Wszystko dla sportu.
Wyżej, szybciej, dalej. Wszyscy wiemy, że w sporcie zawsze chcemy osiągać więcej. A HP nie jest wyjątkiem. Jednak w przypadku wysokich osiągów wyżej, szybciej i dalej nie wystarcza. W końcu zmierzamy do osiągnięcia niemożliwego. A linia mety jest dopiero początkiem.
W przypadku HP chodzi przede wszystkim o duch sportu, osiągi i wysokiej jakości materiały. A także ustanawianie nowych norm i przesuwanie granic. Filozofię tę wyrażał już pierwszy motocykl BMW R 32, na długo przed narodzinami marki HP. Motocykl z 1923 r. szybko zyskał reputację sportowej maszyny, gdy Ernst Henne ustanawiał na nim kolejne rekordy świata. W 1939 r. Schorsch Meier zapisał się na kartach historii, wygrywając wyścig Senior TT na motocyklu BMW Kompressor RS 500 TYP 255.
W latach siedemdziesiątych Steve McLaughlin, Reg Pridmore i Helmut Dähne zrobili furorę na wyścigu Superbike, wygrywając w Daytonie na modelu R 90 S. Następnie Hubert Auriol i Gaston Rahier kontynuowali pasmo sukcesów na motocyklu R 80 G/S, pokonując tereny pustynne podczas rajdu Paryż-Dakar. Po tym osiągnięciu wokół BMW Motorrad Motorsport zrobiło się bardzo cicho. Pracownicy uważali, że zbyt cicho. Wzięli więc sprawy w swoje ręce, z pasji do motocykli i sportów motorowych. Tak narodziła się marka HP.
To, co ma znaczenie
HP oznacza prędkość. Ale także innowacje i nowe technologie. Zapewnia elegancko zaprojektowane rozwiązania, funkcje bezpieczeństwa, ograniczenie wagi oraz większe osiągi. Jednocześnie wysokie osiągi oznaczają ograniczenie się do elementów podstawowych, które promują sportowy duch. Ani o gram za dużo. I ani o jedną jednostkę mocy za mało. HP sugeruje niekonwencjonalne drogi. Cel podróży jest jednak jasny, niezależnie od tego, jak go osiągniesz.
Ta myśl przyświecała nam od samego początku. "Kierownik projektu pracujący nad pierwszym modelem HP, Markus Theobald, spędzał swój wolny czas na przejażdżkach, testując maszynę na łąkach w bazie wojskowej. Spędził tam niezliczoną liczbę godzi", jak mówi Sepp Mächler. Od 2007 r. piastuje stanowisko kierownika produktu marki HP. "Sporty motorowe zawsze wymagają zejścia z utartego szlaku. Dokładnie to osiągnął zespół projektowy w przeszłości i czyni to nadal."
Sepp Mächler
Kierownik produkcji w HP4 RACE
Ostatnia prosta jako rozgrzewka
Po wprowadzeniu HP w 2005 r. obraz supermotocyklu sportowego, dla którego HP miał stworzyć podstawy, już kiełkował w umysłach członków zespołu. Przed wprowadzeniem na rynek modelu S 1000 RR w 2009 r. inżynierowie pracujący nad projektami HP opracowali między innymi asystenta zmiany biegów HP, wyścigowy ABS i kute koła w wersji standardowej. Nawet po wprowadzeniu supermotocyklu sportowego firma BMW Motorrad wpływała na kształt wyścigów drogowych dzięki innowacjom takim jak pierwsze podwozie elektroniczne.
Dzięki modelowi HP4 RACE BMW Motorrad ponownie ustanawia punkt odniesienia: po raz pierwszy producent produkuje w wersji standardowej ramę i obręcze z tworzywa w pełni wzmocnionego włóknem węglowym. Zawsze możliwe jest zapewnienie większej dynamiki i elegancji. Jest to filozofia HP: świadome przesuwanie granic – lub wcześniejsze ich ustanawianie. Ostatnia prosta jako rozgrzewka.
Modele HP
Wzniecanie kurzu: HP2 Enduro.
Wzniecanie kurzu: HP2 Enduro.
Erzberg Rodeo, Baja California, GCC – pierwszy model serii HP jest wysyłany przez BMW Motorrad prosto tam, gdzie wznieca się dużo kurzu. Jest to refleksja sięgająca do korzeni. A jednocześnie sygnał do rozpoczęcia czegoś zupełnie nowego.
HP na drodze: HP2 Megamoto.
HP na drodze: HP2 Megamoto.
HP2 Megamoto wprowadza nową dynamikę na drogę – zwłaszcza ze względu na części z włókna węglowego montowane fabrycznie. Wysokie osiągi każdego dnia.
Wyścigowy boxer: HP2 Sport.
Wyścigowy boxer: HP2 Sport.
Jak dynamiczny może być motocykl BMW Motorrad? Model HP2 Sport poczuł ducha wyścigów i jest na dobrej drodze, by stać się pierwszym czterocylindrowym sportowym supermotocyklem z Bawarii.
Supermotocykl: HP4.
Supermotocykl: HP4.
Pod każdym względem jak swój poprzednik – ale jeszcze szybszy, bardziej innowacyjny, bardziej ekskluzywny. W oparciu o S 1000 RR pojawił się pierwszy czterocylindrowy model HP i pierwszy na świecie seryjny motocykl o elektronicznym podwoziu: HP4.
Lekka rama z włókna węglowego: HP4 RACE.
Lekka rama z włókna węglowego: HP4 RACE.
Całość to więcej niż tylko suma części. HP4 RACE może zadziwiać swoją standardową ramą i obręczami z włókna węglowego. Ale jego faktyczne zalety są dopiero widoczne na torze wyścigowym.















