Racer goes club style.

LA Speed Shop stawia nineT na głowie.

Jeśli chodzi o Choppery i Bobbery, Chris Richardson z LA Speed Shop jest jednym z najbardziej utalentowanych i uznanych customizerów w USA. To właśnie on wywrócił sylwetkę BMW R nineT Racer „do góry nogami”. Rezultatem jest charakterystyczny i niestandardowy motocykl, inspirowany kalifornijskim Club Style, który idealnie wpasowuje się w serię Soulfuel.

TCHNIENIE CLUB STYLE

TCHNIENIE CLUB STYLE

Poprzeczka zawieszona jest wysoko: Chris Richardson z LA Speed Shop pogrąża się w zadumie, gdy rozpakowuje BMW R nineT Racer w swoim warsztacie. „Co mogę zrobić, aby motocykl wyglądał jeszcze lepiej niż teraz?” Aby motocykl Soulfuel mógł powstać, Chris musi podejść do swojego zadania bardzo systematycznie. A zatem do pracy: demontuje on wszystkie części, aż zostaje przed nim wyłącznie rama z silnikiem i kołami. Customizer robi krok w tył i patrzy na Racera. W mgnieniu oka w jego głowie zaczyna się film — pojawia się w nim wszystko, co chce przebudować lub zmienić.

+ Dowiedz się więcej

KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA

Motocykl

Los Angel Flyer

Warsztat

LA Speed Shop

Customizer

Chris Richardson

Budowa/Przebudowa

2018/2019

Kategoria

Cafe Racer / Club Style Bike

Gdy patrzysz na mój motocykl, jedyne czego chcesz to jeździć po ulicy na jednym kole, aż do wyczerpania baku.

Chris Richardson

LA Speed Shop

Smukły Bawarczyk w amerykańskim stylu.

Tego nie da się nie zauważyć: Chrisa kręcą przede wszystkim Harleye. Wpływ ten będzie też widoczny na bawarskim dwucylindrowcu. Źródło inspiracji stanowi przede wszystkim Club Style — charakterystyczne są tu wyższe kierownice, osłony i podwyższone podnóżki. Ten styl przyczynił się do zwiększenia popularności niektórych klubów motocyklowych. Chris uwielbia minimalizm i tworzenie smukłych i opływowych sylwetek. Aby móc zrealizować swoją wizję, musi zmodyfikować zbiornik modelu R nineT Racer. Gra cierpliwości. Przed nim dość długa droga, zanim uzyska ostateczny kształt — trzeba będzie przedłużyć dolną część zbiornika, aby lepiej dopasować go do linii ramy.

+ Dowiedz się więcej

Nowe części, nowy wygląd.

Nowe części, nowy wygląd.

Chris dokonuje poważnych zmian w tylnej części motocykla, nadając mu wyjątkowy akcent: zainstalował błotnik Harleya Davidsona, do którego sam dobuduje krzyżulce. Customizer stosuje ponadto części BMW Motorrad, takie jak przedni widelec Urban G/S ze względu na jego wydłużoną konstrukcję, a także 19-calowe koła przednie. Znaczną zmianę w wyglądzie zapewni też umieszczony wyżej reflektor. Części fairingowe, które sam tworzy z włókna szklanego, podkreślają nowy wygląd motocykla Club Style, podobnie jak siedzisko, które zamówił u JP Custom Seats.

+ Dowiedz się więcej

Customizer opuszcza strefę komfortu.

Customizer opuszcza strefę komfortu.

Przypuszczalnie nigdy nie jest on w pełni zadowolony ze swojej pracy. Podczas konwersji motocykla Chris odważnie ryzykuje stosowanie różnych nowości a jego myśli rozbiegają się w różnych kierunkach. „Musiałem opuścić strefę komfortu, ponieważ zwykle wykonuję tradycyjne modyfikacje w Harleyach. Ten projekt wiele dla mnie znaczy. Jestem bardzo wdzięczny, że miałem okazję przebudować motocykl BMW” — mówi entuzjastyczny mechanik z LA. Soulfuel Bikes to według niego subtelna gama. „Jako customizer mam wyjątkową możliwość stworzenia własnej interpretacji R nineT Racer. Konwersja pozwoliła mi też ujrzeć pozostałych producentów motocykli w całkiem nowym świetle”.

+ Dowiedz się więcej

Liczy się opinia klientów.

Chris nie ukrywa, że najbardziej lubi przebywać w swoim warsztacie. „Czasami spędzam tu 12, 13 godzin”. Nie ma pracowników i sam wykonuje wszystkie zadania. Chris wytwarza części, dba o całą mechanikę silnika — jednocześnie pełni rolę customizera oraz mechanika. Słucha swoich klientów, filozofuje i rozmawia z nimi o swojej pracy. „Nie chodzi o to, aby szybko skończyć projekt, a następnie po prostu o nim zapomnieć”. Przy każdym zleceniu Chris buduje swoistą więź z modyfikowanymi motocyklami. Przeprojektowanie R nine T Racer zajmie około pięciu miesięcy, a motocykl zostanie po praz pierwszy zaprezentowany światu na targach motoryzacyjnych Handbuilt Motorcycle Show w Austin w Teksasie.

+ Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje o motocyklu

Rama

Seria

Prowadnica koła przedniego (złożona z widelca i kierownicy)

Widelec i 19-calowe koło przednie R nineT Urban G/S

Kierownica: LA Speed Shop

Prowadnica tylnego koła (złożona z wahacza i obręczy)

Seria

Wydech

Rura wydechowa: Thunderheader Exhaust System

Nadwozie (obejmujące zbiornik, obudowę i kanapę)

Zmodyfikowany zbiornik
Siedzisko: włókno szklane z LA Speed Shop

Obicie siedziska: JP Custom Seats

Błotnik tylny: Harley Davidson FXR

Podpórki błotnika: LA Speed Shop

Osłona boczna: LA Speed Shop

Osłona przednia: zmodyfikowana

Lakierowanie

Buckwild Paint

Pozostałe

Instalacja elektryczna: Berto Munoz/mobile custom wiring

CZAS WOLNY, RODZINA I TERMINY

Jakby nie było nic bardziej naturalnego: Chris skręcał silniki już w młodym wieku. „Na szczęście miałem dziadka i ojca, którzy bardzo mi pomogli, wiele mnie nauczyli i zachęcili mnie do pracy” — wspomina dzisiejszy customizer. Wolny czas spędzał w rodzinnym garażu na naprawie samochodów, motocykli Enduro i innych. Po ślubie i przeprowadzce do własnego domu wciąż spędzał większość czasu nad projektami — tym razem jednak w swoim garażu. Po kilku kolejnych konwersjach w końcu zdecydował się zaryzykować i założył własną firmę zajmującą się personalizacją starych modeli samochodów oraz motocykli. Oczywiście był to strzał w dziesiątkę. Biznes się rozwinął. Zwłaszcza po tym, jak Chris zaczął wygrywać nagrody na dużych targach motoryzacyjnych, co przyciągnęło uwagę. On sam jest szczęśliwy: „Mogę robić to, co kocham — nawet jeśli wiąże się to z szalonymi terminami i długimi dniami pracy”.

 

+ Dowiedz się więcej
Odpowiednie motocykle.
spinner