Niekwestionowany lider z włókna węglowego.

Dążenie do niemożliwego dzięki HP4 RACE.

To więcej niż tylko suma części. HP4 RACE może zadziwiać swoją ramą i obręczami z tworzywa w pełni wzmocnionego włóknem węglowym, ale jego faktyczne zalety są dopiero widoczne na torze wyścigowym.

Rama z tworzywa w pełni wzmocnionego włóknem węglowym: jest to kluczowy element HP4 RACE, arcydzieło twórców i jednocześnie ich ulubiona część.  Jest produkowana z wykorzystaniem technologii węglowej w produkcji przemysłowej na małą skalę. Kierownik projektu Christian Gonschor wprowadza temat tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym do zespołu HP4 RACE. I nie daje za wygraną, dopóki wszyscy nie zostaną przekonani, że rama i obręcze mogą zostać wytworzone na skalę przemysłową wyłącznie z włókna węglowego. W maju 2017 r. rozpoczyna się produkcja HP4 RACE w zakładzie BMW Motorrad w Berlinie. Trzej mechanicy są konkretnie przydzieleni do montażu maszyny. Są oni wysoce wykwalifikowani i bardzo zmotywowani. Czas stanowi wyzwanie – jak wszystko, co dotyczy HP4 RACE. Sprawianie, by niemożliwe stało się możliwe; jest to charakter maszyny, a jednocześnie jej podstawowe zadanie.

+ Dowiedz się więcej

Lecz prawdziwym osiągnięciem nie jest pierwsza na świecie standardowa produkcja motocyklu o ramie i obręczach z tworzywa w pełni wzmocnionego włóknem węglowym. Skutki  innowacyjnego i dotychczas unikalnego zastosowania są o wiele bardziej zdumiewające. Są one bardzo dobrze widoczne na torze wyścigowym. HP4 RACE reaguje łagodnie, a jednocześnie jest ostry jak nóż, co daje rezultaty już od pierwszej rundy. "Maszyna nie rządzi kierowcą, ale kierowca rządzi maszyną. Jest to supermotor dla wszystkich, niezależnie od tego, czy są profesjonalistami czy amatorami", mówi kierownik produktu Josef Mächler o motorze o wadze 146 kilogramów. Według niego HP4 RACE posiada wszystkie cechy standardowego motoru takie jak możliwości jazdy i bezpieczeństwo – jednak bez żadnych kompromisów. "Z połączenia poszczególnych części stworzono coś wspaniałego", twierdzi Christian Gonschor. Postrzega on HP4 RACE jako latarnię morską emitującą niesamowite światło. Latarnia morska z włókna węglowego.

+ Dowiedz się więcej

CZTEROCYLINDROWY CZTEROSUWOWY SILNIK RZĘDOWY

158
kW (215 HP) przy 13 900 obr./min (maks. prędkość obrotowa 14 500 obr./min)
999
cm3 pojemności skokowej
120
Nm / moment obrotowy
14.500
obr./min / maks. moment obrotowy
Chłodzony wodą/olejem czterocylindrowy czterosuwowy silnik rzędowy

HP4 RACE

HP4 RACE

Sport

Dowiedz się więcej

Rewolucja w technologii pojazdów.

Rewolucja w technologii pojazdów.

HP4 RACE jest pierwszym motocyklem na świecie w produkcji standardowej wyposażonym w podwozie i obręcze z tworzywa sztucznego wzmocnionego w pełni włóknem węglowym. Motor jest produkowany ręcznie w limitowanej edycji w zakładach BMW Motorrad w Berlinie. Każda indywidualna maszyna wyraża pasję do motocykli i zapisuje się w historii innowacji.  

+ Dowiedz się więcej

Spojrzenie na warsztat fabryczny.

Spojrzenie na warsztat fabryczny.

Czy producent motocykli może rozpocząć produkcję motoru wyścigowego w ciągu zaledwie 14 miesięcy? Oczywiście. Łączenie osiągów z produkcją wymaga przekraczania granic. Warsztat fabryczny w zakładzie BMW Motorrad prowadzi wyścig z czasem.

+ Dowiedz się więcej

Jazda próbna na wyspie Man.

Jazda próbna na wyspie Man.

Spektakularny test na wyspie Man: Peter Hickman jedzie na HP4 RACE po prawdopodobnie najtrudniejszym torze świata, a innowacyjny motocykl przynosi przyszłość na tor przesiąknięty tradycją. Jazda próbna na granicy.

+ Dowiedz się więcej

Wysokie osiągi motoru

Części HP.

Maksymalne osiągi podczas jazdy.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Więcej ciekawych historii.
Odpowiednie motocykle.