Wyścigowy boxer.

HP2 Sport na dobrej drodze, by stać się sportowym supermotocyklem.

Jak dynamiczny może być motocykl BMW Motorrad? Model HP2 Sport poczuł ducha wyścigów i jest na dobrej drodze, by stać się pierwszym czterocylindrowym sportowym supermotocyklem z Bawarii. 

Wszystko albo nic. Ci, którzy chcą odnieść sukces sportowy, wymagają mocy, wiedzy eksperckiej, siły woli, doskonałej sprawności i czystej technologii. Dlatego też BMW Motorrad mobilizuje swoje siły i przygotowuje się na skok do równoległego wszechświata: wraz z kuframi, podgrzewanymi manetkami, tylnym siedzeniem i pozostałymi elementami. Witaj w świecie sportu sprowadzonego do podstaw. Kierownik produktu Gerhard "Gegesch" Lindner w przeszłości był uczestnikiem wyścigów i doskonale rozumie, w jakim kierunku zmierza projekt HP. W północnej dzielnicy Monachium panuje duch optymizmu. Ambitny cel: zbudowanie najbardziej sportowego i najmocniejszego boxera wszech czasów.

+ Dowiedz się więcej

Dwucylindrowy silnik boxer

98
kW (133 HP) przy 8750 obr./min
199
kg masy bez obciążenia, pełny zbiornik paliwa / gotowość do jazdy
115
Nm/ moment obrotowy przy maks. 6000 obr./min
1,170
cm3 pojemności skokowej
Chłodzony powietrzem/olejem czterosuwowy dwucylindrowy silnik boxer

Lista życzeń uczestnika wyścigów

Wraz z kierownikiem projektu Rainerem Bäumelem Gegesch opracowuje listę życzeń. Jest ona długa i wiążę się z wydatkami, jednak w oczach zespołu konstruktorów każdy jej punkt ma absolutnie zasadnicze znaczenie. Na przykład asystent zmiany biegów. "Podczas weekendów dostawałem motocykle z naszej floty i dodawałem nawet asystenta zmiany biegów oraz regulowałem motory moich współpracowników", wspomina Gegesch, rzecznik BMW Motorrad. Zespół i decydenci są pod takim samym wrażeniem tej cechy jak on sam. Jako motocyklista jest on zaznajomiony z prawdziwą technologią wyścigową. Lista życzeń obejmuje więc więcej adekwatnych elementów: podwozie Öhlins, układy hamulców promieniowych Brembo, samonośne części przednie i tylne z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym, deskę rozdzielczą 2D z MotoGP, kute koła, sportowy ABS i asystent zmiany biegów HP.

+ Dowiedz się więcej

Boxer na potrzeby pochyłości

Ostatecznie każdy element z listy życzeń jest wdrażany. Nie trzeba iść na kompromis. Zupełnie nowy silnik z zaworami promienistymi i wałkami rozrządu w głowicy zajmuje się resztą. Wszystko to sprawia, że trudno jest rozpoznać motocykl R 1200 S, wraz z jego wszystkimi zasadniczymi cechami sportowymi. Z mocą 133 HP i wagą 199 kilogramów bez obciążenia, HP2 Sport jest dotychczas najsilniejszym motocyklem BMW z silnikiem boxer. Na koniec wyścigowy charakter widoczny jest w zmianie położenia kolektora. W celu zapewnienia swobody podczas pochyleń nie pracuje on już pod cylindrami, ale centralnie pod miską oleju skrzyni biegów. Produkcja w zakładzie w Berlinie jest dostosowywana specjalnie do tego celu. Wysiłki opłacają się: firma BMW Motorrad pokazuje swoje kompetencje pod względem dynamiki i wpisuje się do książek na temat historii wyścigów ulicznych jako pierwszy producent zapewniający w wersji standardowej asystenta zmiany biegów HP, sportowy ABS i kute koła.

+ Dowiedz się więcej

Projekty opracowywane podczas jazdy

Oprócz finezji technicznej HP2 Sport zbiera punkty za swój nowy projekt i doskonałą ergonomię – zapewnianą w bardzo niekonwencjonalny sposób. Sycylia. Na torach wyścigowych w Syrakuzach i Racalmuto chodzi o dostrajanie maszyn. Kierowca testowy Jürgen Fuchs zapewnia informacje zwrotne na temat charakterystyki jazdy, a projektant Ola Stenegard odpowiednio wdraża je w praktyce. W ten sposób zespół optymalizuje kształt silnika i położenie siedzenia prawie podczas jazdy i zapewnia ergonomię, którą Gegesch uważa za "fantastyczną". Z rzekomo ciężkiego boxera stopniowo tworzona jest konkurencyjna wyścigowa maszyna, która po swoim wprowadzeniu na rynek w 2007 r. błyszczała na 24-godzinnych wyścigach w Le Mans, Magny-Cours i Barcelonie.

+ Dowiedz się więcej

Projekt sportowego supermotoru

Wymogi dla HP2 Sport znacznie wykraczają poza dobrą sprzedaż. Motocykl jest pionierem przyszłości. Pociesza wszystkich wątpiących i zabiera ich w dynamiczną drogę wybraną przez BMW Motorrad. Na półce od dawna leżały plany dotyczące S 1000 RR. Cechy techniczne takie jak asystent zmiany biegów czy sportowy ABS, ale także ergonomia, są ujęte w projekcie RR. Ale co najważniejsze: BMW Motorrad oddycha powietrzem wyścigów dzięki HP2 Sport i staje w płomieniach. Po wprowadzeniu na rynek RR w 2009 r. supermotocykl odbył swoją pierwszą podróż na mistrzostwa świata. Na początku tego nowego rozdziału wysokie osiągi stale znajdują się w centrum zainteresowania.

+ Dowiedz się więcej
Dzięki HP2 Sport BMW Motorrad nie pozostawia wątpliwości, że potrafi także budować czterocylindrowe supermotory sportowe.

Gerhard „Gegesch” Lindner

Kierownik produktu HP2 Sport

Więcej ciekawych historii.
Odpowiednie motocykle.
spinner