstrukcja typu bokser tego customizera. Zazwyczaj modyfikuje on stare motocykle i musiał przyzwyczaić się do elektroniki nowoczesnego silnika czterosuwowego. "Stopniowo zapoznałem się z nią i zdałem sobie sprawę, jak łatwo wszystko funkcjonuje. Każdy szczegół jest dobrze przemyślany, a części przeplatają się ze sobą".

 

+ Dowiedz się więcej

Customiser czerpał inspirację ze stylistyki samochodu sportowego BMW z lat 70-tych XX wieku. Zarówno złoty kolor, jak i kraciaste siedzenia to hołd dla tamtej epoki. "Szef podjął dużo decyzji" – mówi Hayden, spoglądając na żonę. Joy zadecydowała o wyborze układu wydechowego w kolorze czystej bieli. Czarne i białe paski na jej paznokciach pojawiają się także na jej klasycznym kasku i obudowie lampy przedniej scramblera. W kwestii stylu para Soulfuelowców nie popełnia błędów; jak nikt inny, są oni kompletnym wcieleniem wyglądu vintage.

+ Dowiedz się więcej

Scrambler w stylu Heiwa

Podobnie jak Hayden, dla Kengo Kimury jest to jego premierowe dzieło w kategorii bokserów. Ponieważ w rzeczywistości jego specjalnością są japońskie motocykle vintage. Kengo-san jest customizerem od 26 lat. Jego warsztat customizacji Heiwa Motorcycle należy do najlepszych na świecie. Styl Heiwa widoczny jest także w jego modyfikacji R nineT Scrambler: subtelne linie, mały zbiornik, nawet najdrobniejsze szczegóły estetyczne. "To była dla mnie kompletna nowość – nie tylko BMW i bokser" – wspomina.

 

+ Dowiedz się więcej

"Klienci mają zazwyczaj na myśli coś konkretnego. Ale w BMW powiedzieli po prostu: zrób z tym co chcesz." Najpierw Kengo-san odbył długą jazdę próbną na motocyklu R nineT Scrambler, aby zorientować się, co go wyróżnia. Powinien być jak motocykl Heiwa, ale bez poświęcania osiągów oryginału. "W Japonii zawsze kładziemy nacisk na design. Ale w tym przypadku chodziło także o osiągi, co było dla mnie nowością."  

+ Dowiedz się więcej

Espresso i kiełbaska z curry

Osiągi to szczególny przedmiot zainteresowania innego człowieka: Nate'a Kerna. Ten amerykański motocyklista wyścigowy jest całkowicie uzależniony od prędkości i nie odouszcza nikomu nawet metra – niezależnie od tego, czy rywalizuje z mistrzem świata Kevinem Schwantzem czy ścigającą się na flat tracku Joy Lewis. Mimo to ten fan modelu R nineT nigdy nie zapomina o tym, by na torze wyścigów równoległych dobrze się bawić. „Jedziesz o wiele szybciej, gdy masz z tego radochę” – mówi. Później ustawia się na linii startu, wyszczerza zęby w uśmiechu, zwiększa obroty i wyciąga lewą rękę do tyłu niczym płetwę. „Lepsza aerodynamika” – wyjaśnia później.

 

+ Dowiedz się więcej

Nate przykuwa uwagę publiczności. Nikt nie jest goręcej oklaskiwany niż on od momentu, gdy rozpoczyna rozgrzewkowe okrążenie. I nikogo nie poklepują po ramieniu częściej niż Nate's. Jest jak cały pakiet: szybki, zabawny i dobrze zmotywowany. Co jest jego motywacją? "Kiełbaska z curry. To doskonały motywator. Uwielbiam kiełbaskę z curry. Zawsze powtarzam sobie: jeśli wygrasz, możesz zjeść kiełbaskę z curry. I to działa!" A inne tajne wskazówki, by stać się równie szybkim jak on? "Przed wyścigiem piję espresso."  

+ Dowiedz się więcej

Pierwsza konstrukcja na podstawie R nine T Scrambler

Próba dźwięku. Pomruk silnika bokser. Jens vom Brauck skupia wzrok na 200-metrowym odcinku przed nim. Zna dystans 1/8 mili – ścigał się na nim niezliczoną ilość razy. Jest on jednym z wielu ważnych customizerów, którzy prezentują swoje najnowsze dzieła w Glemseck 101, poszukując tu nowej inspiracji, ale przede wszystkim biorąc udział w sprincie. Bokser to dla Jensa nowe terytorium. Był pierwszym, który zmodyfikował model R nineT Scrambler, i mimo to nie zawahał się uzupełnić go o swój osobisty podpis – przede wszystkim stylowy, funkcjonalny design.

+ Dowiedz się więcej

Największym wyzwaniem był zbiornik, który teraz był znacznie cieńszy i o sześć centymetrów krótszy niż oryginał. Scrambler w interpretacji JvB wydaje się w każdym calu zredukowany i minimalistyczny. "Zawsze staram się pominąć wiele elementów. Wówczas osiągi i aspekty wizualne idą ze sobą w parze. Nie buduję niczego, na czym nie można później jeździć." Przydatność do jazdy udowadnia na torze wyścigów równoległych. "Gdy flaga idzie w górę, chcesz tylko nacisnąć na pedał i cieszyć się jazdą" – mówi. Powietrze płonie. Soulfuel w toku.

+ Dowiedz się więcej
Więcej ciekawych historii.
spinner