HP na drogach.

Poza drogi żwirowe wraz z HP2 Megamoto

HP2 Megamoto wprowadza nową dynamikę na drogę  – zwłaszcza ze względu na części z włókna węglowego montowane fabrycznie. Wysokie osiągi każdego dnia.  

Rok po premierze HP2 Enduro firma BMW Motorrad wprowadziła drugi model serii HP jesienią 2006 r.: HP2 Megamoto. Jest to elegancka wersja HP2 Enduro – który obecnie funkcjonuje jako podstawa. Cel motocyklu wyposażonego w ekskluzywne materiały i pięknie zaprojektowane rozwiązania był jasny: wyjechać z błota na drogę. Elegancja ma tu do odegrania szczególnie ważną rolę: motocykl HP2 Megamoto jest wyposażony fabrycznie w części z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Odpowiada to między innymi za zmniejszenie wagi do poniżej 200 kilogramów. Z mocą 113 HP silnik boxer zapewnia sportową dynamikę, tak samo jak stabilne podwozie, opony i obręcze w stylu supermotoru.

+ Dowiedz się więcej

Dwucylindrowy silnik boxer

83
kW (105 HP) przy 7000 obr./min
199
kg masy bez obciążenia, pełny zbiornik paliwa / gotowość do jazdy
115
Nm/ moment obrotowy przy 6000 obr./min
1,170
cm3 pojemności skokowej
Chłodzony powietrzem/olejem czterosuwowy dwucylindrowy silnik boxer

Uczucie na 156 zakrętach

W przypadku HP2 Megamoto nie chodzi o wyścigi i wygrywanie. Niemniej jednak BMW Motorrad wysyła nowy model HP na tradycyjny wyścig górski Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado. Pięciu kierowców z fabryki BMW stanęło na linii startowej w 2007 r. na motocyklach HP2 Megamoto i poddało je sprawdzianowi. 21 kilometrów górskich dróg, 156 zakrętów, wysokość do 4300 metrów. Rezultat można łatwo dostrzec: Gary Trachy, Casey Yarrow, Micky Dymond i Greg Tracy są zdecydowanie najszybszymi startującymi na dwucylindrowych supermotorach podczas "wyścigu do chmur".  

+ Dowiedz się więcej
Dzięki Megamoto zapewniliśmy entuzjastycznym motocyklistom wyjątkowe doświadczenie z jazdy w oparciu o HP2 Enduro w formie w pełni drogowej maszyny. Osiągi motoru były wyjątkowe nawet w tamtym czasie.

Berthold Hauser

Pasja atakowania

Czynniki sukcesu dla startujących w wyścigach są jednocześnie czynnikami dobrej zabawy dla motocyklistów: HP2 Megamoto szybko wyrobił sobie markę dzięki łatwemu prowadzeniu i silnemu momentowi obrotowemu w niskim i środkowym zakresie prędkości obrotowej silnika. Każdy, kto zasiądzie na motocyklu, chce od razu atakować – nawet jeśli przeciwnikiem jest tylko następna góra lub zakręt. Supermotor nie jest bez powodu drugim modelem serii HP. Jest bezkompromisowo dostosowany do celów sportowych, z wahaczem z kutego aluminium i wahaczami Paralever; amortyzatorem centralnym Öhlins i układem wydechowym Akrapovic. Przyjemność z jazdy ponad wszystkim.

+ Dowiedz się więcej
Więcej ciekawych historii.
Odpowiednie motocykle.