Wzniecanie kurzu.

Początkowa iskra z HP2 Enduro.

Erzberg Rodeo, Baja California, GCC – pierwszy model serii HP jest wysyłany przez BMW Motorrad prosto tam, gdzie wznieca się dużo kurzu. Jest to refleksja sięgająca do korzeni. A jednocześnie sygnał do rozpoczęcia czegoś zupełnie nowego.  

To nie przypadek, że pierwsza maszyna z serii HP opiera się na modelu GS. Wyjątkowy boxer z sukcesem przemierzył pustynię. Motocykl miejski nadający się także do jazdy terenowej zdobył niezwykłą reputację. Całe doświadczenie zdobyte przez BMW Motorrad w odniesieniu do modelu GS w sportach terenowych i w wyścigach takich jak Paryż-Dakar jest obecnie wykorzystywane w nowym projekcie: HP2 Enduro. HP oznacza wysokie osiągi, cyfra 2 określa liczbę cylindrów w silniku boxer, a nazwa Enduro rozumie się sama przez się. W 2005 r. standardowa maszyna zbudowana w Berlinie weszła na rynek – i ustanowiła trend.

+ Dowiedz się więcej
175 kilometrów na godzinę po drogach terenowych przy najwyższych obrotach silnika. Każdy jadący z tyłu jest pokryty kurzem.

Berthold Hauser

Dwucylindrowy silnik boxer

77
kW (105 HP) przy 7000 obr./min
1,170
cm3 pojemności skokowej
115
Nm / moment obrotowy
196.5
kg masy bez obciążenia, pełny zbiornik paliwa / gotowość do jazdy
HP2 Enduro

Tak łatwo jak w latach osiemdziesiątych.

Tak łatwo jak w latach osiemdziesiątych.

Pod względem technicznym HP2 Enduro opiera się na modelu R 1200 GS. W związku z tym jest bezwzględnie przystosowany do wyścigów terenowych: jest lżejszy, bardziej zwinny i bardziej sportowy. W celu opracowania prawdziwego terenowego motoru sportowego konieczne było zdecydowane ograniczenie wagi, dzięki czemu HP2 Enduro waży jedynie 196,5 kg bez obciążenia i z pełnym zbiornikiem paliwa. Odpowiada to określonemu celowi: zbudowaniu modelu Enduro, który łączy w sobie wagę z lat osiemdziesiątych z dzisiejszymi osiągami i technologią. Nie istnieją żadne specyfikacje ani kontrolerzy. Jest tylko jeden aspekt, który pozostaje niezmienny: wysokie osiągi. 105 HP, odwrócony widelec, amortyzator, Paralever. Motocykl dla osób, które pokonują drogi żwirowe z pełną prędkością – pozostawiając za sobą jedynie chmurę kurzu.

+ Dowiedz się więcej

Trudne testy praktyczne.

Trudne testy praktyczne.

Gdy zespół kierownika projektu Markusa Theobalda jest poddawany testom, zadziwia konkurentów i klientów. Dynamika stanowi główną cechę silnika boxer i przekłada się na każdy najmniejszy szczegół. Tak samo ekstremalne jak model HP2 Enduro jest przyspieszenie, w jakim jest on testowany. Podczas niemieckich mistrzostw w jeździe terenowej (GCC) wykazuje on swoje zdolności terenowe tak samo jak podczas osławionego wyścigu na pustyni Baja California lub austriackiego Erzberg Rodeo. Ostatni z nich jest uznawany za jeden najtrudniejszych wyścigów Enduro na świecie i wylęgarnię utalentowanych motocyklistów terenowych. Motocykliści tacy, w tym Simo Kirssi, Jimmy Lewis i Chris Pfeiffer, będą testować HP2 Enduro ponownie podczas Erzberg Rodeo.

+ Dowiedz się więcej

Sensacje podczas Erzberg Rodeo.

Berthold Hauser pełni funkcję aktywnego kierownika ds. sportów motorowych, podczas gdy jego kierowcy są źródłem sensacji na Erzberg Rodeo. W 2006 r. Simo Kirssi zdominował etap wstępny Iron Road na motocyklu HP2 Enduro i powtórzył swój wyczyn w 2007 r., zwyciężając ligę mistrzów i etap wstępny. HP2 Enduro naprawdę wyróżnia się na tle ponad tysiąca innych uczestników jeżdżących na małych, zwinnych motocyklach Enduro. "Wszyscy byli zdziwieni mocą osiąganą przez pozornie ciężkie boxery", opowiada Berthold Hauser. "HP2 Enduro zaskoczył nas najbardziej swoimi możliwościami w zakresie jazdy. Wjeżdżał po stromych stokach z tak niewiarygodnym przyspieszeniem, że wszyscy stwierdziliśmy: to niesamowite."  

+ Dowiedz się więcej
Więcej ciekawych historii.
Odpowiednie motocykle.