Wyścigowy boxer.

HP2 Sport na dobrej drodze, by stać się sportowym supermotocyklem.

Jak dynamiczny może być motocykl BMW Motorrad? Model HP2 Sport poczuł ducha wyścigów i jest na dobrej drodze, by stać się pierwszym czterocylindrowym sportowym supermotocyklem z Bawarii. 

Wszystko albo nic. Ci, którzy chcą odnieść sukces sportowy, wymagają mocy, wiedzy eksperckiej, siły woli, doskonałej sprawności i czystej technologii. Dlatego też BMW Motorrad mobilizuje swoje siły i przygotowuje się na skok do równoległego wszechświata: wraz z kuframi, podgrzewanymi manetkami, tylnym siedzeniem i pozostałymi elementami. Witaj w świecie sportu sprowadzonego do podstaw. Kierownik produktu Gerhard "Gegesch" Lindner w przeszłości był uczestnikiem wyścigów i doskonale rozumie, w jakim kierunku zmierza projekt HP. W północnej dzielnicy Monachium panuje duch optymizmu. Ambitny cel: zbudowanie najbardziej sportowego i najmocniejszego boxera wszech czasów.

+ Dowiedz się więcej

Dwucylindrowy silnik boxer

98
kW (133 HP) przy 8750 obr./min
199
kg masy bez obciążenia, pełny zbiornik paliwa / gotowość do jazdy
115
Nm/ moment obrotowy przy maks. 6000 obr./min
1,170
cm3 pojemności skokowej
HP2 Sport

Lista życzeń uczestnika wyścigów

Wraz z kierownikiem projektu Rainerem Bäumelem Gegesch opracowuje listę życzeń. Jest ona długa i wiążę się z wydatkami, jednak w oczach zespołu konstruktorów każdy jej punkt ma absolutnie zasadnicze znaczenie. Na przykład asystent zmiany biegów. "Podczas weekendów dostawałem motocykle z naszej floty i dodawałem nawet asystenta zmiany biegów oraz regulowałem motory moich współpracowników", wspomina Gegesch, rzecznik BMW Motorrad. Zespół i decydenci są pod takim samym wrażeniem tej cechy jak on sam. Jako motocyklista jest on zaznajomiony z prawdziwą technologią wyścigową. Lista życzeń obejmuje więc więcej adekwatnych elementów: podwozie Öhlins, układy hamulców promieniowych Brembo, samonośne części przednie i tylne z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym, deskę rozdzielczą 2D z MotoGP, kute koła, sportowy ABS i asystent zmiany biegów HP.

+ Dowiedz się więcej

Boxer na potrzeby pochyłości

Ostatecznie każdy element z listy życzeń jest wdrażany. Nie trzeba iść na kompromis. Zupełnie nowy silnik z zaworami promienistymi i wałkami rozrządu w głowicy zajmuje się resztą. Wszystko to sprawia, że trudno jest rozpoznać motocykl R 1200 S, wraz z jego wszystkimi zasadniczymi cechami sportowymi. Z mocą 133 HP i wagą 199 kilogramów bez obciążenia, HP2 Sport jest dotychczas najsilniejszym motocyklem BMW z silnikiem boxer. Na koniec wyścigowy charakter widoczny jest w zmianie położenia kolektora. W celu zapewnienia swobody podczas pochyleń nie pracuje on już pod cylindrami, ale centralnie pod miską oleju skrzyni biegów. Produkcja w zakładzie w Berlinie jest dostosowywana specjalnie do tego celu. Wysiłki opłacają się: firma BMW Motorrad pokazuje swoje kompetencje pod względem dynamiki i wpisuje się do książek na temat historii wyścigów ulicznych jako pierwszy producent zapewniający w wersji standardowej asystenta zmiany biegów HP, sportowy ABS i kute koła.

+ Dowiedz się więcej

Projekty opracowywane podczas jazdy

Oprócz finezji technicznej HP2 Sport zbiera punkty za swój nowy projekt i doskonałą ergonomię – zapewnianą w bardzo niekonwencjonalny sposób. Sycylia. Na torach wyścigowych w Syrakuzach i Racalmuto chodzi o dostrajanie maszyn. Kierowca testowy Jürgen Fuchs zapewnia informacje zwrotne na temat charakterystyki jazdy, a projektant Ola Stenegard odpowiednio wdraża je w praktyce. W ten sposób zespół optymalizuje kształt silnika i położenie siedzenia prawie podczas jazdy i zapewnia ergonomię, którą Gegesch uważa za "fantastyczną". Z rzekomo ciężkiego boxera stopniowo tworzona jest konkurencyjna wyścigowa maszyna, która po swoim wprowadzeniu na rynek w 2007 r. błyszczała na 24-godzinnych wyścigach w Le Mans, Magny-Cours i Barcelonie.

+ Dowiedz się więcej

Projekt sportowego supermotoru

Wymogi dla HP2 Sport znacznie wykraczają poza dobrą sprzedaż. Motocykl jest pionierem przyszłości. Pociesza wszystkich wątpiących i zabiera ich w dynamiczną drogę wybraną przez BMW Motorrad. Na półce od dawna leżały plany dotyczące S 1000 RR. Cechy techniczne takie jak asystent zmiany biegów czy sportowy ABS, ale także ergonomia, są ujęte w projekcie RR. Ale co najważniejsze: BMW Motorrad oddycha powietrzem wyścigów dzięki HP2 Sport i staje w płomieniach. Po wprowadzeniu na rynek RR w 2009 r. supermotocykl odbył swoją pierwszą podróż na mistrzostwa świata. Na początku tego nowego rozdziału wysokie osiągi stale znajdują się w centrum zainteresowania.

+ Dowiedz się więcej
Dzięki HP2 Sport BMW Motorrad nie pozostawia wątpliwości, że potrafi także budować czterocylindrowe supermotory sportowe.

Gerhard „Gegesch” Lindner

Kierownik produktu HP2 Sport

Więcej ciekawych historii.
Odpowiednie motocykle.